skeptisizm, etik, erk,estetik,bilgi ve sanatın doğası gibi konular Plato,skolastik felsefe,rönesans,reform, Descartes,Spinoza, Kant,Hegel,Nietzsche, Marx,Heidegger,frankfurt okulu’un felsefi yazıları bağlamında tartışılacaktır. Eski Yunan’da ‘Zena’nın Paradosu’ndan Michel Foucaut’un ‘Disiplin ve Ceza’sına kadar modern insanı düşündüren entellektüel konulara değinilecektir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin içeriği ve konular hakkında genel bilgilendirme, okuma listesi verme ve tanıtma,
Antik Yunan öncesi felsefenin izinin sürülmesi. Mitoloji tarifinin yapılması ve alt yapısının açıklanması. İnsanın kendi üzerine ilk defa düşünmesi, içinde bulunduğu kaotik ortamda telafi amaçlı ilk kozmolojik tasarımlar |
- |
2) |
Sokratik dönem öncesi Antik Yunan düşüncesi, tragedyalarda hayatla ilgili problemlere değinilmesi
Parmenides, Platon, Sokrates ve sonrasında iyi,güzel ve varlık üzerine akli etüdler(idealar dünyasının tanımlanması,mağara kuramı) |
- |
3) |
Parmenides,Platon,Socrates ve iyi ve güzel kavramının birliği,mağara alegorisi
Aristo ve nikhomakos'a etik üzerinden özgürlük, mutluluk,iyi ve güzel varlığın dört nedeni üzerine çalışma |
- |
4) |
Erken hristiyan düşüncenin birey ve sosyal hayat üzerindeki etkisi(iznik konsülü,agustinus) İyi ve güzel'in ayrılması |
- |
5) |
Skolastik felsefenin kurduğu dünya görüşü,perspektifin keşfedilmesi,rönesans,reform ve bireyin yükselişi |
- |
6) |
Descartes, şüphenin imanın içine sızması, iman için akla ihtiyaç duyma |
- |
7) |
Spinoza, ilk yazılan ütopyalar, olası dünya kurguları üzerine çalışma. İskoç aydınlanması(Hume, Hobbes, Locke, toplumsal sözleşme) |
- |
8) |
Aydınlanma! İlla ki Kant! Sapere aude !
Baumgarten ve estetiğin tarifi |
- |
9) |
Hegel ve baş aşağı duvar diyalektik!
Nietsche, iyi ve kötünün ötesinde güç istenci |
- |
10) |
Marx ve ayakları yere basan diyalektik.
Endüstri devriminin sınıfsallaşmaya etkisi, bireyin kendini kurması |
- |
11) |
Heidegger ve olmak( Varlık ve zaman) Tasarımda kişiselleştirme, kimlik kurma, aidiyet |
- |
12) |
Frankfurt okulu, Adorno, Horkheimer, aklın araçsallığı, Aydınlatmanın diyalektiği |
- |
13) |
Varoluşçuluk, Jean Paul Satre , simon de bevoir , Albert Camus |
- |
14) |
Deleuze ve bireyin metastabilitesi, Foucault kimlikler ve cinsiyet üzerine irdelemeler, diğer çağdaş yaklaşımlar |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Uluslararası ticaretin başlıca teorileri ve terminolojisi hakkında bilgi sahibidir. |
|
2) |
Gümrük işlemleri hakkında bilgi sahibidir. |
|
3) |
Uluslararası finans ve muhasebe bilgisini iş hayatına uygular. |
|
4) |
Bilgisayar ve gerekli paket programları kullanır. |
|
5) |
Avrupa Birliği ve Türkiye’nin dış ticaret yapısını analiz eder. |
|
6) |
Uluslararası pazarlamanın temel mantığını bilir. |
|
7) |
Dış ticaretin yasal çerçevesini oluşturan başlıca hukuk kuralları ve mevzuatları bilir. |
|
8) |
Dış ticaret firmalarının karşılaşabileceği riskleri değerlendirir ve analiz eder. |
|
9) |
Uluslararası lojistik ve taşımacılık konularında bilgi sahibidir. |
|
10) |
Uluslararası platformlarda çalışabilecek nitelik ve yeterliliklere sahiptir. |
|
11) |
Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim becerilerini kullanır. |
|
12) |
Dış ticaret ile ilgili ulusal ve uluslararası çerçevede güncel ve ekonomik gelişmeleri takip eder. |
|
13) |
Piyasanın ihtiyaç duyduğu nitelikli elemanlarda aranan mesleki etik değerlere sahip olur, yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanır; alanıyla ilgili uluslararası yazışmaları yapabilecek mesleki yabancı dil bilgisine sahiptir. |
|