DES1021 Introduction to Industrial Design IBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
DES1021 Endüstriyel Tasarıma Giriş Bahar 2 0 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. MEHMET ASATEKİN
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. MEHMET ASATEKİN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders endüstriyel tasarım disiplinini; sunuşlar, sınıf tartışmaları, ödevler ve uygulamalarla tanıtır.Bu ders öğrenciye:
- Endüstriyel tasarım disiplininin uygulama alanlarıyla ilgili genel anlayış,
- Endüstriyel tasarım uygulamalarına ait görsel örnekler,
- Grup tartışmaları ve takım çalışmasına ait deneyim,
- Endüstriyel tasarım yaklaşımlarına ait araştırma, analiz etme ve sunma deneyimini kazandırır
- Sosyal, tarihsel ve kültürel bağlamda anahtar sanat ve tasarım akımlarını, teori ve uygulamalarını tartışır
- Özel bir sanat veya tasarım çalışmasını kendi uzmanlık alanında analiz eder.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I- tasarımı, endüstri ürünleri tasarımını, mesleğin oluşum ve gelişimini tanımlar
II- mesleğin uygulama alanını ve ilişkide olduğu diğer alanları tanımlar
III- endüstri ürünleri tasarımcısının rolünü ve endüstri ürünleri tasarım sürecini tanımlar
IV- tasarım problemi çözüm aşamalarını tarifler
V- endüstri ürünleri tasarımının özel problemler ve kullanıcı gruplarına ait uygulamalarını tartışır
VI- seçilmiş endüstri ürünleri tasarımı projelerini mesleğin uygulama alanlarına gore analiz eder
VII- iş ve yönetim kavramlarını endüstri ürünleri tasarımıyla ilişkilendirir
VIII- endüstri ürünleri tasarımında insan faktörleri, malzeme ve teknoloji, üretim süreçleri, inovasyon ve yaratıcılık kavramları üzerine tartışır.

Dersin İçeriği

1. Derse giriş
2. Tasarım, Endüstriyel ve Endüstriyel tasarımda Temel Kavramlar
3. Tasarım Süreci, Tasarım Sürecinde Roller ve Tasarım Kriterleri
4. Ürün Niteliklerin Tanımlanması Endüstriyel Tasarımda Problemler
5. Endüstriyel Tasarımda Renk
6. Tasarımda Bilgi Toplama Süreci
7. Endüstriyel Tasarımda İnsan Faktörleri
8. Özel Yaş Grupları ve Evrensel Tasarım için Endüstriyel Tasarımda Başlıklar
9. Ara sınav
10. Endüstriyel Tasarımda İş ve Tasarım Yönetimi
11. Seminer
12. Seminer
13. Seminer
14. Seminer
15. Tasarım Kurgusu ve Problem Çözümü
16. Karar Vermede İnovasyon ve Yaratıcılık

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş
2) Tasarım, Endüstriyel ve Endüstriyel tasarımda Temel
3) Tasarım Süreci, Tasarım Sürecinde Roller ve Tasarım Kriterleri
4) Ürün Niteliklerin Tanımlanması Endüstriyel Tasarımda Problemler
5) Endüstriyel Tasarımda Renk
6) Tasarımda Bilgi Toplama Süreci
7) Endüstriyel Tasarımda İnsan Faktörleri
8) Özel Yaş Grupları ve Evrensel Tasarım için Endüstriyel Tasarımda Başlıklar
9) Ara sınav
10) Endüstriyel Tasarımda İş ve Tasarım Yönetimi
11) Sunuş
12) Sunuş
13) Sunuş
14) Sunuş
15) Tasarım Kurgusu ve Problem Çözümü
16) Karar Vermede İnovasyon ve Yaratıcılık

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Slack, Laura. What is Product Design? UK: RotoVision, 2006.
Asatekin, Mehmet. Endüstri Tasarımında Ürün Kullanıcı İlişkileri. Ankara: ODTÜ Mimarlık Fakültesi Yayınevi. 1997.
Heskett, John. Industrial Design.London: Thames and Hudson, 1980.
Bayazıt, Nigan. Endüstriyel Tasarımcılar İçin Tasarlama Kuramları ve Metodları. İstanbul: Birsen yayınevi, 2004.
Clay, Robert. Beautiful Thing. An Introduction to Design. New York: Berg, 2009.
Diğer Kaynaklar: Slack, Laura. What is Product Design? UK: RotoVision, 2006.
Asatekin, Mehmet. Endüstri Tasarımında Ürün Kullanıcı İlişkileri. Ankara: ODTÜ Mimarlık Fakültesi Yayınevi. 1997.
Heskett, John. Industrial Design.London: Thames and Hudson, 1980.
Bayazıt, Nigan. Endüstriyel Tasarımcılar İçin Tasarlama Kuramları ve Metodları. İstanbul: Birsen yayınevi, 2004.
Clay, Robert. Beautiful Thing. An Introduction to Design. New York: Berg, 2009.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 16 % 10
Ödev 8 % 20
Sunum 4 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 2 30
Uygulama 15 2 30
Sunum / Seminer 4 2 8
Ödevler 1 5 5
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 77

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bilgisayar sistemlerinde olan zengin bilgileri kullanabilir ve basit biyolojik sorulara cevap bulma ve hastalıkların teşhis ve tadavileri gibi problemlere çözüm bulur. 3
2) Biyoloji konuları ile ilgili problemleri saptama, sentez yaparak problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisi kazanır. 4
3) Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yeteneği geliştirir. 5
4) Etkili iletişim kurma ve hem İngilizce hem Türkçe sözlü,yazılı ve okuma becerisi kazanır. Mesleki alanda ingilizceye hakim olur. 3
5) Genetik laboratuvarında kullanılan değişik teknikleri öğrenir ve bilgi ve beceri kazanır. 4
6) Biyolojik bilgi ve verileri analiz etme ve derleme yetisi gösterme, bunları ve sonuçlarını, arkasında yatan delilleri, bilgi ve görüşleri yazılı ve sözlü olarak net bir şekilde sunabilme. 4
7) Nicel ve nitel veri toplama yöntemleri kullanmada bilgi ve beceri kazanır. 3
8) Araştırmaları etik, mesleki sorumluk bilincine sahip, insani değerlere ve insan haklarına saygılı bir şekilde yürütür. İnsan deneylerinde gizlilik ilkesine önem verir. 5
9) Moleküler biyoloji ve genetik alanında kullanılan teorileri ve uygulamaları öğrenmek ve her ikisi arasında bağlantı kurma. 4
10) Kendini geliştirme konusunda literatürü araştırıp kullanır ve bilim-teknoloji alanındaki en yeni gelişmeleri takip eder. 5
11) Ulusal ve uluslararası sorunlarından haberdar olup, bu sorunlara bilimsel yaklaşımla çözüm araştırır. 4