MATEMATİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
DES1021 | Endüstriyel Tasarıma Giriş | Bahar | 2 | 0 | 2 | 3 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. MEHMET ASATEKİN |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. MEHMET ASATEKİN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders endüstriyel tasarım disiplinini; sunuşlar, sınıf tartışmaları, ödevler ve uygulamalarla tanıtır.Bu ders öğrenciye: - Endüstriyel tasarım disiplininin uygulama alanlarıyla ilgili genel anlayış, - Endüstriyel tasarım uygulamalarına ait görsel örnekler, - Grup tartışmaları ve takım çalışmasına ait deneyim, - Endüstriyel tasarım yaklaşımlarına ait araştırma, analiz etme ve sunma deneyimini kazandırır - Sosyal, tarihsel ve kültürel bağlamda anahtar sanat ve tasarım akımlarını, teori ve uygulamalarını tartışır - Özel bir sanat veya tasarım çalışmasını kendi uzmanlık alanında analiz eder. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I- tasarımı, endüstri ürünleri tasarımını, mesleğin oluşum ve gelişimini tanımlar II- mesleğin uygulama alanını ve ilişkide olduğu diğer alanları tanımlar III- endüstri ürünleri tasarımcısının rolünü ve endüstri ürünleri tasarım sürecini tanımlar IV- tasarım problemi çözüm aşamalarını tarifler V- endüstri ürünleri tasarımının özel problemler ve kullanıcı gruplarına ait uygulamalarını tartışır VI- seçilmiş endüstri ürünleri tasarımı projelerini mesleğin uygulama alanlarına gore analiz eder VII- iş ve yönetim kavramlarını endüstri ürünleri tasarımıyla ilişkilendirir VIII- endüstri ürünleri tasarımında insan faktörleri, malzeme ve teknoloji, üretim süreçleri, inovasyon ve yaratıcılık kavramları üzerine tartışır. |
1. Derse giriş 2. Tasarım, Endüstriyel ve Endüstriyel tasarımda Temel Kavramlar 3. Tasarım Süreci, Tasarım Sürecinde Roller ve Tasarım Kriterleri 4. Ürün Niteliklerin Tanımlanması Endüstriyel Tasarımda Problemler 5. Endüstriyel Tasarımda Renk 6. Tasarımda Bilgi Toplama Süreci 7. Endüstriyel Tasarımda İnsan Faktörleri 8. Özel Yaş Grupları ve Evrensel Tasarım için Endüstriyel Tasarımda Başlıklar 9. Ara sınav 10. Endüstriyel Tasarımda İş ve Tasarım Yönetimi 11. Seminer 12. Seminer 13. Seminer 14. Seminer 15. Tasarım Kurgusu ve Problem Çözümü 16. Karar Vermede İnovasyon ve Yaratıcılık |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş | |
2) | Tasarım, Endüstriyel ve Endüstriyel tasarımda Temel | |
3) | Tasarım Süreci, Tasarım Sürecinde Roller ve Tasarım Kriterleri | |
4) | Ürün Niteliklerin Tanımlanması Endüstriyel Tasarımda Problemler | |
5) | Endüstriyel Tasarımda Renk | |
6) | Tasarımda Bilgi Toplama Süreci | |
7) | Endüstriyel Tasarımda İnsan Faktörleri | |
8) | Özel Yaş Grupları ve Evrensel Tasarım için Endüstriyel Tasarımda Başlıklar | |
9) | Ara sınav | |
10) | Endüstriyel Tasarımda İş ve Tasarım Yönetimi | |
11) | Sunuş | |
12) | Sunuş | |
13) | Sunuş | |
14) | Sunuş | |
15) | Tasarım Kurgusu ve Problem Çözümü | |
16) | Karar Vermede İnovasyon ve Yaratıcılık |
Ders Notları / Kitaplar: | Slack, Laura. What is Product Design? UK: RotoVision, 2006. Asatekin, Mehmet. Endüstri Tasarımında Ürün Kullanıcı İlişkileri. Ankara: ODTÜ Mimarlık Fakültesi Yayınevi. 1997. Heskett, John. Industrial Design.London: Thames and Hudson, 1980. Bayazıt, Nigan. Endüstriyel Tasarımcılar İçin Tasarlama Kuramları ve Metodları. İstanbul: Birsen yayınevi, 2004. Clay, Robert. Beautiful Thing. An Introduction to Design. New York: Berg, 2009. |
Diğer Kaynaklar: | Slack, Laura. What is Product Design? UK: RotoVision, 2006. Asatekin, Mehmet. Endüstri Tasarımında Ürün Kullanıcı İlişkileri. Ankara: ODTÜ Mimarlık Fakültesi Yayınevi. 1997. Heskett, John. Industrial Design.London: Thames and Hudson, 1980. Bayazıt, Nigan. Endüstriyel Tasarımcılar İçin Tasarlama Kuramları ve Metodları. İstanbul: Birsen yayınevi, 2004. Clay, Robert. Beautiful Thing. An Introduction to Design. New York: Berg, 2009. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 16 | % 10 |
Ödev | 8 | % 20 |
Sunum | 4 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 2 | 30 |
Uygulama | 15 | 2 | 30 |
Sunum / Seminer | 4 | 2 | 8 |
Ödevler | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 77 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel matematik, uygulamalı matematik teori ve uygulamalarını kavramış olmak | |
2) | Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak | |
3) | Matematiği disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek | |
4) | Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek | 4 |
5) | Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek | |
6) | Matematik alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak | |
7) | Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek | |
8) | Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak | 4 |
9) | Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak | |
10) | Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak | |
11) | Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak | |
12) | Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek |