DES3922 History of Design and Technology IIBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar FOTOĞRAFÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
FOTOĞRAF
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
DES3922 Tasarım ve Teknoloji Tarihi II Bahar 2 0 2 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. MEHMET ASATEKİN
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. MEHMET ASATEKİN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Dersin amacı öğrencinin endüstriyel tasarım disiplinin oluşum ve gelişim süreci ve bu disiplinin farklı ülkelerdeki mevcut konum ve nitelikleri hakkında bilgi birikimini oluşturmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
- endüstriyel tasarımın yeni bir disiplin olarak başlama ve oluşum sürecini tanımlar,
- endüstriyel tasarımın gelişim sürecini ve dinamiklerini tanımlar,
- önde gelen tasarım örneklerini tanımlar ve tartışır,
- farklı akım, tarz, yer ve tasarımcılara ait ürünlerin çözümlemesini yapar,
- endüstriyel tasarım örneklerini karşılıklı ilişkiler içinde değerlendirir.

Dersin İçeriği

İki dönemlik dersin bu ikinci dönemi sanayi devriminin görsel sanatlara olan etkisi ile başlar ve zanaatlara olan etkileri ile devam eder. Zanaatlardan endüstriyel tasarıma geçiş, endüstriyel tasarımın çeşitli ülkelerdeki oluşum ve gelişim süreçlerini sergiler ve değerlendirir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Zanaatten Makina Çağına I
2) Zanaatten Makine Çağına II
3) 1930larda ABD
3) Bauhaus
4) Endüstriyel tasarımın başlangıcı
5) Harp Sonrası ABD
6) Harp Sonrası Avrupa: İngiltere ve Fransa
7) Harp Sonrası Avrupa: Almanya
8) Harp Sonrası Avrupa: İtalya
9) İskandinav tasarımı.
10) Tasarımda Küresellik I
11) Tasarımda Küresellik II
12) Genişleyen Sınırlar: Tasarım ve Inovasyon
13) Genişleyen Sınırlar: Girişimci Olarak Tasarımcı
14) Dönem özeti, "Ojectified"

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: non
Diğer Kaynaklar: non

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 12 % 5
Ödev 1 % 15
Ara Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Ödevler 2 2 4
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 38

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi.
2) Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi.
3) Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi.
4) Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek.
5) Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi.
6) Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi.
7) Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek.
8) Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi.
9) Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi.
10) Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi.
11) Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi.
12) Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi.
13) Yaratıcılığı disiplinlerarası yöntemler ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi.
14) İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma.