CET2051 Quality in EducationBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CET2051 Eğitimde Kalite Bahar
Güz
3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi YAVUZ SAMUR
Opsiyonel Program Bileşenleri: Opsiyonel bileşen yoktur.
Dersin Amacı: • Ulusal ve uluslararası kalite standartları, kalite ödülleri veküresel kalite hareketi tarihini de içeren kalite konusundaki temel kavramlar üzerinde genel bakış açısı sağlama,
• En yaygın kullanılan kalite araç ve teknikleri konusunda temel bir anlayış sağlama. Şu an kullanılan kalite yönetimi problem çözme teknikleri konusunda farkındalık sağlama.
• Eğitim kurumlarında stratejik kalite planlama konusunda farkındalık sağlama,
• Eğitim kurumlarında kalite gelişim programlarının nasıl geliştirildiğinin öğrenilmesi,
• Bir eğitim kurumunda sürekli gelişim gösteren bir kalite sisteminin geliştirilmesi konusunda bir anlayış geliştirmek.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersin sonunda öğrencileri;
• TKY temel kavramlarını açıklayabilecek,
• TKY felsefelerini açıklayabilecek,
• Eğitim kurumlarında TKY süreçlerini karşılaştırabilecek,
• Belirli durumlarda belirli amaçlar doğrultusunda uygun kalite analizi araçlarını ve tekniklerini uygulamak,
• Kalite geliştirme programlarını eğitim kurumlarında uygulamak,
• Strajejik kalite planlamasını süreçlere ayırmak,
• Eğitim kurumlarındaki kalite güvencesi uygulamalarını değerlendirmek.

Dersin İçeriği

Ders olay incelemeleri, ders anlatımı materyali ve egzersizler kullanılarak tartışma odaklı olarak işlenecektir. Dersin içeriğini kalite kavramı, kalite hareketi, etkililik ve okullarda kalite, kalite modelleri, kalite guruları, ISO 9000 serisi ve eğitim, kalite ödülleri, stratejik planlama gibi konular oluşturmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma Derse Giriş
2) -Kalite Kavramı -Kalite Hareketi Ch1- p. 1-11 Ch2- p. 12-27
3) -Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi -Etkililik ve Okullarda Kalite Ch3- p. 27-37
4) -Kalite Modelleri -Kalite Guruları: Deming, Crosby, Juran, Ishikawa Ch4- p. 38-50
5) -ISO 9000 Serisi ve Eğitim -QUIZ: Kalite Guruları -Olay nasıl analiz edilir? Ch5- p. 51-66 Case Study #1
6) -Kalite Örgütü -Kalite için Eğitim Liderliği Ch7- p. 75-84
7) -Kalite için Takım Çalışması -Olay Analizi Ch8- p. 80-88 Olay Analizi #2
8) -Eğitim Kurumlarında Kalite için Stratejik Planlama Ch11- p. 104-121
9) - Eğitim Kurumlarında Kalite için Stratejik Planlama web
10) -Eğitim Örgütlerinde TQM Uygulamaları # 1: Oregon Universitesi SP - Olay Analizi Olay Analizi #3 https://www.det.nsw.edu.au/proflearn/areas/qt/s_stories.htm
11) -Eğitimde Kalite Ödülleri Malcolm Baldridge, EFQM web
12) - Eğitim Örgütlerinde TQM Uygulamaları # 2: Ağva Lisesi -Kıyaslama (Benchmarking) -Küresel Kıyaslama Örgütleri Organizations Olay Analizi: http://okulweb.meb.gov.tr/34/19/243894/dosyalar/tky.doc
13) Proje Sunumu
14) Proje Sunumu
15) Final sınavı
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Sallis, E. (2001). Total Quality Management in Education. Kogan Page Limited, London.
Diğer Kaynaklar: Jerome, S.A. (2000). Quality in Education: An implementation handbook. St. Lucie Press: Florida.
Yıldırım, H.A. (2002). Eğitimde Kalite Yönetimi. Nobel Yayınları: Ankara.
Ensari, H. (1999). 21. Yüzyıl Okulları İçin Toplam Kalite Yönetimi. Sistem Yayıncılık: İstanbul.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 16 % 10
Küçük Sınavlar 1 % 5
Ödev 5 % 15
Sunum 1 % 10
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 15
Final 1 % 25
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 55
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 45
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Sunum / Seminer 1 8 8
Proje 1 15 15
Ödevler 5 5 25
Küçük Sınavlar 1 1 1
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 138

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1.Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik meslegi, İngilizce öğretmenliği ve eğitim teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak.
2) 2.İngilizce dilinin seslerine, eklerine, dilbilgisine, kelimelerine hakim bir biçimde dili etkin olarak kullanır.
3) 3. Dil edinimi teorileri konusundaki bilgisi ile teorileri ve bu alandaki araştırmaları dil öğretiminine uygular.
4) 4. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynaklara eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak, sınıf ve öğrenci ihtiyaçlarına göre gerekli biçimde materyal geliştirebilir.
5) 5. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek etkili yazılım ve teknolojik kaynaklara ulaşıp bunların uygunluğuna karar vererek etkin biçimde sınıf içinde ve dışında bu kaynakları kullanabilir.
6) 6.Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için çeşitli yöntem ve metodları kullanır.
7) 7. İngilizce öğretim süreçlerini planlar.
8) 8. İngilizce öğretimine uygun sınıf ortamları organize eder.
9) 9. İngilizce bilgi ve kullanma becerisini ölçmek ve değerlendirmek için farklı materyaller ve testler geliştirerek ve öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
10) 10. Dil öğrenmede kültürün rolünü ve etkisini ele alan araştırmalara, prensiplere ve metotlara ilişkin bilgisiyle öğrencilerin kültürlerarası iletişim ve pragmatik becerilerini geliştirmek için bunları uygular.
11) 11. Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, işbirliği içinde çalışarak sorumluluklarını yerine getirir.
12) 12. Mesleki ve etik kural ve ilkeleri göz önünde bulundurur.
13) 13. Dil öğrenimi ve öğretimi alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip ederek çalışmaların pedagojik etkilerini uygular.
14) 14. Yansıtıcı düşünme ve öğretme kullanarak öğretim becerilerini ve öğretmenlik mesleki yeterliliklerini irdeler.
15) 15. Yaşam boyu öğrenme bilgi ve becerisine ve bilgiye ulaşma yollarına ilişkin bilgisiyle etkili üst bilişsel teknikleri kullanarak bunu öğrencilere aktarır.
16) 16. İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine uygun öğrenme stratejilerini ve teknoloji kaynaklarını değerlendirerek kullanır.