skeptisizm, etik, erk,estetik,bilgi ve sanatın doğası gibi konular Plato,skolastik felsefe,rönesans,reform, Descartes,Spinoza, Kant,Hegel,Nietzsche, Marx,Heidegger,frankfurt okulu’un felsefi yazıları bağlamında tartışılacaktır. Eski Yunan’da ‘Zena’nın Paradosu’ndan Michel Foucaut’un ‘Disiplin ve Ceza’sına kadar modern insanı düşündüren entellektüel konulara değinilecektir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin içeriği ve konular hakkında genel bilgilendirme, okuma listesi verme ve tanıtma,
Antik Yunan öncesi felsefenin izinin sürülmesi. Mitoloji tarifinin yapılması ve alt yapısının açıklanması. İnsanın kendi üzerine ilk defa düşünmesi, içinde bulunduğu kaotik ortamda telafi amaçlı ilk kozmolojik tasarımlar |
- |
2) |
Sokratik dönem öncesi Antik Yunan düşüncesi, tragedyalarda hayatla ilgili problemlere değinilmesi
Parmenides, Platon, Sokrates ve sonrasında iyi,güzel ve varlık üzerine akli etüdler(idealar dünyasının tanımlanması,mağara kuramı) |
- |
3) |
Parmenides,Platon,Socrates ve iyi ve güzel kavramının birliği,mağara alegorisi
Aristo ve nikhomakos'a etik üzerinden özgürlük, mutluluk,iyi ve güzel varlığın dört nedeni üzerine çalışma |
- |
4) |
Erken hristiyan düşüncenin birey ve sosyal hayat üzerindeki etkisi(iznik konsülü,agustinus) İyi ve güzel'in ayrılması |
- |
5) |
Skolastik felsefenin kurduğu dünya görüşü,perspektifin keşfedilmesi,rönesans,reform ve bireyin yükselişi |
- |
6) |
Descartes, şüphenin imanın içine sızması, iman için akla ihtiyaç duyma |
- |
7) |
Spinoza, ilk yazılan ütopyalar, olası dünya kurguları üzerine çalışma. İskoç aydınlanması(Hume, Hobbes, Locke, toplumsal sözleşme) |
- |
8) |
Aydınlanma! İlla ki Kant! Sapere aude !
Baumgarten ve estetiğin tarifi |
- |
9) |
Hegel ve baş aşağı duvar diyalektik!
Nietsche, iyi ve kötünün ötesinde güç istenci |
- |
10) |
Marx ve ayakları yere basan diyalektik.
Endüstri devriminin sınıfsallaşmaya etkisi, bireyin kendini kurması |
- |
11) |
Heidegger ve olmak( Varlık ve zaman) Tasarımda kişiselleştirme, kimlik kurma, aidiyet |
- |
12) |
Frankfurt okulu, Adorno, Horkheimer, aklın araçsallığı, Aydınlatmanın diyalektiği |
- |
13) |
Varoluşçuluk, Jean Paul Satre , simon de bevoir , Albert Camus |
- |
14) |
Deleuze ve bireyin metastabilitesi, Foucault kimlikler ve cinsiyet üzerine irdelemeler, diğer çağdaş yaklaşımlar |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Modern Lojistik faaliyetleri bilmek ve bu konularda temel mevzuatı öğrenmek. |
|
2) |
Modern Lojistiğin günümüzde izlediği gelişmeleri ve politikaları bilmek ve bu gelişmleri takip edeceği kurum ve kuruluşları öğrenmek. |
|
3) |
Lojistik alanındaki işletmelerin temel özelliklerini ve ekonomik hayatı bilerek iç ve dış çevresini takip ve analiz edebilme becerisini göstermek. |
|
4) |
Lojistik ile ilgili alanlarda kullanılan belgeleri tanıma, düzenleyebilme ve muhasebeleştirme becerisi ile birlikte, sahip olduğu bilgi ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve kuruluşlara açık bir şekilde anlatabilmek. |
|
5) |
Yeni pazarlama ve satış teknikleri bilgileriyle uluslararası pazarlara açılma kurallarını bilme ve uygulama becerisine sahip olmak. |
|
6) |
Lojistik alanı ile ilgili konularda iş guvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak. |
|
7) |
Mesleği ile ilgili mevzuatları takip etme ve uygulama yeteneği ile birlikte temel hukuk bilgileri, sosyal sorumluluk, etik değerler, sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olmak. |
|
8) |
Kişisel ve mesleki yetkinliğini güncel tutabilmek için ilgili iletişim ağlarının içinde yer almak, çalıştığı sektörle ilgili değişimleri takip etmek ve kendini sürekli geliştirebilmek. |
2 |
9) |
Lojistik ve tedarik zinciri alanında kullanılan klasik ve güncel kuramları, sektördeki gelişmeleri, değişimleri ve yönelimleri göz önünde bulundurarak yorumlayıp değerlendirebilmek. |
|
10) |
Dış ticaret ve Gümrük mevzuatlarına ilişkin temel bilgiye sahip olmak. |
|
11) |
Dış Ticaretin Lojistik yönetimiyle iliskilendirilmesi bilgisine sahip olmak. |
|
12) |
En az bir yabancı dilde temel bilgi almak ve bunu mesleğinde kullanabilmek. |
|
13) |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır, teknolojik değişiklikleri takip ederek yeni teknolojileri işletme sistemlerine uyarlar. |
|