DES3936 Design ThinkingBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
DES3936 Tasarım Düşüncesi Bahar
Güz
2 0 2 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. MURAD BABADAĞ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Mesleki pratiklere düşünce tarihi ışığında yaklaşmak,kavramları kökenleri ve nedenleriyle birlikte düşünmek,anlam ve amaca yönelik tefekkür pratikleri yapmak

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
düşünme biçimlerinin algılanması
hayat yaklaşımlarının dinsel temelinin farkedilmesi
hayat yaklaşımlarının ahlaki temelinin farkedilmesi
hayat yaklaşımlarının coğrafi ve sınıfsal temelinin farkedilmesi
düşünme pratiklerinin iç yapısının çözümlenmesi
mesleki yaklaşımların bu pratikler sayesinde geliştirilmesi

Dersin İçeriği

skeptisizm, etik, erk,estetik,bilgi ve sanatın doğası gibi konular Plato,skolastik felsefe,rönesans,reform, Descartes,Spinoza, Kant,Hegel,Nietzsche, Marx,Heidegger,frankfurt okulu’un felsefi yazıları bağlamında tartışılacaktır. Eski Yunan’da ‘Zena’nın Paradosu’ndan Michel Foucaut’un ‘Disiplin ve Ceza’sına kadar modern insanı düşündüren entellektüel konulara değinilecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin içeriği ve konular hakkında genel bilgilendirme, okuma listesi verme ve tanıtma, Antik Yunan öncesi felsefenin izinin sürülmesi. Mitoloji tarifinin yapılması ve alt yapısının açıklanması. İnsanın kendi üzerine ilk defa düşünmesi, içinde bulunduğu kaotik ortamda telafi amaçlı ilk kozmolojik tasarımlar -
2) Sokratik dönem öncesi Antik Yunan düşüncesi, tragedyalarda hayatla ilgili problemlere değinilmesi Parmenides, Platon, Sokrates ve sonrasında iyi,güzel ve varlık üzerine akli etüdler(idealar dünyasının tanımlanması,mağara kuramı) -
3) Parmenides,Platon,Socrates ve iyi ve güzel kavramının birliği,mağara alegorisi Aristo ve nikhomakos'a etik üzerinden özgürlük, mutluluk,iyi ve güzel varlığın dört nedeni üzerine çalışma -
4) Erken hristiyan düşüncenin birey ve sosyal hayat üzerindeki etkisi(iznik konsülü,agustinus) İyi ve güzel'in ayrılması -
5) Skolastik felsefenin kurduğu dünya görüşü,perspektifin keşfedilmesi,rönesans,reform ve bireyin yükselişi -
6) Descartes, şüphenin imanın içine sızması, iman için akla ihtiyaç duyma -
7) Spinoza, ilk yazılan ütopyalar, olası dünya kurguları üzerine çalışma. İskoç aydınlanması(Hume, Hobbes, Locke, toplumsal sözleşme) -
8) Aydınlanma! İlla ki Kant! Sapere aude ! Baumgarten ve estetiğin tarifi -
9) Hegel ve baş aşağı duvar diyalektik! Nietsche, iyi ve kötünün ötesinde güç istenci -
10) Marx ve ayakları yere basan diyalektik. Endüstri devriminin sınıfsallaşmaya etkisi, bireyin kendini kurması -
11) Heidegger ve olmak( Varlık ve zaman) Tasarımda kişiselleştirme, kimlik kurma, aidiyet -
12) Frankfurt okulu, Adorno, Horkheimer, aklın araçsallığı, Aydınlatmanın diyalektiği -
13) Varoluşçuluk, Jean Paul Satre , simon de bevoir , Albert Camus -
14) Deleuze ve bireyin metastabilitesi, Foucault kimlikler ve cinsiyet üzerine irdelemeler, diğer çağdaş yaklaşımlar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: -
Diğer Kaynaklar: -

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 5
Küçük Sınavlar 4 % 5
Ödev 10 % 5
Sunum 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 35
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 65
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 35
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 10 2 20
Sunum / Seminer 1 1 1
Ödevler 10 2 20
Küçük Sınavlar 4 1 4
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 99

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilecek,
2) Gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde toplanan veriyi analiz edebilecek, farklı bilgi ve düşüncelerle sentezleyebilecek ve bunları yaratıcı mekânsal çözümler üretmek üzere kullanabilecek,
3) Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilecek,
4) İç mimarlık alanının gerektirdiği çizim ve sunum teknolojilerinden en az bir tanesi yetkin olarak kullanabilecek,
5) İç mimarlık alanında yürüttüğü tasarım, uygulama ve araştırma calışmalarını raporlama, sunma ve bunları uzman yada uzman olmayan kişilere görsel, yazılı yada sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru biçimde aktarma yetkinliğini kazanabilecek,
6) İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini ve evrensel tasarım ilkelerini benimseyip ön planda tutacak,
7) Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olabilecek,
8) İç mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslar arası değerlerin farkında, gelişmeleri takip eden ve bu alanlardaki etik ve estetik konularda bilgi sahibi olacak,
9) İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemelere, standartlara ve ilkelere hâkim; ve mesleki etik, görev ve sorumluluklarının farkında olabilecek,