CET2052 Human-Computer InteractionBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CET2052 İnsan-Bilgisayar Etkileşimi Bahar
Güz
3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi YAVUZ SAMUR
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ÖZGÜR ERKUT ŞAHİN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Opsiyonel bileşen yoktur.
Dersin Amacı: İnsan-bilgisayar etkileşimi ilkelerini ve arayüğ tasarımının kullanabilirliğini tanıtmak. Kullanılabilirlik testi yapmak ve sonuçları raporlaştırmak.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
o İnsan-bilgisayar etkileşimine ilişkin tasarım ilkelerini tanımlayabilecek,
o İnsan-bilgisayar etkileşimine ilişkin analiz, tasarım ve değerlendirme ilkelerini açılayacabilecek,
o Kullanılabilirlik yöntemlerini açılayacabilecek,
o Bir yazılımı kullanılabilirlik testi yaparak değerlendirecek

Dersin İçeriği

Bilgisayar-insan arayüz tasarımı: prensipler, türler, modeller, insan faktörü: ergonomi, fizyolojik konular, bilişsel süreçler, görev analizi, donanım, etkileşim değerlendirme kriterleri: kullanışlılık, anketler, etnografik boyut, uygulama örnekleri, veri görsellemesi.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş ve Kuramsal Temeller : IBE’ne giriş, İnsan, Etkileşim ve Bilgisayar Bölüm 1, 2 and 3: “Dix, A., Finlay, J., Abowd, G. & Beale, R. (2004). Human-Computer Interaction (3rd Edt.), USA: Prentice Hall.”
2) Giriş ve Kuramsal Temeller : Yazılım Hayat Döngüsü ve İBE, Proje planlama, analiz, tasarım ve değerlendirme Bölüm 1-3: “Dix, A., Finlay, J., Abowd, G. & Beale, R. (2004). Human-Computer Interaction (3rd Edt.), USA: Prentice Hall.”
3) Etkileşim tasarım temelleri Bölüm 5: “Dix, A., Finlay, J., Abowd, G. & Beale, R. (2004). Human-Computer Interaction (3rd Edt.), USA: Prentice Hall.”
4) Tasarım kuralları ve kullanılabilirlik Bölüm 7: “Dix, A., Finlay, J., Abowd, G. & Beale, R. (2004). Human-Computer Interaction (3rd Edt.), USA: Prentice Hall.”
5) Tasarım süreci ve değerlendirme Kullanıcı beklentisi Ulaşılabilirlik Donanım ve yazılım Bölüm 1-4: “Leavitt, M.O. & Shneiderman, B. (2006). Research-Based Web Design & Usability Guidelines. U.S. Department of Health & Human Services & U.S. General Services Administration.”
6) Ana sayfa Sayfa düzeni Gezinme Kaydırma ve sayfalama Bölüm 5-8: “Leavitt, M.O. & Shneiderman, B. (2006). Research-Based Web Design & Usability Guidelines. U.S. Department of Health & Human Services & U.S. General Services Administration.”
7) Başlıklar ve etiketler Bağlantılar Metin Listeler Widget’lar Bölüm 9-13: “Leavitt, M.O. & Shneiderman, B. (2006). Research-Based Web Design & Usability Guidelines. U.S. Department of Health & Human Services & U.S. General Services Administration.”
8) Grafik, resim ve çoklu ortaö Web içeriği yazımı Içerik organizasyonu Arama Bölüm 14-17: “Leavitt, M.O. & Shneiderman, B. (2006). Research-Based Web Design & Usability Guidelines. U.S. Department of Health & Human Services & U.S. General Services Administration.”
9) Ergonomi
10) Kullanılabilirlik ve Taşınabilir cihazlar
11) Kullanılabilirlik test ve yöntemleri
12) Kullanılabilirlik test ve yöntemleri
13) Kullanılabilirlik testi
14) Kullanılabilirlik testi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: “Leavitt, M.O. & Shneiderman, B. (2006). Research-Based Web Design & Usability Guidelines. U.S. Department of Health & Human Services & U.S. General Services Administration. [http://www.usability.gov/pdfs/guidelines.html]”
“Dix, A., Finlay, J., Abowd, G. & Beale, R. (2004). Human-Computer Interaction (3rd Edt.), USA: Prentice Hall. [http://www.hcibook.com/e3/] “
Diğer Kaynaklar: Zaphiris, P. & Kurniawan, S. (2007). Human-Computer Interaction Research in Web Design and Evaluation. London: IDEA Group Pub.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 16 % 10
Projeler 1 % 40
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2