ACL2001 Survey of American LiteratureBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ACL2001 Amerikan Edebiyatına Bakış Güz
Bahar
3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ELİF BAŞ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilere Amerikan Edebiyatının başlangıcından 19.yüzyılın 2. yarısını kapsayan süre içinde öne çıkan edebiyat akımlarını önemli yazarların yaptlarından yola çıkarak tanıtmaktır.Bu kapsamda Crevecoeur,Jefferson,Poe,Hawthorne,Emerson,Thoreau,dickinson gibi yazarların yapıtlarından seçmeler incelenecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu ders öğrencilere daha sonraki yıllarda inceleyecekleri edebiyat akımlarının temellerini kazandıracaktır.

Dersin İçeriği

17 yysonu-19yy arası Amerikan edebiyatı

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Erken Dönem Amerikan Edebiyatına giriş ve J. Crevecoeur Okuma
2) 'What is an American?' makalesinin incelenmesi Okuma
3) T. Jefferson'un tanıtımı ve 'Declaration of Independence'in incelenmesi Okuma
4) 1820-1865 dönemi Amerikan edebiyatına ve bu dönemin önemli isimlerinden Ralph Waldo Emerson'un tanıtımı Okuma
5) 'The American Scholar' metninin incelenmesi Okuma
6) 'The American Scholar'ın incelenmesi devam ediyor Okuma
7) Hawthorne ve iki kısa öykü:'Young Goodman Brown ve 'The Birth Mark' inceleniyor Okuma
8) E.A.Poe,'The Raven' ve 'The Philosopy of Composition'incelenmesi. Okuma
9) Abraham Lİncoln; 'Gettysburg Adress' ve 'Second Inaugural Address'in incelenmesi, Okuma
10) Henry David Thoreau ve 'Civil Disobeidance' ın incelenmesi. Okuma
11) 'Walden',Chapter 2 ve'Conclusion' incelenmesi. Okuma
12) Emily Dickinson ve Amerikan Şiirine getirdiği yenilikler. Okuma
13) '712' ve '754' başlıklı şiirlerin incelenmesi. Okuma
14) Genel değerlendirme. Okuma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Selected texts from
The Norton Anthology of American Literature,
Volume I.
Diğer Kaynaklar: Heath Anthology o American Literature

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 16 % 0
Küçük Sınavlar 3 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Juri 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Küçük Sınavlar 3 20 60
Ara Sınavlar 1 30 30
Final 1 40 40
Toplam İş Yükü 172

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.