BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CET1001 | Eğitimde Bilgi Teknolojileri | Güz | 2 | 2 | 3 | 11 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. BARIŞ ERDOĞAN |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. BARIŞ ERDOĞAN Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA POLAT Öğ.Gör. AKİF YAVUZ ÖZDEMİREL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Opsiyonel bileşen yoktur. |
Dersin Amacı: | Bu derste bilgisayar donanım, işletim sistemleri ve ofis uygulamaları üzerinde durulacaktır. Temel bilgi teknolojileri ve yazılım eğilimleri ayrıntılı olarak verilecektir. Ayrıca, internet gezinme araçları ve bunların yapılandırmaları üzerinde durulacaktır. Kelime işlemcisi, hesap tablosu, e-posta araçları gibi ofis kontrol sistemleri üzerinde durulacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Dijital aygıtların, veri gösteriminin ve işlenmesinin tanımı ve tarifi. II. Bilgisayarın temel bileşenlerinin tanımı ve tarifi. III. İşletim sistemlerinin temelinin tanımı ve tarifi. IV. İnternet uygulamalarının, hizmetlerinin ve ilgili teknolojilerin tanımı ve tarifi. V. Sayfa düzeni, yapısal değişiklikler, üst bilgi, alt bilgi, hızlı stilleme ve temalar gibi kelime işleme uygulamalarının tanımı ve tarifi. VI. Yerleşik fonksiyonlar, formatlama, tablo yaratma ve temel makro programlama gibi hesap tablolarındaki işlemlerin tanımı ve tarifi. VII. Slayt gösterileri oluşturma ve tasarlama, efekt ve animasyon kullanımı gibi sunum hazırlama uygulamalarının tanımı ve tarifi. |
1. Hafta: Bilgisayarlar ve Dijital Temeller 2. Hafta: Donanım (CPU, RAM, Anakart, vb.) 3. Hafta: Yazılım (İşletim sistemleri ve dosya yönetimi) 4. Hafta: Internet (Web ve e-posta) 5. Hafta: Kelime işleme (I) 6. Hafta: Kelime işleme (II) 7. Hafta: Kelime işleme (III) 8. Hafta: Hesap tablosu (I) 9. Hafta: Hesap tablosu (II) 10. Hafta: Hesap tablosu (III) 11. Hafta: Hesap tablosu (IV) 12. Hafta: Sunum hazırlama (I) 13. Hafta: Sunum hazırlama (II) 14. Hafta: Dijital medya |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bilgisayarlar ve Dijital Temeller | |
2) | Donanım (CPU, RAM, Anakart, vb.) | |
3) | Yazılım (İşletim sistemleri ve dosya yönetimi) | |
4) | Internet (Web ve e-posta) | |
5) | Kelime işleme (I) | |
6) | Kelime işleme (II) | |
7) | Kelime işleme (III) | |
8) | Hesap tablosu (I) | |
9) | Hesap tablosu (II) | |
10) | Hesap tablosu (III) | |
11) | Hesap tablosu (IV) | |
12) | Sunum hazırlama (I) | |
13) | Sunum hazırlama (II) | |
14) | Dijital medya |
Ders Notları / Kitaplar: | Microsoft® Word 2010 Step by Step, Joyce Cox and Joan Lambert ISBN:978-0-7356-2693-5 A+ Guide to Hardware: Managing, Maintaining and Troubleshooting, Jean Andrews, ISBN-10: 0619217626 |
Diğer Kaynaklar: | Yok-None |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 16 | % 10 |
Laboratuar | 16 | % 20 |
Küçük Sınavlar | 8 | % 10 |
Ara Sınavlar | 2 | % 30 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Proje | 1 | 30 | 30 |
Küçük Sınavlar | 4 | 5 | 20 |
Ara Sınavlar | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 170 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik mesleği, eğitim teknolojisi ve bilgi teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak. | 5 |
2) | Eğitim teknolojileri entegrasyonunun gelişimini etkileyen öğretim stratejileri, yöntem ve teknikler, materyal tasarımı ve ölçme ve değerlendirme süreçlerinin başlıca unsurlarını açıklamak. | 5 |
3) | Yazılım dilleri, işletim sistemleri, bilgisayar ağları ve bilgisayar donanımları ile ilgili yeterliklerini geliştirmek. | 5 |
3) | Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak. | |
4) | Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak. | 4 |
5) | Bilimsel yöntemleri kullanarak yaratıcılığı, problem çözmeyi ve eleştirel düşünmeyi geliştirmek için en ileri teknolojilerin kullanıldığı sınıf etkinliklerini planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. | 4 |
6) | Bir öğrenme organizasyonu içerisinde sistem ve insan gelişimine odaklanan problemlere çözüm geliştirmek için güçlü kuramsal ve uygulamalı modeller oluşturmak. | 3 |
7) | İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine dayalı teknoloji entegrasyonunu sağlamak için gerekli stratejileri gözden geçirmek, değerlendirmek ve önermek. | 3 |
8) | Disiplinler arası bir yaklaşımla, eğitim teknolojisi, bilgi teknolojisi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili etkinlikleri yürütmek için bir takımda bireysel ve iş birliği içerisinde çalışmak. | 5 |
9) | Öğrenme hedeflerini ve gereksinimlerini başarma ve karşılamanın bir yolu olarak eğitim teknolojilerini ve uygun tasarlanmış öğretim modellerini etkili olarak kullanmak ve değerlendirmek. | 4 |
10) | Sınıfı, yaşam boyu öğrenme etkinliklerinde bulunan öğrencilerin oluşturduğu bir topluluk haline getirmek için etkili üst bilişsel teknikleri kullanmak. | 3 |
11) | Toplum için eğitim teknolojisi ile ilgili eğitimler ve projeler hazırlamak ve uygun teknoloji kullanımı yoluyla öğrenmeyi geliştirmede bireylere danışmanlık sağlamak. | 3 |
12) | Bireylerin ve kurumların çalışmalarını daha etkili yürütebilmelerini desteklemek için maliyet ve zamana duyarlı stratejileri uygulamak. | |
13) | Öğretmenleri, etik ve yasal standartları kullanarak teknolojinin eğitim amaçlı uygulamalarında öncü ve model olabilecek şekilde ve değişen teknolojiye ayak uydurabilecek şekilde donatmak. | 4 |
14) | İş, okul, eğitim sektörü ve sanal dünya ile ilgili eğitim teknolojileri, öğretim programları, yenilikler ve sonuçlar için günümüzde kullanılan verimli tasarım çözümlerini ve bu konuda var olan standartları araştırmak. | 4 |
15) | To gain fluency in interpersonal communication, teaching frameworks and the use of different technologies in relation to national norms and laws. | 4 |