DES4913 Visual Expression of IdeaBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
DES4913 Fikrin Görsel Anlatımı Güz 2 0 2 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. MURAD BABADAĞ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Dersin amacı mimarlık, iç mimarlık ve endüstriyel tasarım öğrencilerinin, bu farklı disiplinlerdeki ölçek farkını ortadan kaldırabilecek şekilde bir atölyede birlikte ve yan yana ortak çalışmalar yaparak , bu üç disiplinin ortak kullandığı tüm temsil dilleri kullanarak geliştirilecek iletişim kanallarında kavramsal içeriklerin elde edilme yöntemleri hakkında öğrencide teorik ve pratik birikim sağlamaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
- disiplinler arası ölçek farkının ortadan kalkması
- üç farklı disiplinin birblikte çalışabilme becerisinin arttırılması
- içerik- biçim ilişkileri üzerine deneysel düşünüm becerilerinin geliştirilmesi
- her üç disiplinin de ortak kullandığı temsil dilleri üzerine deneyim
- ikonografi ve kavramsal metaforları tanımlar,
- temel görsel yapılanmaları kurar,
- kavramsal içerikli bir görsel bütün tasarlar.

Dersin İçeriği

Dersin içeriği tasarlama faaliyetinin bilinç ve bilinçadışı seviyesinde teorik altyapısının irdelenmesi, tasarımcının bir fail olarak fiiliyatta kendini nasıl tesis ettiğinin anlaşılmasını mümkün kılacak teorik kısım ve atölye çalışmalarından oluşmaktadır. Tüm temsil dillerinin iletişim esaslarının ve kavramsal kurgulamanın iletildiği sözel bilgilendirmelerden ve bilginin uygulandığı tasarım örneklemelerinden oluşmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders tanıtımı.
2) Tasarlama fiilinin düşünsel temellerinin açıklanması-irdelenmesi
3) Grafik dilin öğeleri.
4) Grafik dilin öğeleri.
5) Soyutlama ve kavramsallaştırma.
6) Soyutlama ve kavramsallaştırma.
7) Klasik sanatlarda ikonografi,
8) Görsel iletişimde metafor kullanımı.
9) Egzersiz 1: Brif ve başlangıç.
10) Egzersiz 1: Gelişme.
11) Egzersiz 1: Sonuç ve tartışma.
12) Egzersiz 2: Brif ve başlangıç
13) Egzersiz 2: Gelişme.
14) Egzersiz 2: Sonuç ve tartışma.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 12 % 5
Ödev 2 % 35
Ara Juri 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 42
Ödevler 2 6
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 2
Toplam İş Yükü 79

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.