Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Teknoloji-sanat-tasarım arasındaki devamlılık. Teknoloji ve sanatın temel tanımları. |
|
2) |
İlkel teknolojiler. |
|
3) |
İlkel teknolojilerden orta çağa. |
|
4) |
Orta çağ teknolojileri. |
|
5) |
Görsel sanatların başlangıcı. İlkel, Mısır, Yunan, Roma sanatları. |
|
6) |
Orta çağ sanatları. |
|
7) |
Gotik sanatlar. |
|
8) |
Orta çağ yaşamı ve sanatları üserine görsel detaylandırma. |
|
9) |
Rönesans sanatları. |
|
10) |
Rönesans sanatları. |
|
11) |
Rönesans yaşam ve resmi üzerine görsel detaylandırma. |
|
12) |
Sanayi devrimi ve yeni teknolojiler. |
|
13) |
Sanayi devrimi ve yeni teknolojiler. |
|
14) |
Resimde sembolizm ve bireysel sanatın ortaya çıkışı. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik ve istatistik alanlarında geliştirilen bilgili birikimi ile hem mikro hem de makro düzeyde ekonomik mekanizmaların nasıl çalıştığını anlamak. |
3 |
2) |
Piyasaların, sanayinin ve piyasa düzenleme ve politikalarının
ortak ve ayırt edici özelliklerini anlamak. |
2 |
3) |
İktisadi gelişmelere farklı açılardan bakabilme becerisi geliştirmek, bu farklı açıların iktisat tarihi boyunca neden ve nasıl oluşturulduğunu kavramak, ve bu bakış açıları arasındaki farkları ekonomik olayları açıklayabilme derecelerine göre anlamak.
|
1 |
4) |
Siyasetin ekonomiye müdahalelerini ve aynı şekilde ekonominin siyasete müdahalelerini tahlil etmek. |
3 |
5) |
Eğitim sürecinde edindiği iktisadi bilgileri günlük ekonomik sorunların çözümünde kullanabilme ve bu sorunlara önerilen karşıt çözüm politikalarını değerlendirebilme becerisini kazanmak. |
2 |
6) |
Güncel ve yeni ekonomik gelişmeleri ve yeni iktisadi yaklaşımların nasıl oluştuğunu kavramak ve değerlendirmek. |
2 |
7) |
Belirli ekonomik gelişmeleri ve haberleri yazılı, sözlü ve grafiklerle açıklayabilme ve aktarabilme becerilerini geliştirmek. |
3 |
8) |
İktisadi meselelerin nasıl çözümlenebileceğini bilmek ve bu doğrultuda belli bir hipotez, ilgili yazın taraması, metodoloji ve görgül sonuçlar içerecek şekilde planlı yazılmış çözümler üretebilmek.
|
2 |
9) |
Kazanılan sayısal ve sözel becerileri gösterebilmek ve iktisadi varsayımlar ve çıkarımları destekleyecek bulguları sunmak. |
2 |
10) |
Bir yabancı dili kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek. |
3 |