ENDÜSTRİYEL TASARIM | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
DES1002 | Endüstriyel Tasarım Çalışmaları | Bahar | 2 | 6 | 5 | 10 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. INGI FERNANDEZ |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. MEHMET ASATEKİN Prof. Dr. HAMİDE ELÇİN TEZEL Öğ.Gör. FERHAN EGEMEN OKUTUR Öğ.Gör. MERİÇ KARA |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Verilen projelerle ilgili malzeme ve üretim yöntemlerini görmek üzere çeşitli saha ziyaretleri yapılabilir. Projelerin görselleştirilmesi için model atölyesi kullanımı gereklidir. |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilerin iki ve üç boyutlu tasarım çalışmaları ile yaratıcılık, fikir geliştirme ve düşünce görselleştirme yeteneklerinin gelişimini amaçlar. Uygulamalı biçim verme yöntemlerinin araştırılması ve döngüsel yöntem ile tasarım problemlerine çözüm üretilmesi üzerine odaklanılır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Verilen tasarım problemiyle ilgili tasarım kriterlerini tanımlayabilir 2. Fikir geliştirme ve tasarım önerilerinin görselleştirilmesi süreçlerine yönelik bilgiyi ilişkilendirebilir 3. Model yapma ve görsel sunuş teknikleryle tasarım çözüm önerilerini geliştirebilir 4. Tasarım problemlerini biçim, malzeme, fonksiyon, kullanılabilirlik ve üretim olanakları bağlamlarında deneyimleyebilir 5. Yaratıcılık ve tasarım düşünme tekniklerini tasarım problemlerine uygulayabilir |
Ders, tasarım süreci fikrini geliştirir; biçim algısı, malzeme ve üretim teknikleri, iki ve üç boyutlu biçimlerle tasarım uygulamalarının yürütülmesini hedefler. Ders kapsamında biçim üretiminde nokta, çizgi ve yüzeyin kullanımı(düzlemsel ve eğrisel), biçimin görsel özellikleri (şekil, hacim, renk, doku, pozisyon ve yönelim), üç boyutlu düzenlemelerde biçimsel ilişkiler (oran ve yapı), temel tasarımda görsel özellik algılaması ve biçim yorumlanmasındaki yansımaları, biçim ve fonksiyonun içeriksel ilişkilerini irdeler. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş ve Proje 1 tasarım sürecinin başlaması | Yok |
2) | Proje 1 teslimı ve Proje 2 araştırma süreci | Proje 1 ürün geliştirme sürecinin tamamlanması ve Proje 2 için araştırma yapılması |
3) | Proje 2 fikir ve tasarım geliştirme süreci | Araştırma raporu ve fikir eskizlerinin |
4) | Proje 2 tasarım geliştirme süreci | Maket ve grafik tasarım çalışmaları |
5) | Proje 2 teslimi, Proje 3 araştırma ve fikir geliştirme süreçleri | Proje 2 juri hazırlığı, Proje 3 araştırma ve eskiz çalışmaları |
6) | Proje 3 tasarım sürecinin tamamlanması, Proje 3 jurisi, Proje 4 föyünün dağıtılması | Proje 3 juri hazırlığı |
7) | Proje 4 araştırma ve fikir geliştirme süreçleri | Proje 4 araştırma ve eskizleri |
8) | Proje 4 tasarım fikrinin geliştirilmesi ve tasarımın detaylandırılması | PRoje 4 için eskiz çalışmaları, fikir geliştirme ve maket yapımı |
9) | Proje 4 tasarımın geliştirilmesi ve detaylandırılması, Proje 4 jürisi, Proje 5 föyünün dağıtılması | Proje 4 jüri hazırlığı |
10) | Proje 5 araştırma, fikir ve tasarım geliştirme süreçleri ve jürisi | Proje 5'in geliştirilmesi ve juri hazırlığı |
11) | Final projesi araştırma süreci | Benzer ürünlerin araştırılması ve incelenmesi |
12) | Final projesi fikir geliştirme süreci | Eskiz ve maket yapımı |
13) | Final projesi tasarım gelştirme süreci | Eskiz ve maket yapımı |
14) | Final proje tasarım detaylarının geliştirilmesi | Detay çözümü, teknik çizim hazırlanması |
Ders Notları / Kitaplar: | Wallschlaeger, C. & Busic-Snyder, C., Basic Visual Concepts and Principles, McGraw Hill, 1992. |
Diğer Kaynaklar: | Arnheim, R. (1969). Visual thinking. Berkeley: Univ of California Press. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Projeler | 5 | % 50 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 10 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 90 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 14 | 6 | 84 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | 112 |
Proje | 5 | 3 | 15 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 247 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |