Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Erken Dönem Amerikan Edebiyatına giriş ve J. Crevecoeur |
Okuma |
2) |
'What is an American?' makalesinin incelenmesi |
Okuma |
3) |
T. Jefferson'un tanıtımı ve 'Declaration of Independence'in incelenmesi |
Okuma |
4) |
1820-1865 dönemi Amerikan edebiyatına ve bu dönemin önemli isimlerinden Ralph Waldo Emerson'un tanıtımı |
Okuma |
5) |
'The American Scholar' metninin incelenmesi |
Okuma |
6) |
'The American Scholar'ın incelenmesi devam ediyor |
Okuma |
7) |
Hawthorne ve iki kısa öykü:'Young Goodman Brown ve 'The Birth Mark' inceleniyor |
Okuma |
8) |
E.A.Poe,'The Raven' ve 'The Philosopy of Composition'incelenmesi. |
Okuma |
9) |
Abraham Lİncoln; 'Gettysburg Adress' ve 'Second Inaugural Address'in incelenmesi, |
Okuma |
10) |
Henry David Thoreau ve 'Civil Disobeidance' ın incelenmesi. |
Okuma |
11) |
'Walden',Chapter 2 ve'Conclusion' incelenmesi. |
Okuma |
12) |
Emily Dickinson ve Amerikan Şiirine getirdiği yenilikler. |
Okuma |
13) |
'712' ve '754' başlıklı şiirlerin incelenmesi. |
Okuma |
14) |
Genel değerlendirme. |
Okuma |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek. |
|
2) |
Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek. |
|
3) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek. |
|
4) |
Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek. |
|
5) |
Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek. |
|
6) |
İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek. |
|
7) |
İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek. |
|
8) |
Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek. |
|
9) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek. |
|
10) |
Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek. |
|