Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Genel bir giriş. |
|
2) |
Sinemanın doğuşu
D.W. Griffith – Birth of a Nation 1915
|
Okuma. |
3) |
Sovyetler ve sessiz sinema, montaj teorisi
Eisenstein: Battleship Potemkin 1925
(The Odessa Steps)
|
Okuma. |
4) |
Alman sineması: Weimar Dönemi
Robert Weine – Das Kabinet des Dr. Caligari 1920
|
Okuma. |
5) |
Hollywood’un altın çağı
Charlie Chaplin Modern Times 1936
|
|
6) |
Hollywood sineması stüdyo dönemi
Casablanca 1942 |
|
7) |
Stüdyo döneminin önemli isimleri: Hitchcock
The Birds 1963/and Psycho
|
|
8) |
Genel tekrar. |
|
9) |
Italyan neo-realizm - De Sica–
The Bicycle Thieves 1948
|
Okuma. |
10) |
Federico Fellini - La Dolce Vita |
Okuma. |
11) |
Woody Allen – Annie Hall 1977 |
|
12) |
2. vize. |
|
13) |
Alman Sineması- Das Experiment - Oliver Hirschbiegel 2001 |
|
14) |
Türk sineması (güncel bir film seçilip tartışılacaktır) |
|
15) |
Yarıyıl sonu sınavı. |
|
16) |
Yarıyıl sonu sınavı. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mimari tasarım, tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için edindiği kuramsal /kavramsal ve kılgısal bilgiyi kullanır. |
|
2) |
Eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak tasarım problemlerinin çözümü için estetik, işlevsel ve yapısal gereklilikleri belirler, tanımlar ve etkin biçimde tartışır. |
|
3) |
Yapılaşmış çevrenin oluşumunda önemli girdiler olan toplumsal örüntüler ile kullanıcı gereksinmelerinin, değerlerinin ve davranışsal normların yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası ölçeklerdeki çeşitliliğinin farkında olur. |
|
4) |
Mimarlık alanında insan ve toplum odaklı, doğal ve yapılı çevreye duyarlı mimari tasarım yöntemleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olur. |
|
5) |
Mimarlık ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi anlama, işbirliği yapabilme, geniş kapsamlı proje geliştirebilme; bağımsız çalışmalarda ve grup çalışmalarında sorumluluk alma becerisine sahip olur. |
|
6) |
İnsan hakları ve toplumsal çıkarlar açısından sorumluluğunun bilincinde olarak, yapılaşmış çevrenin tasarımında, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına önem verir. |
|
7) |
Mimarinin toplumsal, kültürel, çevresel konularını göz önünde tutarak, tasarım problemlerinin çözümünde, doğal ve yapay kaynakların kullanımında sürdürülebilirliğe önem verir. |
|
8) |
Mimarlık alanına ilişkin her türlü kavramsal ve kılgısal düşüncesini yazılı, sözlü ve görsel medyayı ve bilişim teknolojilerini kullanarak aktarabilir ve iletişim kurabilir |
|
9) |
Taşıyıcı sistem, yapı malzemeleri, bina servis sistemleri, yapım sistemleri, yaşam güvenliği gibi yapı teknolojisine yönelik teknik bilgileri anlama ve kullanabilme becerisi kazanır. |
|
10) |
Tasarım ve uygulama süreçlerinde yasal ve etik sorumluluklarının bilincinde olur. |
|