DES4913 Visual Expression of IdeaBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar YENİ MEDYAÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
YENİ MEDYA
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
DES4913 Fikrin Görsel Anlatımı Güz 2 0 2 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. MURAD BABADAĞ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Dersin amacı mimarlık, iç mimarlık ve endüstriyel tasarım öğrencilerinin, bu farklı disiplinlerdeki ölçek farkını ortadan kaldırabilecek şekilde bir atölyede birlikte ve yan yana ortak çalışmalar yaparak , bu üç disiplinin ortak kullandığı tüm temsil dilleri kullanarak geliştirilecek iletişim kanallarında kavramsal içeriklerin elde edilme yöntemleri hakkında öğrencide teorik ve pratik birikim sağlamaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
- disiplinler arası ölçek farkının ortadan kalkması
- üç farklı disiplinin birblikte çalışabilme becerisinin arttırılması
- içerik- biçim ilişkileri üzerine deneysel düşünüm becerilerinin geliştirilmesi
- her üç disiplinin de ortak kullandığı temsil dilleri üzerine deneyim
- ikonografi ve kavramsal metaforları tanımlar,
- temel görsel yapılanmaları kurar,
- kavramsal içerikli bir görsel bütün tasarlar.

Dersin İçeriği

Dersin içeriği tasarlama faaliyetinin bilinç ve bilinçadışı seviyesinde teorik altyapısının irdelenmesi, tasarımcının bir fail olarak fiiliyatta kendini nasıl tesis ettiğinin anlaşılmasını mümkün kılacak teorik kısım ve atölye çalışmalarından oluşmaktadır. Tüm temsil dillerinin iletişim esaslarının ve kavramsal kurgulamanın iletildiği sözel bilgilendirmelerden ve bilginin uygulandığı tasarım örneklemelerinden oluşmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders tanıtımı.
2) Tasarlama fiilinin düşünsel temellerinin açıklanması-irdelenmesi
3) Grafik dilin öğeleri.
4) Grafik dilin öğeleri.
5) Soyutlama ve kavramsallaştırma.
6) Soyutlama ve kavramsallaştırma.
7) Klasik sanatlarda ikonografi,
8) Görsel iletişimde metafor kullanımı.
9) Egzersiz 1: Brif ve başlangıç.
10) Egzersiz 1: Gelişme.
11) Egzersiz 1: Sonuç ve tartışma.
12) Egzersiz 2: Brif ve başlangıç
13) Egzersiz 2: Gelişme.
14) Egzersiz 2: Sonuç ve tartışma.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 12 % 5
Ödev 2 % 35
Ara Juri 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 42
Ödevler 2 6
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 2
Toplam İş Yükü 79

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek.
2) Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek.
3) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek.
4) Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek.
5) Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek.
6) İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek.
7) İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek.
8) Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek.
9) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek.
10) Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek.