skeptisizm, etik, erk,estetik,bilgi ve sanatın doğası gibi konular Plato,skolastik felsefe,rönesans,reform, Descartes,Spinoza, Kant,Hegel,Nietzsche, Marx,Heidegger,frankfurt okulu’un felsefi yazıları bağlamında tartışılacaktır. Eski Yunan’da ‘Zena’nın Paradosu’ndan Michel Foucaut’un ‘Disiplin ve Ceza’sına kadar modern insanı düşündüren entellektüel konulara değinilecektir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin içeriği ve konular hakkında genel bilgilendirme, okuma listesi verme ve tanıtma,
Antik Yunan öncesi felsefenin izinin sürülmesi. Mitoloji tarifinin yapılması ve alt yapısının açıklanması. İnsanın kendi üzerine ilk defa düşünmesi, içinde bulunduğu kaotik ortamda telafi amaçlı ilk kozmolojik tasarımlar |
- |
2) |
Sokratik dönem öncesi Antik Yunan düşüncesi, tragedyalarda hayatla ilgili problemlere değinilmesi
Parmenides, Platon, Sokrates ve sonrasında iyi,güzel ve varlık üzerine akli etüdler(idealar dünyasının tanımlanması,mağara kuramı) |
- |
3) |
Parmenides,Platon,Socrates ve iyi ve güzel kavramının birliği,mağara alegorisi
Aristo ve nikhomakos'a etik üzerinden özgürlük, mutluluk,iyi ve güzel varlığın dört nedeni üzerine çalışma |
- |
4) |
Erken hristiyan düşüncenin birey ve sosyal hayat üzerindeki etkisi(iznik konsülü,agustinus) İyi ve güzel'in ayrılması |
- |
5) |
Skolastik felsefenin kurduğu dünya görüşü,perspektifin keşfedilmesi,rönesans,reform ve bireyin yükselişi |
- |
6) |
Descartes, şüphenin imanın içine sızması, iman için akla ihtiyaç duyma |
- |
7) |
Spinoza, ilk yazılan ütopyalar, olası dünya kurguları üzerine çalışma. İskoç aydınlanması(Hume, Hobbes, Locke, toplumsal sözleşme) |
- |
8) |
Aydınlanma! İlla ki Kant! Sapere aude !
Baumgarten ve estetiğin tarifi |
- |
9) |
Hegel ve baş aşağı duvar diyalektik!
Nietsche, iyi ve kötünün ötesinde güç istenci |
- |
10) |
Marx ve ayakları yere basan diyalektik.
Endüstri devriminin sınıfsallaşmaya etkisi, bireyin kendini kurması |
- |
11) |
Heidegger ve olmak( Varlık ve zaman) Tasarımda kişiselleştirme, kimlik kurma, aidiyet |
- |
12) |
Frankfurt okulu, Adorno, Horkheimer, aklın araçsallığı, Aydınlatmanın diyalektiği |
- |
13) |
Varoluşçuluk, Jean Paul Satre , simon de bevoir , Albert Camus |
- |
14) |
Deleuze ve bireyin metastabilitesi, Foucault kimlikler ve cinsiyet üzerine irdelemeler, diğer çağdaş yaklaşımlar |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Pazarlama alanındaki teorik bilgileri çalışma hayatında kullanır. |
|
2) |
İşletmenin hukuki sorumluluklarını yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edip uygulayabilecek bilgi ve donanıma sahip olur. |
|
3) |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır, teknolojik değişiklikleri takip ederek yeni teknolojileri işletme sistemlerine uyarlar. |
|
4) |
Pazarlamada karşılaşılan sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri getirir. |
|
5) |
Değişen pazarlara yönelik geliştirilen yeni pazarlama yaklaşımlarını benimser ve uygulamaya geçirir.
|
|
6) |
Mesleği ile ilgili ulusal ve uluslar arası çerçevede güncel ve ekonomik gelişmeleri takip eder ve uygular. |
|
7) |
Piyasanın ihtiyaç duyduğu nitelikli elemanlarda aranan mesleki etik değerlere sahip olur, yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanır; alanıyla ilgili uluslararası yazışmaları yapabilecek mesleki yabancı dil bilgisine sahiptir. |
|
8) |
Pazarlama yönetiminde, reklam hazırlamada, uluslararası pazar analizlerinde teknoloji ve yöntemler aracılığıyla mevcut durumu yorumlar. |
|