YAPAY ZEKA MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
DES1021 | Endüstriyel Tasarıma Giriş | Bahar |
2 | 0 | 2 | 3 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. MEHMET ASATEKİN |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. MEHMET ASATEKİN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu giriş dersi, öğrencilere tasarım, endüstriyel tasarım, endüstriyel tasarımcının rolü ve tasarım sürecini anlamaları için temel bilgi ve beceriler kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Endüstriyel tasarımın genel özelliklerini, mesleğin oluşumunu ve gelişimini tanımlar. 2. Endüstriyel tasarımla ilgili temel terminoloji ve kavramları açıklar. 3. Endüstriyel tasarım mesleğinin uygulama alanlarını ve bu alanlarla ilişkili diğer disiplinleri tanımlar. 4. Endüstriyel tasarımcının rolünü ve endüstriyel tasarım sürecini açıklar. 5. Endüstriyel tasarım bağlamında işlev, ürün semantiği, teknoloji faktörü, ergonomi gibi temel kavramları tartışır ve yorumlar. |
Bu ders, sunumlar, ödevler ve bir dönem ödevi aracılığıyla endüstriyel tasarımın temel kavramlarını tanıtacak şekilde yapılandırılmıştır. Derslerde ele alınacak konular arasında endüstriyel tasarımın kökenleri ve doğası, görsel eğitim, işlev kavramı, ürün semantiği, tasarımda teknoloji faktörü, ergonomi, sorumlu tasarım ve çalışma metodolojileri bulunmaktadır. Ders sunumları, öğrencilerin endüstriyel tasarımın teorik ve pratik yönlerini anlamalarına rehberlik edecektir. Ödevler ve dönem ödevi, öğrencilerin sınıfta tartışılan konularla etkileşim kurmalarına ve eleştirel düşünme ile tasarım analizi becerilerini geliştirmelerine olanak tanıyacaktır. Ayrıca, sınavlar öğrencilerin ele alınan temel kavramları ne ölçüde kavradıklarını değerlendirecektir. Dersin öğretim yöntemleri şunlardır: ders anlatımı, okuma, tartışma ve bireysel çalışma. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | - |
2) | Endüstriyel Tasarımın kökenleri | - |
3) | Endüstriyel Tasarımın kökenleri | Ödev 1 |
4) | Endüstriyel Tasarımın doğası | Ödev 1 teslim |
5) | Neden görsel eğitim? | Ödev 2 |
6) | Sanat nedir? | Ödev 2 teslim |
7) | İşlev kavramı | Dönem ödevinin duyurulması |
8) | Ara Sınav | Sınav hazırlığı |
9) | Ürün semantiği | Ödev 3 |
10) | Ürün semantiği | Ödev 3 teslim |
11) | Tasarımda teknoloji faktörü | Ödev 4 |
12) | Ergonomi ve tasarım | Ödev 4 teslim |
13) | Sorumlu tasarım | Ödev 5 |
14) | Çalışma metodolojisi | Ödev 5 teslim Dönem ödevi teslim |
14) | Çalışma metodolojisi | Ödev 5 teslim Dönem ödevi teslim |
Ders Notları / Kitaplar: | Munari, B., Design as Art. (1970) Middlesex: Penguin |
Diğer Kaynaklar: | - |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 5 | % 10 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 35 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 65 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 2 | 3 | 6 |
Proje | 1 | 8 | 8 |
Ödevler | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 75 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, Fen Bilimleri ve Yapay Zeka Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilir. | |
2) | Karmaşık Yapay Zeka sistemleri, platformları, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. | |
3) | Karmaşık Yapay Zeka Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | |
4) | Yapay Zeka Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
5) | Karmaşık Yapay Zeka Mühendisliği problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için sayısal veya fiziksel deney tasarlar ve yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |
6) | İngilizce ve Türkçe (eğer Türk vatandaşı ise) sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde İngilizce dil bilgisi (Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyi) kazanır; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi kazanır. | |
7) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerilerine sahip olur. | |
8) | Etik ilkelerine uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk bilinci sahibidir; Yapay Zeka Mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgilidir. | 3 |
9) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi edinir. | |
10) | Yapay Zeka Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir; Yapay Zeka Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır. | 4 |
11) | Yapay Zeka Mühendisliğini ilgilendiren problemlerde bireysel ve ilgili çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır. |