FOTOĞRAF VE VİDEO | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
DES3921 | Tasarım ve Teknoloji Tarihi I | Bahar Güz |
2 | 0 | 2 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. MEHMET ASATEKİN |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. MEHMET ASATEKİN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Dersin amacı öğrenciye tarihsel süreç içinde temel teknolojilerin ve plastik sanatların gelişimi hakkında birikimli ve donanımlı olmasını sağlayacak bilgiyi sunmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; - teknolojilerin gelişim süreçlerini tanımlar, - plastik sanatların gelişim süreçlerini tanımlar, - plastik sanat akımlarını ve esrlerini yorumlar ve tartışır, - teknoloji-üretim-zanaat-sanat ilişkileri bütününü tartışır, - sanayi devriminin sanat ve zanaat üzerine etkilerini çözümler. |
İki dönemlik dersin bu dönemi endüstriyel tasarımın öncel referanslarını oluşturmak üzere temel teknolojilerin tarih öncesinden sanayi devrimine kadar gelişimlerini ve aynı dönem içinde plastik sanatların gösterdiği değişimleri irdeler. Her iki gelişim/değişim sürecinin sanayi devriminin oluşumu ile ortaya çıkan etkileşimlerini, bu ortamın yeni bir disiplin olarak endüstriyel tasarımın ortaya çıkışının nüvesini oluşturmasını sergiler. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Teknoloji-sanat-tasarım arasındaki devamlılık. Teknoloji ve sanatın temel tanımları. | |
2) | İlkel teknolojiler. | |
3) | İlkel teknolojilerden orta çağa. | |
4) | Orta çağ teknolojileri. | |
5) | Görsel sanatların başlangıcı. İlkel, Mısır, Yunan, Roma sanatları. | |
6) | Orta çağ sanatları. | |
7) | Gotik sanatlar. | |
8) | Orta çağ yaşamı ve sanatları üserine görsel detaylandırma. | |
9) | Rönesans sanatları. | |
10) | Rönesans sanatları. | |
11) | Rönesans yaşam ve resmi üzerine görsel detaylandırma. | |
12) | Sanayi devrimi ve yeni teknolojiler. | |
13) | Sanayi devrimi ve yeni teknolojiler. | |
14) | Resimde sembolizm ve bireysel sanatın ortaya çıkışı. |
Ders Notları / Kitaplar: | non |
Diğer Kaynaklar: | non |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 12 | % 5 |
Ödev | 1 | % 15 |
Ara Sınavlar | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 56 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Rapor Teslimi | 1 | 4 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 92 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi. | |
2) | Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | |
3) | Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi. | |
4) | Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek. | |
5) | Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi. | |
6) | Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi. | |
7) | Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek. | |
8) | Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi. | |
9) | Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi. | |
10) | Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi. | |
11) | Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | |
12) | Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi. | |
13) | Yaratıcılığı disiplinlerarası metodlar ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi. | |
14) | İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma. |