CET2052 Human-Computer InteractionBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar ECZACILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
ECZACILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CET2052 İnsan-Bilgisayar Etkileşimi Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi YAVUZ SAMUR
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ÖZGÜR ERKUT ŞAHİN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Opsiyonel bileşen yoktur.
Dersin Amacı: İnsan-bilgisayar etkileşimi ilkelerini ve arayüğ tasarımının kullanabilirliğini tanıtmak. Kullanılabilirlik testi yapmak ve sonuçları raporlaştırmak.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
o İnsan-bilgisayar etkileşimine ilişkin tasarım ilkelerini tanımlayabilecek,
o İnsan-bilgisayar etkileşimine ilişkin analiz, tasarım ve değerlendirme ilkelerini açılayacabilecek,
o Kullanılabilirlik yöntemlerini açılayacabilecek,
o Bir yazılımı kullanılabilirlik testi yaparak değerlendirecek

Dersin İçeriği

Bilgisayar-insan arayüz tasarımı: prensipler, türler, modeller, insan faktörü: ergonomi, fizyolojik konular, bilişsel süreçler, görev analizi, donanım, etkileşim değerlendirme kriterleri: kullanışlılık, anketler, etnografik boyut, uygulama örnekleri, veri görsellemesi.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş ve Kuramsal Temeller : IBE’ne giriş, İnsan, Etkileşim ve Bilgisayar Bölüm 1, 2 and 3: “Dix, A., Finlay, J., Abowd, G. & Beale, R. (2004). Human-Computer Interaction (3rd Edt.), USA: Prentice Hall.”
2) Giriş ve Kuramsal Temeller : Yazılım Hayat Döngüsü ve İBE, Proje planlama, analiz, tasarım ve değerlendirme Bölüm 1-3: “Dix, A., Finlay, J., Abowd, G. & Beale, R. (2004). Human-Computer Interaction (3rd Edt.), USA: Prentice Hall.”
3) Etkileşim tasarım temelleri Bölüm 5: “Dix, A., Finlay, J., Abowd, G. & Beale, R. (2004). Human-Computer Interaction (3rd Edt.), USA: Prentice Hall.”
4) Tasarım kuralları ve kullanılabilirlik Bölüm 7: “Dix, A., Finlay, J., Abowd, G. & Beale, R. (2004). Human-Computer Interaction (3rd Edt.), USA: Prentice Hall.”
5) Tasarım süreci ve değerlendirme Kullanıcı beklentisi Ulaşılabilirlik Donanım ve yazılım Bölüm 1-4: “Leavitt, M.O. & Shneiderman, B. (2006). Research-Based Web Design & Usability Guidelines. U.S. Department of Health & Human Services & U.S. General Services Administration.”
6) Ana sayfa Sayfa düzeni Gezinme Kaydırma ve sayfalama Bölüm 5-8: “Leavitt, M.O. & Shneiderman, B. (2006). Research-Based Web Design & Usability Guidelines. U.S. Department of Health & Human Services & U.S. General Services Administration.”
7) Başlıklar ve etiketler Bağlantılar Metin Listeler Widget’lar Bölüm 9-13: “Leavitt, M.O. & Shneiderman, B. (2006). Research-Based Web Design & Usability Guidelines. U.S. Department of Health & Human Services & U.S. General Services Administration.”
8) Grafik, resim ve çoklu ortaö Web içeriği yazımı Içerik organizasyonu Arama Bölüm 14-17: “Leavitt, M.O. & Shneiderman, B. (2006). Research-Based Web Design & Usability Guidelines. U.S. Department of Health & Human Services & U.S. General Services Administration.”
9) Ergonomi
10) Kullanılabilirlik ve Taşınabilir cihazlar
11) Kullanılabilirlik test ve yöntemleri
12) Kullanılabilirlik test ve yöntemleri
13) Kullanılabilirlik testi
14) Kullanılabilirlik testi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: “Leavitt, M.O. & Shneiderman, B. (2006). Research-Based Web Design & Usability Guidelines. U.S. Department of Health & Human Services & U.S. General Services Administration. [http://www.usability.gov/pdfs/guidelines.html]”
“Dix, A., Finlay, J., Abowd, G. & Beale, R. (2004). Human-Computer Interaction (3rd Edt.), USA: Prentice Hall. [http://www.hcibook.com/e3/] “
Diğer Kaynaklar: Zaphiris, P. & Kurniawan, S. (2007). Human-Computer Interaction Research in Web Design and Evaluation. London: IDEA Group Pub.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 16 % 10
Projeler 1 % 40
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı