İLETİŞİM VE TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
DES1021 | Endüstriyel Tasarıma Giriş | Güz | 2 | 0 | 2 | 3 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. MEHMET ASATEKİN |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. MEHMET ASATEKİN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders endüstriyel tasarım disiplinini; sunuşlar, sınıf tartışmaları, ödevler ve uygulamalarla tanıtır.Bu ders öğrenciye: - Endüstriyel tasarım disiplininin uygulama alanlarıyla ilgili genel anlayış, - Endüstriyel tasarım uygulamalarına ait görsel örnekler, - Grup tartışmaları ve takım çalışmasına ait deneyim, - Endüstriyel tasarım yaklaşımlarına ait araştırma, analiz etme ve sunma deneyimini kazandırır - Sosyal, tarihsel ve kültürel bağlamda anahtar sanat ve tasarım akımlarını, teori ve uygulamalarını tartışır - Özel bir sanat veya tasarım çalışmasını kendi uzmanlık alanında analiz eder. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I- tasarımı, endüstri ürünleri tasarımını, mesleğin oluşum ve gelişimini tanımlar II- mesleğin uygulama alanını ve ilişkide olduğu diğer alanları tanımlar III- endüstri ürünleri tasarımcısının rolünü ve endüstri ürünleri tasarım sürecini tanımlar IV- tasarım problemi çözüm aşamalarını tarifler V- endüstri ürünleri tasarımının özel problemler ve kullanıcı gruplarına ait uygulamalarını tartışır VI- seçilmiş endüstri ürünleri tasarımı projelerini mesleğin uygulama alanlarına gore analiz eder VII- iş ve yönetim kavramlarını endüstri ürünleri tasarımıyla ilişkilendirir VIII- endüstri ürünleri tasarımında insan faktörleri, malzeme ve teknoloji, üretim süreçleri, inovasyon ve yaratıcılık kavramları üzerine tartışır. |
1. Derse giriş 2. Tasarım, Endüstriyel ve Endüstriyel tasarımda Temel Kavramlar 3. Tasarım Süreci, Tasarım Sürecinde Roller ve Tasarım Kriterleri 4. Ürün Niteliklerin Tanımlanması Endüstriyel Tasarımda Problemler 5. Endüstriyel Tasarımda Renk 6. Tasarımda Bilgi Toplama Süreci 7. Endüstriyel Tasarımda İnsan Faktörleri 8. Özel Yaş Grupları ve Evrensel Tasarım için Endüstriyel Tasarımda Başlıklar 9. Ara sınav 10. Endüstriyel Tasarımda İş ve Tasarım Yönetimi 11. Seminer 12. Seminer 13. Seminer 14. Seminer 15. Tasarım Kurgusu ve Problem Çözümü 16. Karar Vermede İnovasyon ve Yaratıcılık |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş | |
2) | Tasarım, Endüstriyel ve Endüstriyel tasarımda Temel | |
3) | Tasarım Süreci, Tasarım Sürecinde Roller ve Tasarım Kriterleri | |
4) | Ürün Niteliklerin Tanımlanması Endüstriyel Tasarımda Problemler | |
5) | Endüstriyel Tasarımda Renk | |
6) | Tasarımda Bilgi Toplama Süreci | |
7) | Endüstriyel Tasarımda İnsan Faktörleri | |
8) | Özel Yaş Grupları ve Evrensel Tasarım için Endüstriyel Tasarımda Başlıklar | |
9) | Ara sınav | |
10) | Endüstriyel Tasarımda İş ve Tasarım Yönetimi | |
11) | Sunuş | |
12) | Sunuş | |
13) | Sunuş | |
14) | Sunuş | |
15) | Tasarım Kurgusu ve Problem Çözümü | |
16) | Karar Vermede İnovasyon ve Yaratıcılık |
Ders Notları / Kitaplar: | Slack, Laura. What is Product Design? UK: RotoVision, 2006. Asatekin, Mehmet. Endüstri Tasarımında Ürün Kullanıcı İlişkileri. Ankara: ODTÜ Mimarlık Fakültesi Yayınevi. 1997. Heskett, John. Industrial Design.London: Thames and Hudson, 1980. Bayazıt, Nigan. Endüstriyel Tasarımcılar İçin Tasarlama Kuramları ve Metodları. İstanbul: Birsen yayınevi, 2004. Clay, Robert. Beautiful Thing. An Introduction to Design. New York: Berg, 2009. |
Diğer Kaynaklar: | Slack, Laura. What is Product Design? UK: RotoVision, 2006. Asatekin, Mehmet. Endüstri Tasarımında Ürün Kullanıcı İlişkileri. Ankara: ODTÜ Mimarlık Fakültesi Yayınevi. 1997. Heskett, John. Industrial Design.London: Thames and Hudson, 1980. Bayazıt, Nigan. Endüstriyel Tasarımcılar İçin Tasarlama Kuramları ve Metodları. İstanbul: Birsen yayınevi, 2004. Clay, Robert. Beautiful Thing. An Introduction to Design. New York: Berg, 2009. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 16 | % 10 |
Ödev | 8 | % 20 |
Sunum | 4 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 2 | 30 |
Uygulama | 15 | 2 | 30 |
Sunum / Seminer | 4 | 2 | 8 |
Ödevler | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 77 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak. | |
2) | Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek. | |
3) | Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak. | |
4) | Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak. | |
5) | Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak. | |
6) | İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak. | |
7) | Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek. | |
8) | Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak. | |
9) | Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek. | |
10) | Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak. | |
11) | Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak. | |
12) | Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek. | |
13) | Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak. | |
14) | Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. | 3 |