Program proje ilişkisi, projeye duyulan ihtiyaç, projelerin özellikleri, proje yönetimi, proje yönetimi özellikleri ve faydaları, proje yönetimi süreci, proje planlaması ve planlama aşamaları (Başlangıç, Planlama, Uygulama, Kontrol ve Kapanış), planlamanın önemi, kapsam, bütçe ve zaman planlaması ve dengesi, farklı planlama yaklaşımları, maliyet tahmin yöntemleri, farklı planlama araçları, proje sürecinde ekiplerin hazırlanması. Projenin planlaması ve yürütülmesinde kullanılan MS-Project programı, TUBITAK, AB, DÜNYA BANKASI, MEB, DPT gibi kurumlar ve özel sektör için eğitimde BT kullanımına ilişkin projelerin, proje planlama yaklaşımları dikkate alınarak MS-Project ile geliştirilmesi |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş |
|
2) |
Proje Yönetimine Giriş |
Bölüm 1 “Schwalbe, K. (2007). Information Technology Project Management, 5.Edt, Canada: Thomson Course Technology.” |
3) |
Proje Yönetim Süreç Grupları |
Bölüm 3 “Schwalbe, K. (2007). Information Technology Project Management, 5.Edt, Canada: Thomson Course Technology.” |
4) |
Proje Entegrasyon Yönetimi
|
Bölüm 4 “Schwalbe, K. (2007). Information Technology Project Management, 5.Edt, Canada: Thomson Course Technology.” |
5) |
Proje Kapsam Yönetimi
|
Bölüm 5 “Schwalbe, K. (2007). Information Technology Project Management, 5.Edt, Canada: Thomson Course Technology.”
|
6) |
Proje Zaman Yönetimi
|
Bölüm 6 “Schwalbe, K. (2007). Information Technology Project Management, 5.Edt, Canada: Thomson Course Technology.”
|
7) |
Proje Zaman Yönetimi
|
Bölüm 6 “Schwalbe, K. (2007). Information Technology Project Management, 5.Edt, Canada: Thomson Course Technology.”
|
8) |
Proje Maliyet Yönetimi
|
Bölüm 6 “Schwalbe, K. (2007). Information Technology Project Management, 5.Edt, Canada: Thomson Course Technology.”
|
9) |
Proje Maliyet Yönetimi |
Bölüm 6 “Schwalbe, K. (2007). Information Technology Project Management, 5.Edt, Canada: Thomson Course Technology.”
|
10) |
Ms-Project’e giriş |
Ek A “Schwalbe, K. (2007). Information Technology Project Management, 5.Edt, Canada: Thomson Course Technology.” |
11) |
Ms-Project ile kapsam, zaman, ekip ve maliyet yönetimi |
Ek A “Schwalbe, K. (2007). Information Technology Project Management, 5.Edt, Canada: Thomson Course Technology.” |
12) |
Ms-Project ile kapsam, zaman, ekip ve maliyet yönetimi |
Ms-project ile bir proje geliştirme |
13) |
Developing a project using Ms-project software |
|
14) |
Presentation and discussion projects |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik mesleği, eğitim teknolojisi ve bilgi teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak. |
4 |
2) |
Eğitim teknolojileri entegrasyonunun gelişimini etkileyen öğretim stratejileri, yöntem ve teknikler, materyal tasarımı ve ölçme ve değerlendirme süreçlerinin başlıca unsurlarını açıklamak. |
4 |
3) |
Yazılım dilleri, işletim sistemleri, bilgisayar ağları ve bilgisayar donanımları ile ilgili yeterliklerini geliştirmek. |
3 |
3) |
Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak. |
|
4) |
Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak. |
5 |
5) |
Bilimsel yöntemleri kullanarak yaratıcılığı, problem çözmeyi ve eleştirel düşünmeyi geliştirmek için en ileri teknolojilerin kullanıldığı sınıf etkinliklerini planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. |
5 |
6) |
Bir öğrenme organizasyonu içerisinde sistem ve insan gelişimine odaklanan problemlere çözüm geliştirmek için güçlü kuramsal ve uygulamalı modeller oluşturmak. |
5 |
7) |
İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine dayalı teknoloji entegrasyonunu sağlamak için gerekli stratejileri gözden geçirmek, değerlendirmek ve önermek. |
4 |
8) |
Disiplinler arası bir yaklaşımla, eğitim teknolojisi, bilgi teknolojisi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili etkinlikleri yürütmek için bir takımda bireysel ve iş birliği içerisinde çalışmak. |
5 |
9) |
Öğrenme hedeflerini ve gereksinimlerini başarma ve karşılamanın bir yolu olarak eğitim teknolojilerini ve uygun tasarlanmış öğretim modellerini etkili olarak kullanmak ve değerlendirmek. |
4 |
10) |
Sınıfı, yaşam boyu öğrenme etkinliklerinde bulunan öğrencilerin oluşturduğu bir topluluk haline getirmek için etkili üst bilişsel teknikleri kullanmak. |
|
11) |
Toplum için eğitim teknolojisi ile ilgili eğitimler ve projeler hazırlamak ve uygun teknoloji kullanımı yoluyla öğrenmeyi geliştirmede bireylere danışmanlık sağlamak. |
5 |
12) |
Bireylerin ve kurumların çalışmalarını daha etkili yürütebilmelerini desteklemek için maliyet ve zamana duyarlı stratejileri uygulamak. |
4 |
13) |
Öğretmenleri, etik ve yasal standartları kullanarak teknolojinin eğitim amaçlı uygulamalarında öncü ve model olabilecek şekilde ve değişen teknolojiye ayak uydurabilecek şekilde donatmak. |
4 |
14) |
İş, okul, eğitim sektörü ve sanal dünya ile ilgili eğitim teknolojileri, öğretim programları, yenilikler ve sonuçlar için günümüzde kullanılan verimli tasarım çözümlerini ve bu konuda var olan standartları araştırmak. |
4 |
15) |
To gain fluency in interpersonal communication, teaching frameworks and the use of different technologies in relation to national norms and laws. |
4 |