İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CET2051 | Eğitimde Kalite | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi YAVUZ SAMUR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Opsiyonel bileşen yoktur. |
Dersin Amacı: | • Ulusal ve uluslararası kalite standartları, kalite ödülleri veküresel kalite hareketi tarihini de içeren kalite konusundaki temel kavramlar üzerinde genel bakış açısı sağlama, • En yaygın kullanılan kalite araç ve teknikleri konusunda temel bir anlayış sağlama. Şu an kullanılan kalite yönetimi problem çözme teknikleri konusunda farkındalık sağlama. • Eğitim kurumlarında stratejik kalite planlama konusunda farkındalık sağlama, • Eğitim kurumlarında kalite gelişim programlarının nasıl geliştirildiğinin öğrenilmesi, • Bir eğitim kurumunda sürekli gelişim gösteren bir kalite sisteminin geliştirilmesi konusunda bir anlayış geliştirmek. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin sonunda öğrencileri; • TKY temel kavramlarını açıklayabilecek, • TKY felsefelerini açıklayabilecek, • Eğitim kurumlarında TKY süreçlerini karşılaştırabilecek, • Belirli durumlarda belirli amaçlar doğrultusunda uygun kalite analizi araçlarını ve tekniklerini uygulamak, • Kalite geliştirme programlarını eğitim kurumlarında uygulamak, • Strajejik kalite planlamasını süreçlere ayırmak, • Eğitim kurumlarındaki kalite güvencesi uygulamalarını değerlendirmek. |
Ders olay incelemeleri, ders anlatımı materyali ve egzersizler kullanılarak tartışma odaklı olarak işlenecektir. Dersin içeriğini kalite kavramı, kalite hareketi, etkililik ve okullarda kalite, kalite modelleri, kalite guruları, ISO 9000 serisi ve eğitim, kalite ödülleri, stratejik planlama gibi konular oluşturmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma | Derse Giriş |
2) | -Kalite Kavramı -Kalite Hareketi | Ch1- p. 1-11 Ch2- p. 12-27 |
3) | -Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi -Etkililik ve Okullarda Kalite | Ch3- p. 27-37 |
4) | -Kalite Modelleri -Kalite Guruları: Deming, Crosby, Juran, Ishikawa | Ch4- p. 38-50 |
5) | -ISO 9000 Serisi ve Eğitim -QUIZ: Kalite Guruları -Olay nasıl analiz edilir? | Ch5- p. 51-66 Case Study #1 |
6) | -Kalite Örgütü -Kalite için Eğitim Liderliği | Ch7- p. 75-84 |
7) | -Kalite için Takım Çalışması -Olay Analizi | Ch8- p. 80-88 Olay Analizi #2 |
8) | -Eğitim Kurumlarında Kalite için Stratejik Planlama | Ch11- p. 104-121 |
9) | - Eğitim Kurumlarında Kalite için Stratejik Planlama | web |
10) | -Eğitim Örgütlerinde TQM Uygulamaları # 1: Oregon Universitesi SP - Olay Analizi | Olay Analizi #3 https://www.det.nsw.edu.au/proflearn/areas/qt/s_stories.htm |
11) | -Eğitimde Kalite Ödülleri Malcolm Baldridge, EFQM | web |
12) | - Eğitim Örgütlerinde TQM Uygulamaları # 2: Ağva Lisesi -Kıyaslama (Benchmarking) -Küresel Kıyaslama Örgütleri Organizations | Olay Analizi: http://okulweb.meb.gov.tr/34/19/243894/dosyalar/tky.doc |
13) | Proje Sunumu | |
14) | Proje Sunumu | |
15) | Final sınavı | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Sallis, E. (2001). Total Quality Management in Education. Kogan Page Limited, London. |
Diğer Kaynaklar: | Jerome, S.A. (2000). Quality in Education: An implementation handbook. St. Lucie Press: Florida. Yıldırım, H.A. (2002). Eğitimde Kalite Yönetimi. Nobel Yayınları: Ankara. Ensari, H. (1999). 21. Yüzyıl Okulları İçin Toplam Kalite Yönetimi. Sistem Yayıncılık: İstanbul. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 16 | % 10 |
Küçük Sınavlar | 1 | % 5 |
Ödev | 5 | % 15 |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 15 |
Final | 1 | % 25 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 1 | 8 | 8 |
Proje | 1 | 15 | 15 |
Ödevler | 5 | 5 | 25 |
Küçük Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 138 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | 1.Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik meslegi, İngilizce öğretmenliği ve eğitim teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak. | |
2) | 2.İngilizce dilinin seslerine, eklerine, dilbilgisine, kelimelerine hakim bir biçimde dili etkin olarak kullanır. | |
3) | 3. Dil edinimi teorileri konusundaki bilgisi ile teorileri ve bu alandaki araştırmaları dil öğretiminine uygular. | |
4) | 4. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynaklara eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak, sınıf ve öğrenci ihtiyaçlarına göre gerekli biçimde materyal geliştirebilir. | |
5) | 5. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek etkili yazılım ve teknolojik kaynaklara ulaşıp bunların uygunluğuna karar vererek etkin biçimde sınıf içinde ve dışında bu kaynakları kullanabilir. | |
6) | 6.Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için çeşitli yöntem ve metodları kullanır. | |
7) | 7. İngilizce öğretim süreçlerini planlar. | |
8) | 8. İngilizce öğretimine uygun sınıf ortamları organize eder. | |
9) | 9. İngilizce bilgi ve kullanma becerisini ölçmek ve değerlendirmek için farklı materyaller ve testler geliştirerek ve öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | |
10) | 10. Dil öğrenmede kültürün rolünü ve etkisini ele alan araştırmalara, prensiplere ve metotlara ilişkin bilgisiyle öğrencilerin kültürlerarası iletişim ve pragmatik becerilerini geliştirmek için bunları uygular. | |
11) | 11. Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, işbirliği içinde çalışarak sorumluluklarını yerine getirir. | |
12) | 12. Mesleki ve etik kural ve ilkeleri göz önünde bulundurur. | |
13) | 13. Dil öğrenimi ve öğretimi alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip ederek çalışmaların pedagojik etkilerini uygular. | |
14) | 14. Yansıtıcı düşünme ve öğretme kullanarak öğretim becerilerini ve öğretmenlik mesleki yeterliliklerini irdeler. | |
15) | 15. Yaşam boyu öğrenme bilgi ve becerisine ve bilgiye ulaşma yollarına ilişkin bilgisiyle etkili üst bilişsel teknikleri kullanarak bunu öğrencilere aktarır. | |
16) | 16. İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine uygun öğrenme stratejilerini ve teknoloji kaynaklarını değerlendirerek kullanır. |