Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Genel bir giriş. |
|
2) |
Sinemanın doğuşu
D.W. Griffith – Birth of a Nation 1915
|
Okuma. |
3) |
Sovyetler ve sessiz sinema, montaj teorisi
Eisenstein: Battleship Potemkin 1925
(The Odessa Steps)
|
Okuma. |
4) |
Alman sineması: Weimar Dönemi
Robert Weine – Das Kabinet des Dr. Caligari 1920
|
Okuma. |
5) |
Hollywood’un altın çağı
Charlie Chaplin Modern Times 1936
|
|
6) |
Hollywood sineması stüdyo dönemi
Casablanca 1942 |
|
7) |
Stüdyo döneminin önemli isimleri: Hitchcock
The Birds 1963/and Psycho
|
|
8) |
Genel tekrar. |
|
9) |
Italyan neo-realizm - De Sica–
The Bicycle Thieves 1948
|
Okuma. |
10) |
Federico Fellini - La Dolce Vita |
Okuma. |
11) |
Woody Allen – Annie Hall 1977 |
|
12) |
2. vize. |
|
13) |
Alman Sineması- Das Experiment - Oliver Hirschbiegel 2001 |
|
14) |
Türk sineması (güncel bir film seçilip tartışılacaktır) |
|
15) |
Yarıyıl sonu sınavı. |
|
16) |
Yarıyıl sonu sınavı. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi. |
|
2) |
Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. |
|
3) |
Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi. |
|
4) |
Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek. |
|
5) |
Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi. |
|
6) |
Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi. |
|
7) |
Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek. |
|
8) |
Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi. |
|
9) |
Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi. |
|
10) |
Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi. |
|
11) |
Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. |
|
12) |
Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi. |
|
13) |
Yaratıcılığı disiplinlerarası yöntemler ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi. |
|
14) |
İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma. |
|