BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CET2051 | Eğitimde Kalite | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi YAVUZ SAMUR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Opsiyonel bileşen yoktur. |
Dersin Amacı: | • Ulusal ve uluslararası kalite standartları, kalite ödülleri veküresel kalite hareketi tarihini de içeren kalite konusundaki temel kavramlar üzerinde genel bakış açısı sağlama, • En yaygın kullanılan kalite araç ve teknikleri konusunda temel bir anlayış sağlama. Şu an kullanılan kalite yönetimi problem çözme teknikleri konusunda farkındalık sağlama. • Eğitim kurumlarında stratejik kalite planlama konusunda farkındalık sağlama, • Eğitim kurumlarında kalite gelişim programlarının nasıl geliştirildiğinin öğrenilmesi, • Bir eğitim kurumunda sürekli gelişim gösteren bir kalite sisteminin geliştirilmesi konusunda bir anlayış geliştirmek. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin sonunda öğrencileri; • TKY temel kavramlarını açıklayabilecek, • TKY felsefelerini açıklayabilecek, • Eğitim kurumlarında TKY süreçlerini karşılaştırabilecek, • Belirli durumlarda belirli amaçlar doğrultusunda uygun kalite analizi araçlarını ve tekniklerini uygulamak, • Kalite geliştirme programlarını eğitim kurumlarında uygulamak, • Strajejik kalite planlamasını süreçlere ayırmak, • Eğitim kurumlarındaki kalite güvencesi uygulamalarını değerlendirmek. |
Ders olay incelemeleri, ders anlatımı materyali ve egzersizler kullanılarak tartışma odaklı olarak işlenecektir. Dersin içeriğini kalite kavramı, kalite hareketi, etkililik ve okullarda kalite, kalite modelleri, kalite guruları, ISO 9000 serisi ve eğitim, kalite ödülleri, stratejik planlama gibi konular oluşturmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma | Derse Giriş |
2) | -Kalite Kavramı -Kalite Hareketi | Ch1- p. 1-11 Ch2- p. 12-27 |
3) | -Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi -Etkililik ve Okullarda Kalite | Ch3- p. 27-37 |
4) | -Kalite Modelleri -Kalite Guruları: Deming, Crosby, Juran, Ishikawa | Ch4- p. 38-50 |
5) | -ISO 9000 Serisi ve Eğitim -QUIZ: Kalite Guruları -Olay nasıl analiz edilir? | Ch5- p. 51-66 Case Study #1 |
6) | -Kalite Örgütü -Kalite için Eğitim Liderliği | Ch7- p. 75-84 |
7) | -Kalite için Takım Çalışması -Olay Analizi | Ch8- p. 80-88 Olay Analizi #2 |
8) | -Eğitim Kurumlarında Kalite için Stratejik Planlama | Ch11- p. 104-121 |
9) | - Eğitim Kurumlarında Kalite için Stratejik Planlama | web |
10) | -Eğitim Örgütlerinde TQM Uygulamaları # 1: Oregon Universitesi SP - Olay Analizi | Olay Analizi #3 https://www.det.nsw.edu.au/proflearn/areas/qt/s_stories.htm |
11) | -Eğitimde Kalite Ödülleri Malcolm Baldridge, EFQM | web |
12) | - Eğitim Örgütlerinde TQM Uygulamaları # 2: Ağva Lisesi -Kıyaslama (Benchmarking) -Küresel Kıyaslama Örgütleri Organizations | Olay Analizi: http://okulweb.meb.gov.tr/34/19/243894/dosyalar/tky.doc |
13) | Proje Sunumu | |
14) | Proje Sunumu | |
15) | Final sınavı | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Sallis, E. (2001). Total Quality Management in Education. Kogan Page Limited, London. |
Diğer Kaynaklar: | Jerome, S.A. (2000). Quality in Education: An implementation handbook. St. Lucie Press: Florida. Yıldırım, H.A. (2002). Eğitimde Kalite Yönetimi. Nobel Yayınları: Ankara. Ensari, H. (1999). 21. Yüzyıl Okulları İçin Toplam Kalite Yönetimi. Sistem Yayıncılık: İstanbul. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 16 | % 10 |
Küçük Sınavlar | 1 | % 5 |
Ödev | 5 | % 15 |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 15 |
Final | 1 | % 25 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 1 | 8 | 8 |
Proje | 1 | 15 | 15 |
Ödevler | 5 | 5 | 25 |
Küçük Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 138 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik mesleği, eğitim teknolojisi ve bilgi teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak. | 4 |
2) | Eğitim teknolojileri entegrasyonunun gelişimini etkileyen öğretim stratejileri, yöntem ve teknikler, materyal tasarımı ve ölçme ve değerlendirme süreçlerinin başlıca unsurlarını açıklamak. | 3 |
3) | Yazılım dilleri, işletim sistemleri, bilgisayar ağları ve bilgisayar donanımları ile ilgili yeterliklerini geliştirmek. | |
3) | Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak. | |
4) | Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak. | 3 |
5) | Bilimsel yöntemleri kullanarak yaratıcılığı, problem çözmeyi ve eleştirel düşünmeyi geliştirmek için en ileri teknolojilerin kullanıldığı sınıf etkinliklerini planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. | 4 |
6) | Bir öğrenme organizasyonu içerisinde sistem ve insan gelişimine odaklanan problemlere çözüm geliştirmek için güçlü kuramsal ve uygulamalı modeller oluşturmak. | 3 |
7) | İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine dayalı teknoloji entegrasyonunu sağlamak için gerekli stratejileri gözden geçirmek, değerlendirmek ve önermek. | 3 |
8) | Disiplinler arası bir yaklaşımla, eğitim teknolojisi, bilgi teknolojisi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili etkinlikleri yürütmek için bir takımda bireysel ve iş birliği içerisinde çalışmak. | 4 |
9) | Öğrenme hedeflerini ve gereksinimlerini başarma ve karşılamanın bir yolu olarak eğitim teknolojilerini ve uygun tasarlanmış öğretim modellerini etkili olarak kullanmak ve değerlendirmek. | |
10) | Sınıfı, yaşam boyu öğrenme etkinliklerinde bulunan öğrencilerin oluşturduğu bir topluluk haline getirmek için etkili üst bilişsel teknikleri kullanmak. | 3 |
11) | Toplum için eğitim teknolojisi ile ilgili eğitimler ve projeler hazırlamak ve uygun teknoloji kullanımı yoluyla öğrenmeyi geliştirmede bireylere danışmanlık sağlamak. | |
12) | Bireylerin ve kurumların çalışmalarını daha etkili yürütebilmelerini desteklemek için maliyet ve zamana duyarlı stratejileri uygulamak. | 3 |
13) | Öğretmenleri, etik ve yasal standartları kullanarak teknolojinin eğitim amaçlı uygulamalarında öncü ve model olabilecek şekilde ve değişen teknolojiye ayak uydurabilecek şekilde donatmak. | |
14) | İş, okul, eğitim sektörü ve sanal dünya ile ilgili eğitim teknolojileri, öğretim programları, yenilikler ve sonuçlar için günümüzde kullanılan verimli tasarım çözümlerini ve bu konuda var olan standartları araştırmak. | 3 |
15) | To gain fluency in interpersonal communication, teaching frameworks and the use of different technologies in relation to national norms and laws. |