MEKATRONİK MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ACL3055 | Modern Amerika ve Siyaset | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi HATİCE ÖVGÜ TÜZÜN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencilere ABD’nin öncelikle dış politikası hakkındaki temel kavramları, kuramsal tartışmaları ve sorunları tanıtmak için tasarlanmıştır. Bu dersin temel amaçlarından biri Amerikan politikasının ne olduğu konusunda bir anlayış geliştirmek, kararlarının nasıl alındıklarını ve uygulandıklarını göstermek ve ne türden siyasi kurumların ABD politikasını ve önceliklerini belirlemede daha büyük rol oynadığını gösterebilmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu derste başarılı olan öğrenciler: 1)Birinci Dünya Savaşından günümüze dek Amerikan toplumunun sosyal politik olaylarını tartışabilmek 2)Amerika Birleşik Devletleri'nin dünyanın diğer devletileri ile geliştirdiği ilişkilerinin detaylarını inceleyebilmek. 3)Orta Doğu-Amerika ilişkilerinin dinamiklerini çözümleyebilmek. 4)Türkiye ve ABD arasındaki siyasi, kültürel ve ekonomik münasebetlerin çeşitli siyasi dönemlerde gösterdiği değişken yapıyı ve bunun nedenlerini araştırmak. 5)Günümüz siyasetinde Amerika'nın rolünü analiz etmek yetilerini kazanacaklardır. |
1950 Sonrası Amerika, Sosyo-Politik iç ve dış ilişkiler, Türk-Amerikan İlişkileri |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Introduction: America is on the stage ( The politics of a new century 1910-1920) | |
2) | The Rise of Black Militance and the Harlem Renaissance: The Age of Jazz and Mass Culture | Okuma |
3) | Getting Ready for the Second World War | Okuma |
4) | The Fascist Challenge and the Pasific Conflict , 1940-1950 | Okuma |
5) | Post-war America: The Truman Doctrine and the Marshall Plan, the history of NATO, 1945-1955 | Okuma |
6) | Eisenhower Years (1953-1960): The Soviet (Communist Challenge) The Age of Space | Okuma |
7) | The Civil Rights Movement: The Age of Television, Beat Generation, 60s/ Black Power | Okuma |
8) | 1960s Turkish-American Partnership: The Alliances | Okuma |
9) | The Rise of the New Right: Ronald Reagan ( Issue of Iran and Middle East) | Okuma |
10) | Turkish- American Relations 1980s: Turning Point, Turgut Ozal/ The Collapse of the Communist Regimes | Okuma |
11) | The Era of: Bush and Clinton | Okuma |
12) | George W. Bush and September 11, 2001 | Okuma |
13) | America Fights Back : War in Afghanistan, Second Iraq War and Turkey's role | Okuma |
14) | Obama's Policy: Iran, Taliban and the Nucleer Issue (Where Turkey Stands? | Okuma |
15) | Final Sınavı | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | My own lecture notes Stephen Ambrose and Douglas Brinkley, Rise to Globalism, eighth edition (New York: Penguin, 1997). |
Diğer Kaynaklar: | G. John Ikenberry, ed., American Foreign Policy: Theoretical Essays, Fifth edition (New York: Pearson Longman, 2005) Roger R. Trask, The United States Response to Turkish Nationalism and Reform 1914-1939, The University of Minnesota Press, Minneapolis, 1971 Richard C. Company Turkey and the United States : The Arms Embargo Period, New York : Praeger, 1986 McGhee, George. The US-Turkish-Nato Middle East Connection:How the Truman Doctrine Contained the Soviets in the Middle East . New York : St Martin ’s, 1990 Akdes Nimet Kurat Turk-Amerikan Munasebetlerine Kisa Bir Bakis, , Dogus, Ankara, 1959 Oral Sander Turk-Amerikan Iliskileri 1947-1964, Ankara Uni. Siyasal Bilgiler Fak. Yay. 1979 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 16 | % 10 |
Küçük Sınavlar | 2 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Küçük Sınavlar | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 78 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, Fen Bilimleri ve Mekatronik Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilir. | |
2) | Karmaşık Mekatronik Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | |
3) | Karmaşık mekatronik sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. | |
4) | Mekatronik Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
5) | Karmaşık Mekatronik Mühendisliği problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için nümerik veya fiziksel deney tasarlar ve yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |
6) | Mekatronik Mühendisliğini ilgilendiren problemlerde bireysel ve ilgili çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır. | |
7) | İngilizce ve Türkçe (eğer Türk vatandaşı ise) sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde Ingilizce dil bilgisi (Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyi) kazanir; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi kazanır. | |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerilerine sahip olur. | |
9) | Etik ilkelerine uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk bilinci sahibidir; Mekatronik Mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgilidir. | |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi edinir. | |
11) | Mekatronik Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir; Mekatronik mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır. |