Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Erken Dönem Amerikan Edebiyatına giriş ve J. Crevecoeur |
Okuma |
2) |
'What is an American?' makalesinin incelenmesi |
Okuma |
3) |
T. Jefferson'un tanıtımı ve 'Declaration of Independence'in incelenmesi |
Okuma |
4) |
1820-1865 dönemi Amerikan edebiyatına ve bu dönemin önemli isimlerinden Ralph Waldo Emerson'un tanıtımı |
Okuma |
5) |
'The American Scholar' metninin incelenmesi |
Okuma |
6) |
'The American Scholar'ın incelenmesi devam ediyor |
Okuma |
7) |
Hawthorne ve iki kısa öykü:'Young Goodman Brown ve 'The Birth Mark' inceleniyor |
Okuma |
8) |
E.A.Poe,'The Raven' ve 'The Philosopy of Composition'incelenmesi. |
Okuma |
9) |
Abraham Lİncoln; 'Gettysburg Adress' ve 'Second Inaugural Address'in incelenmesi, |
Okuma |
10) |
Henry David Thoreau ve 'Civil Disobeidance' ın incelenmesi. |
Okuma |
11) |
'Walden',Chapter 2 ve'Conclusion' incelenmesi. |
Okuma |
12) |
Emily Dickinson ve Amerikan Şiirine getirdiği yenilikler. |
Okuma |
13) |
'712' ve '754' başlıklı şiirlerin incelenmesi. |
Okuma |
14) |
Genel değerlendirme. |
Okuma |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mimari tasarım, tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için edindiği kuramsal /kavramsal ve kılgısal bilgiyi kullanır. |
|
2) |
Eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak tasarım problemlerinin çözümü için estetik, işlevsel ve yapısal gereklilikleri belirler, tanımlar ve etkin biçimde tartışır. |
|
3) |
Yapılaşmış çevrenin oluşumunda önemli girdiler olan toplumsal örüntüler ile kullanıcı gereksinmelerinin, değerlerinin ve davranışsal normların yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası ölçeklerdeki çeşitliliğinin farkında olur. |
|
4) |
Mimarlık alanında insan ve toplum odaklı, doğal ve yapılı çevreye duyarlı mimari tasarım yöntemleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olur. |
|
5) |
Mimarlık ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi anlama, işbirliği yapabilme, geniş kapsamlı proje geliştirebilme; bağımsız çalışmalarda ve grup çalışmalarında sorumluluk alma becerisine sahip olur. |
|
6) |
İnsan hakları ve toplumsal çıkarlar açısından sorumluluğunun bilincinde olarak, yapılaşmış çevrenin tasarımında, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına önem verir. |
|
7) |
Mimarinin toplumsal, kültürel, çevresel konularını göz önünde tutarak, tasarım problemlerinin çözümünde, doğal ve yapay kaynakların kullanımında sürdürülebilirliğe önem verir. |
|
8) |
Mimarlık alanına ilişkin her türlü kavramsal ve kılgısal düşüncesini yazılı, sözlü ve görsel medyayı ve bilişim teknolojilerini kullanarak aktarabilir ve iletişim kurabilir |
|
9) |
Taşıyıcı sistem, yapı malzemeleri, bina servis sistemleri, yapım sistemleri, yaşam güvenliği gibi yapı teknolojisine yönelik teknik bilgileri anlama ve kullanabilme becerisi kazanır. |
|
10) |
Tasarım ve uygulama süreçlerinde yasal ve etik sorumluluklarının bilincinde olur. |
|