Öğretim Dili: |
English |
Dersin Türü: |
Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: |
LİSANS
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
Dersin Koordinatörü: |
Dr. Öğr. Üyesi HANDAN TEMELTAŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
Yok |
Dersin Amacı: |
Design thinking dersinin amaçları, öğrencilere yenilikçi ve kullanıcı odaklı çözümler üretmek hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır. Bu ders, öğrencilere problem çözme sürecinde yaratıcı düşünme, empati kurma, kullanıcı ihtiyaçlarını anlama, farklı perspektiflerden bakabilme, prototipleme ve test etme gibi konularda kullanılacak yöntem ve araçları tanıtmayı hedefler. Ayrıca, öğrencilere takım çalışması, iletişim ve liderlik gibi işbirliği becerilerini de öğretir. Design thinking dersi, öğrencilerin gerçek dünya problemlerine yenilikçi çözümler üretebilmeleri için onları motive eder ve ilham verir. |
Bu 14 haftalık Design Thinking ders programı, öğrencilere tasarım düşüncesinin temellerini öğretmeyi amaçlamaktadır. Ders, işbirliği ve takım çalışması, farklı düşünme ve yaratıcılık yöntemleri, tasarım düşünme araçları ve teknikleri, empati ve kullanıcı odaklı tasarım, problem tanımlama, fikir üretme, prototipleme ve iterasyon, test etme, tasarım düşüncesi örnek olayları, tasarım düşüncesi atölyeleri ve projeleri gibi konuları kapsamaktadır. Dersin sonunda öğrenciler, tasarım düşüncesi sürecini uygulayarak final sunumlarını yapacak ve dersin değerlendirmesini yapacaklardır. Dersin öğretim yöntemleri anlatım, iş birliğine dayalı öğrenme, gözlem, tartışma, bireysel çalışma, problem çözme ve uygulamadır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Design Thinking konusuna giriş
• Tasarım odaklı düşünme ilkelerine ve metodolojilerine genel bakış
• Tasarım odaklı düşünme sürecini anlamak |
Araştırma Ödevi
|
2) |
İşbirliği ve Takım Çalışması
İş Dünyasında Design Thinking (Tasarım Odaklı Düşünme)
• Tasarım düşüncesinde etkili ekip çalışması ve iletişim
• İşbirlikçi düşünme ve karar verme teknikleri
• Tasarım odaklı düşünmeyi iş zorluklarına uygulamak
• Tasarım odaklı düşünmeyi kullanarak ürün geliştirme ve hizmet tasarımı
• Tasarım odaklı düşünme yoluyla kapsayıcı ve etik çözümler yaratmak |
Araştırma Ödevi |
3) |
Farklı Düşünme Yolları ve Yaratıcılık
• Yaratıcı Düşünme
• Eleştirel Düşünme
• Sistematik Düşünme
• Analitik Düşünme |
Araştırma Ödevi |
4) |
Tasarım Düşüncesi Araçları ve Teknikleri
• Çeşitli tasarım düşünce araçları ve tekniklerine giriş
• Kişilik geliştirme, yolculuk haritalama ve tasarım sprintleri |
Araştırma Ödevi |
5) |
Empati ve Kullanıcı Odaklı Tasarım
• Tasarım düşüncesinde empatinin önemi
• Kullanıcı araştırması yapma ve içgörü toplama teknikleri |
Araştırma Ödevi |
6) |
Problem Tanımı
• Uygun araçlar kullanarak tasarım problemlerini etkili bir şekilde tanımlama |
Uygulama Ödevi |
7) |
Fikir Oluşturma
• Yenilikçi fikirler üretmek için beyin fırtınası ve diğer teknikler |
Uygulama Ödevi |
8) |
Ara Sınav |
Yok |
9) |
Prototipleme ve Yineleme
Test Etme
• Prototipleme yöntemlerine giriş
• Hızlı prototipleme ve yinelemeli tasarım süreci
• Kullanıcı testleri
• Geri bildirim toplama
• İyileştirme |
Uygulama Ödevi |
10) |
Design thinking Örnekleri
• Başarılı tasarım düşüncesi projelerinin gerçek dünya örneklerinin analizi
• Endüstriler arasında tasarım düşüncesi başarı hikayelerinden öğrenme |
Uygulama Ödevi |
11) |
Design Thinking Atölyesi 1
• Tasarım düşüncesi prensiplerini ve yöntemlerini uygulamak için interaktif atölye
• Küçük gruplarla işbirlikçi tasarım düşüncesi projesi
• Gerçek bir problemi çözmek için tasarım düşüncesi sürecini uygulama |
Uygulama Ödevi |
12) |
Design Thinking Atölyesi 2
• Tasarım düşüncesi tekniklerini uygulamak için devam eden interaktif atölye
• Küçük gruplarla işbirlikçi tasarım düşüncesi projesi
• Gerçek bir problemi çözmek için tasarım düşüncesi sürecini uygulama |
Sunum Hazırlama |
13) |
Design Thinking Projesi/ Ön Sunumlar |
Sunum Hazırlama |
14) |
Design Thinking Projesi/ Ön Sunumlar |
Sunum Hazırlama |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak. |
2 |
2) |
Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek |
3 |
3) |
Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek. |
3 |
4) |
Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. |
2 |
5) |
Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek. |
1 |
6) |
İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek. |
1 |
7) |
İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek. |
3 |
8) |
Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. |
3 |
9) |
Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek. |
2 |
10) |
Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek. |
3 |
11) |
Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak. |
3 |
12) |
Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek. |
3 |
13) |
İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek. |
1 |
14) |
Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. |
3 |