DES3936 Design ThinkingBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
DES3936 Tasarım Düşüncesi Bahar 2 0 2 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi HANDAN TEMELTAŞ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Design thinking dersinin amaçları, öğrencilere yenilikçi ve kullanıcı odaklı çözümler üretmek hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır. Bu ders, öğrencilere problem çözme sürecinde yaratıcı düşünme, empati kurma, kullanıcı ihtiyaçlarını anlama, farklı perspektiflerden bakabilme, prototipleme ve test etme gibi konularda kullanılacak yöntem ve araçları tanıtmayı hedefler. Ayrıca, öğrencilere takım çalışması, iletişim ve liderlik gibi işbirliği becerilerini de öğretir. Design thinking dersi, öğrencilerin gerçek dünya problemlerine yenilikçi çözümler üretebilmeleri için onları motive eder ve ilham verir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Tasarım düşüncesinin temellerini inceler ve farklı bakış açılarını keşfederek yenilikçi çözümleri kavrar.
2. Kullanıcıların ihtiyaçlarını açıklar, gerçek kullanıcı problemlerini daha derinlemesine anlamayı ve uygun çözümler geliştirmeyi mümkün kılar.
3. Bir sistematik problem çözme sürecine dair bilgiyi adlandırır ve problem analizi, çözüm üretme ve değerlendirme için kullanılan araçlar ve yöntemleri karşılaştırır.
4.Fikirleri hızla prototiplere dönüştürme sürecini ve bu prototipleri kullanıcı geri bildirimiyle değerlendirmeyi örneklerle açıklar.
5.Proje yönetimi ve takım motivasyonuna dair teorik anlayışa vurgu yaparak, ortak hedeflere ulaşmada takım çalışması ve liderliğin dinamiklerini belirler.
6.Yenilikçi çözümler üretmek ve mevcut koşulları iyileştirmek için yöntemleri listeler, yaratıcılığı geliştirir ve dönüşüm sağlayan projelerin kavramsallaştırılmasını oluşturur.

Dersin İçeriği

Bu 14 haftalık Design Thinking ders programı, öğrencilere tasarım düşüncesinin temellerini öğretmeyi amaçlamaktadır. Ders, işbirliği ve takım çalışması, farklı düşünme ve yaratıcılık yöntemleri, tasarım düşünme araçları ve teknikleri, empati ve kullanıcı odaklı tasarım, problem tanımlama, fikir üretme, prototipleme ve iterasyon, test etme, tasarım düşüncesi örnek olayları, tasarım düşüncesi atölyeleri ve projeleri gibi konuları kapsamaktadır. Dersin sonunda öğrenciler, tasarım düşüncesi sürecini uygulayarak final sunumlarını yapacak ve dersin değerlendirmesini yapacaklardır. Dersin öğretim yöntemleri anlatım, iş birliğine dayalı öğrenme, gözlem, tartışma, bireysel çalışma, problem çözme ve uygulamadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Design Thinking konusuna giriş • Tasarım odaklı düşünme ilkelerine ve metodolojilerine genel bakış • Tasarım odaklı düşünme sürecini anlamak Araştırma Ödevi
2) İşbirliği ve Takım Çalışması İş Dünyasında Design Thinking (Tasarım Odaklı Düşünme) • Tasarım düşüncesinde etkili ekip çalışması ve iletişim • İşbirlikçi düşünme ve karar verme teknikleri • Tasarım odaklı düşünmeyi iş zorluklarına uygulamak • Tasarım odaklı düşünmeyi kullanarak ürün geliştirme ve hizmet tasarımı • Tasarım odaklı düşünme yoluyla kapsayıcı ve etik çözümler yaratmak Araştırma Ödevi
3) Farklı Düşünme Yolları ve Yaratıcılık • Yaratıcı Düşünme • Eleştirel Düşünme • Sistematik Düşünme • Analitik Düşünme Araştırma Ödevi
4) Tasarım Düşüncesi Araçları ve Teknikleri • Çeşitli tasarım düşünce araçları ve tekniklerine giriş • Kişilik geliştirme, yolculuk haritalama ve tasarım sprintleri Araştırma Ödevi
5) Empati ve Kullanıcı Odaklı Tasarım • Tasarım düşüncesinde empatinin önemi • Kullanıcı araştırması yapma ve içgörü toplama teknikleri Araştırma Ödevi
6) Problem Tanımı • Uygun araçlar kullanarak tasarım problemlerini etkili bir şekilde tanımlama Uygulama Ödevi
7) Fikir Oluşturma • Yenilikçi fikirler üretmek için beyin fırtınası ve diğer teknikler Uygulama Ödevi
8) Ara Sınav Yok
9) Prototipleme ve Yineleme Test Etme • Prototipleme yöntemlerine giriş • Hızlı prototipleme ve yinelemeli tasarım süreci • Kullanıcı testleri • Geri bildirim toplama • İyileştirme Uygulama Ödevi
10) Design thinking Örnekleri • Başarılı tasarım düşüncesi projelerinin gerçek dünya örneklerinin analizi • Endüstriler arasında tasarım düşüncesi başarı hikayelerinden öğrenme Uygulama Ödevi
11) Design Thinking Atölyesi 1 • Tasarım düşüncesi prensiplerini ve yöntemlerini uygulamak için interaktif atölye • Küçük gruplarla işbirlikçi tasarım düşüncesi projesi • Gerçek bir problemi çözmek için tasarım düşüncesi sürecini uygulama Uygulama Ödevi
12) Design Thinking Atölyesi 2 • Tasarım düşüncesi tekniklerini uygulamak için devam eden interaktif atölye • Küçük gruplarla işbirlikçi tasarım düşüncesi projesi • Gerçek bir problemi çözmek için tasarım düşüncesi sürecini uygulama Sunum Hazırlama
13) Design Thinking Projesi/ Ön Sunumlar Sunum Hazırlama
14) Design Thinking Projesi/ Ön Sunumlar Sunum Hazırlama

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: -
Diğer Kaynaklar: Cross, N. (2011). Design Thinking: Understanding How Designers Think and Work. Berg Publishers.
Rowe, P. G. (1987). Design Thinking. MIT Press.
Brown, T. (2009). Change by Design: How Design Thinking Transforms Organizations and Inspires Innovation. Harper Business.
Plattner, H., Meinel, C., & Leifer, L. (Eds.). (2011). Design Thinking: Understand – Improve – Apply. Springer.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 15
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 2 26
Sınıf Dışı Ders Çalışması 3 7 21
Ödevler 10 4 40
Rapor Teslimi 1 10 10
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak. 2
2) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek 3
3) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek. 3
4) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. 2
5) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek. 1
6) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek. 1
7) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek. 3
8) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. 3
9) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek. 2
10) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek. 3
11) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak. 3
12) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek. 3
13) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek. 1
14) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. 3