| Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
| 1) |
Mitolojiye Giriş
Belgesel – Antik Yunan Kültürü
|
|
| 2) |
Tanrılar- Titanlar ve on iki büyük Olymposlu |
|
| 3) |
İki Büyük Yeryüzü Tanrısı: Demeter ve Dionysus
Yaratılış mitleri
|
Okuma |
| 4) |
Mitolojide Kahramanlar
Aşk mitleri (Pyramus ve Thisbe, Orpheus ve Eurydike, Pygmalion ve Galatea, Daphne)
|
Okuma |
| 5) |
Argonotlar ve Altın Post’un hikayesi
Film: Jason and the Argonauts
|
Okuma |
| 6) |
Truva Savaşı öncesi büyük kahramanlar |
Okuma |
| 7) |
Herakles
Film: 2005 versiyonu (Din ve şiddet )
|
|
| 8) |
Genel tekrar. |
|
| 9) |
İlyada Destanı |
|
| 10) |
İlyada - devam. |
Okuma. |
| 11) |
İlyada |
|
| 12) |
Odysseus’un Serüvenleri |
|
| 13) |
Film: Odysseus’un Serüvenleri
|
|
| 14) |
Atreus- Oedipus |
|
| 15) |
Yarıyıl sonu sınavı. |
|
| 16) |
Yarıyıl sonu sınavı. |
|
| |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
| 1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
|
| 2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
|
| 3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
|
| 4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
|
| 5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
|
| 6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
|
| 7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
| 8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
| 9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
|
| 10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
|
| 11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
|
| 12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
|