EKONOMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ACL4055 | Seyahat Yazını | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi HATİCE ÖVGÜ TÜZÜN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | Bu dersi alan öğrenciler, seyahat yazını türünün tanımını, geleneksel öğelerini ve gelişimini tanımlayacaklardır. Seçilmiş seyehat yazını örneklerini inceleyerek dünyanın değişik yerlerinde üretilen seyahat yazını metinlerini tanımlayıp karşılaştıcaklardır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi alan öğrenciler * seyahat yazınının dünyanın değişik yerlerindeki edebi, kültürel, tarihi, siyasi etkisini tanımlayabilecekler. * seyahat yazını teorisi ile ilgili terminolojiyi öğrenecekler. * oryantalizm, beden, turist bakışı, imgesel coğrafya gibi seyahat yazınında sıklıkla görülen temaları tanımlayabilecekler * Dünyanın çeşitli bölgelerinden gelen yazarların ve kaşiflerin yazdığı çok sayıda seyahat yazını örneğini eleştirel bir bakış açısıyla okuyacaklar * Zaman ve uzam bağlamında bu türün evrimini tartışacaklar |
14.-20. yüzyıl arasında yazılan seyahat yazını örnekleri |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Giriş | - |
2) | The Art of Travel | Okuma |
3) | The Art of Travel | Okuma |
4) | The Art of Travel | Okuma |
5) | The Oxford Book of Exploration | Okuma |
6) | The Oxford Book of Exploration | Okuma |
7) | The Oxford Book of Exploration | Okuma |
8) | Genel Tekrar | - |
9) | Amongst the Believers | Okuma |
10) | Amongst the Believers | Okuma |
11) | Amongst the Believers | Okuma |
12) | Ghost Train to the Eastern Star | Okuma |
13) | Ghost Train to the Eastern Star | Okuma |
14) | Ghost Train to the Eastern Star | Okuma |
15) | Yarıyılsonu Sınavı | - |
16) | Yarıyılsonu Sınavı | - |
Ders Notları / Kitaplar: | The Art of Travel by Alain de Botton The Oxford Book of Exploration ed. by Robin Hanbury Tenison Amongst the Believers by V.S.Naipaul Ghost Train to the Eastern Star by Paul Theroux |
Diğer Kaynaklar: | none |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 16 | % 10 |
Küçük Sınavlar | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 1 | 15 |
Küçük Sınavlar | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 97 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bir dünya vatandaşı olarak, küresel ekonomik, siyasi, toplumsal ve ekolojik gelişmelerin ve eğilimlerin farkındadır. | |
2) | Küresel ve yerel dinamiklerin gerektirdiği teknolojik ilerlemeyi yakınen takip edecek ve öğrenmeyi sürdürebilecek donanıma sahiptir. | |
3) | Temel iktisadi ilkeleri ve analiz yöntemlerini özümser ve günlük olayları değerlendirirken kullanır. | |
4) | Ekonomi ile ilgili problemleri tanımlarken, bunları analiz ederken ve bulduğu sonuçları ilgili paydaşlarla paylaşırken nicel ve istatistiksel araçları kullanır. | |
5) | Ekonomik birimlerin var olan kısıtlar ve teşvikler altında karar alma aşamalarını anlar, bu kararların etkileşimlerini ve olası gelecek etkilerini inceler. | |
6) | Dijital teknolojilerin kullanıldığı yeni iş yapma biçimlerini ve yeni piyasa yapılarını kavrar. | |
7) | İktisadi ve toplumsal problemleri eleştirel bir yaklaşımla ele alır ve analitik çözümler geliştirir. | |
8) | Analitik çözüm üretmek ve nicel araştırma yöntemlerini kullanmak için gerekli matematiksel donanıma sahiptir. | |
9) | Katkıda bulunduğu çalışmalarda bireysel ve toplumsal refahı birlikte ve etik bir bakış açısıyla gözetir. | |
10) | Ekonomik problemleri disiplinler arası bir yaklaşımla ele alır ve farklı disiplinlerden yararlanarak çözüm arar. | |
11) | Bir takımın parçası olarak katkıda bulunduğu çalışmalarda özgün ve yenilikçi fikirler üretir. |