BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CET3028 | Eğitimde Materyal Tasarımı ve Üretimi | Bahar | 2 | 2 | 3 | 12 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi YAVUZ SAMUR |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi YAVUZ SAMUR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Opsiyonel bileşen yoktur. |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, bilgisayarlı eğitim-öğretim etkinliklerinde kullanılabilecek her türlü çoklu ortam uygulamalarının tasarlanması, geliştirilmesi ve örnek uygulamalarla ilişkilendirilmesidir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1- Çoklu ortam kavramını, öğelerini ve ilkelerini tanımlayabilir, 2- Öğrenme kuramlarının çoklu ortam geliştirme ve teknoloji entegrasyonunu nasıl etkilediğini kavrayabilir, 3- Etkileşimli bir ortam oluşturabilmek için etkili medya teknikleri kullanabilir, 4- Öğrenmenin nasıl olduğuna dair çoklu ortam uygulamalarını tasarlayacak beceriler sergileyebilir, 5- Çoklu ortam hazırlamada Adobe Flash yazılımını kullanabilir, 6- Metin, ses, resim, film, animasyon vb. bileşenleri kullanabilmek, 7- Çoklu ortam planlama, tasarlama ve üretme süreçleri ile ilgili bütçeyi kontrol edebilir, 8- Çoklu ortam ürünlerini sunabilecek teknikleri kullanabilir. |
Çoklu ortam (ses, resim, video, animasyon) uygulamalarına ilişkin temel kavramlar; Çoklu ortam uygulamalarına ilişkin temel kullanım yaklaşımları; Çoklu ortam uygulamalarının türleri; Çoklu ortam ürünlerini tasarlama; Çoklu ortam uygulaması geliştirme; Çoklu ortam uygulamalarının eğitim ortamlarına entagrasyonu. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş ve Ders Tanıtımı | |
2) | Çoklu ortam uygulamalarına ilişkin temel kavramlar. | Bölüm 1: Mayer, R. E. (2005). The Cambridge Handbook of Multimedia Learning. New York, NY: Cambridge University Press. |
3) | Çoklu Ortam ile Öğrenmenin Bilişsel Kuramı Metodoloji - I: Bilgilendirici rehber, Hipermedya |
Bölüm 2,3,4, ve 5: Mayer, R. E. (2005). The Cambridge Handbook of Multimedia Learning. New York, NY: Cambridge University Press. |
4) | Metodoloji - II: Simülasyon ve Eğitsel Oyun | |
5) | Çoklu Ortam Başlangıç Kiti | |
6) | Çoklu Ortam ile Öğrenme İlkeleri - I | Bölüm 6,7,8,9, ve 10: Mayer, R. E. (2005). The Cambridge Handbook of Multimedia Learning. New York, NY: Cambridge University Press. |
7) | Çoklu Ortam ile Öğrenme İlkeleri - II | Bölüm 11,12, ve 13: Mayer, R. E. (2005). The Cambridge Handbook of Multimedia Learning. New York, NY: Cambridge University Press. |
8) | Çoklu Ortam oluşturma - I: Metin, Ses, Resim | |
9) | Çoklu Ortam oluşturma - II: Animasyon ve Video | |
10) | Çoklu Ortam ile Öğrenme (ileri) ilkeleri - I | Bölüm 14,15, 16, ve 17: Mayer, R. E. (2005). The Cambridge Handbook of Multimedia Learning. New York, NY: Cambridge University Press. |
11) | Çoklu Ortam ile Öğrenme (ileri) ilkeleri - II | Bölüm 18,19, 20, 21 ve 22: Mayer, R. E. (2005). The Cambridge Handbook of Multimedia Learning. New York, NY: Cambridge University Press. |
12) | İleri seviye bilgisayar temelli ortamlarda çoklu ortam ile öğrenme | Bölüm 31,32, 33, 34 ve 35: Mayer, R. E. (2005). The Cambridge Handbook of Multimedia Learning. New York, NY: Cambridge University Press. |
13) | Çoklu ortamı yayımlama | |
14) | Proje Sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | • Mayer, R. (2005). The Cambridge Handbook of Multimedia Learning. New York: Cambridge University Press. |
Diğer Kaynaklar: | • Counts, E. L. (2003). Multimedia Design and Production for Students and Teachers. Boston: Allyn & Bacon. • Akpınar, Y. (2005). Bilgisayar Destekli Öğretim. Ankara, TURKEY: Anı Yayıncılık. • Adobe Flash. Multimedia Author. • Adobe Photoshop. Graphic Editor. • Audacity. The Free, Cross-Platform Sound Editor (http://audacity.sourceforge.net) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Uygulama | 10 | % 10 |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ödev | 4 | % 0 |
Projeler | 4 | % 70 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik mesleği, eğitim teknolojisi ve bilgi teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak. | 4 |
2) | Eğitim teknolojileri entegrasyonunun gelişimini etkileyen öğretim stratejileri, yöntem ve teknikler, materyal tasarımı ve ölçme ve değerlendirme süreçlerinin başlıca unsurlarını açıklamak. | 5 |
3) | Yazılım dilleri, işletim sistemleri, bilgisayar ağları ve bilgisayar donanımları ile ilgili yeterliklerini geliştirmek. | 4 |
3) | Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak. | |
4) | Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak. | 5 |
5) | Bilimsel yöntemleri kullanarak yaratıcılığı, problem çözmeyi ve eleştirel düşünmeyi geliştirmek için en ileri teknolojilerin kullanıldığı sınıf etkinliklerini planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. | 4 |
6) | Bir öğrenme organizasyonu içerisinde sistem ve insan gelişimine odaklanan problemlere çözüm geliştirmek için güçlü kuramsal ve uygulamalı modeller oluşturmak. | 3 |
7) | İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine dayalı teknoloji entegrasyonunu sağlamak için gerekli stratejileri gözden geçirmek, değerlendirmek ve önermek. | 4 |
8) | Disiplinler arası bir yaklaşımla, eğitim teknolojisi, bilgi teknolojisi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili etkinlikleri yürütmek için bir takımda bireysel ve iş birliği içerisinde çalışmak. | 5 |
9) | Öğrenme hedeflerini ve gereksinimlerini başarma ve karşılamanın bir yolu olarak eğitim teknolojilerini ve uygun tasarlanmış öğretim modellerini etkili olarak kullanmak ve değerlendirmek. | 5 |
10) | Sınıfı, yaşam boyu öğrenme etkinliklerinde bulunan öğrencilerin oluşturduğu bir topluluk haline getirmek için etkili üst bilişsel teknikleri kullanmak. | 4 |
11) | Toplum için eğitim teknolojisi ile ilgili eğitimler ve projeler hazırlamak ve uygun teknoloji kullanımı yoluyla öğrenmeyi geliştirmede bireylere danışmanlık sağlamak. | 5 |
12) | Bireylerin ve kurumların çalışmalarını daha etkili yürütebilmelerini desteklemek için maliyet ve zamana duyarlı stratejileri uygulamak. | 4 |
13) | Öğretmenleri, etik ve yasal standartları kullanarak teknolojinin eğitim amaçlı uygulamalarında öncü ve model olabilecek şekilde ve değişen teknolojiye ayak uydurabilecek şekilde donatmak. | 4 |
14) | İş, okul, eğitim sektörü ve sanal dünya ile ilgili eğitim teknolojileri, öğretim programları, yenilikler ve sonuçlar için günümüzde kullanılan verimli tasarım çözümlerini ve bu konuda var olan standartları araştırmak. | 3 |
15) | To gain fluency in interpersonal communication, teaching frameworks and the use of different technologies in relation to national norms and laws. | 5 |