Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Genel bir giriş. |
|
2) |
Sinemanın doğuşu
D.W. Griffith – Birth of a Nation 1915
|
Okuma. |
3) |
Sovyetler ve sessiz sinema, montaj teorisi
Eisenstein: Battleship Potemkin 1925
(The Odessa Steps)
|
Okuma. |
4) |
Alman sineması: Weimar Dönemi
Robert Weine – Das Kabinet des Dr. Caligari 1920
|
Okuma. |
5) |
Hollywood’un altın çağı
Charlie Chaplin Modern Times 1936
|
|
6) |
Hollywood sineması stüdyo dönemi
Casablanca 1942 |
|
7) |
Stüdyo döneminin önemli isimleri: Hitchcock
The Birds 1963/and Psycho
|
|
8) |
Genel tekrar. |
|
9) |
Italyan neo-realizm - De Sica–
The Bicycle Thieves 1948
|
Okuma. |
10) |
Federico Fellini - La Dolce Vita |
Okuma. |
11) |
Woody Allen – Annie Hall 1977 |
|
12) |
2. vize. |
|
13) |
Alman Sineması- Das Experiment - Oliver Hirschbiegel 2001 |
|
14) |
Türk sineması (güncel bir film seçilip tartışılacaktır) |
|
15) |
Yarıyıl sonu sınavı. |
|
16) |
Yarıyıl sonu sınavı. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
|
2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
|
3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
|
4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
|
5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
|
6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
|
7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
|
10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
|
11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
|
12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
|