ARC4904 Urban HousingBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ARC4904 Kentsel Konutlaşma Bahar
Güz
2 0 2 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi BELİNDA TORUS
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi BELİNDA TORUS
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Konut, birey için varolmak, aidiyet ve kimlik kazanmak gereksinmelerinin temelini oluşturur. Bu dersin amacı da, öğrenciye, endüstrileşme sürecinde değişen konut tasarım ve üretim biçim ve süreçlerinin kentsel konuta ve konut çevrelerine etkisinin yarattığı toplumsal sonuçları ortadan kaldırmaya ve birey / konut ilişkisini kurmaya yönelik Mimari/mekansal önlemlerin neler olabileceği konusunda bir bakış açısı kazandırmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Konut kavramının birey ve toplum için önemini tanımlayabilir
2. Konutun sadece fiziksel bir gereklilik değil yaşamsal önemi olan mekansal bir gereklilik olduğunu ayırdeder
3. Kentsel konut tasarım ve üretiminin tarihsel süreçte değişimini sebep-sonuç ilişkilerini eleştirel bir bakışla irdeler,
4. Türkiye'de konutun değişimini açıklayabilir
5. Kentsel konut üretim sürecinin bileşenlerini ayırdedebilir.

Dersin İçeriği

Bu ders, ev, konut ve barınma kavramları arasındaki farklılıkları incelemektedir. Evin birey ve toplum için taşıdığı anlamı ele alırken, tarihsel ve çağdaş kentsel konut gelişimlerine dair karşılaştırmalı bir analiz sunar.
Bu dersin öğretim yöntemleri; vaka analizi, işbirlikçi öğrenme, tartışma, eğitsel oyun, farklılaştırma, konuk konuşmacı, bireysel çalışma, ders anlatımı, problem çözme ve okumayı içerir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş Konut ve konut toplulukları ile ilgili temel kavramlara giriş.
2) Konut Formu ve Kültür ilişkisi üzerine tartışmalar
3) Endüstrileşme ve Kent: Konut sorunu ve çözümleri, İlk Toplu Konut Örnekleri: Bye-law Konutları
4) Endüstrileşen kentin Konut Sorununa Alternatif Çözümler
5) II. Dünya Savaşı Sonrası Toplu Konut örnekleri ve le Corbusier'nin yeni yerleşim biçimi önerileri
6) F.L.Wright'ın Broadacre yerleşim anlayışı ve yeni Dünya'nın banliyö gelişmeleri
7) ARA SINAV
8) Yüksek ve Yoğun Toplu konut çözümleri ve sorunları
9) Modernizmin sonu,Pruit İgoo ve Yeni konut anlayışı: Kentsel Köy
10) Konut Çözümünde Modern sonrası pratikler
11) Az Gelirliler için Konut çözümleri:Kendi evini yapana yardım; Hasan Fathy ve Gelenek, Kimlik.
12) Türkiye'de Konut Gelişmeleri: Toplu Konut ve Kapalı konut çevreleri
13) İstanbul ve Gayrimenkul Yatırım Ortaklıkları
14) Final Sınavı için Tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Readings will be given on weekly basis.
Diğer Kaynaklar: - Alexander, C. (1977). A Pattern Language, Oxford Press. Www.Patternlanguage.Com
- Arets, W. M. J. (2007). Collective Housing: A Manual. Actar
- Eldem, S. H. (1994). Boğaziçi Yalıları II – Anadolu Yakası, Istanbul: Vehbi Koç Vakfı
- French, H. (2006) New Urban Housing, Laurence King Publications
- Goodchild, B. (1997) Housing And The Urban Environment,Blackwells
- Güzer,A. (2002) Konut Üzerine Denemeler, Mimarlar Derneği, Ankara.
- Hamdi, N. (1990). Housing Without Houses: Participation, Flexibility, Enablement. London: Intermediate Technology Publications
- Lawrence,R, (1987) Housıng, Dwellıngs And Homes: Design Theory, Research And Practice, John Wiley&Sons,Uk
- Marcus, C. C. (1995). House as a Mirror of Self, Exploring the Deeper Meaning of Home, Conari Press, CA
- Norberg-Schulz, C.(1993) The Concept Of Dwellıng, On The Way To Figurative Architecture, Rizzoli International Pubs, Inc., New York
- Rapoport, A. (1977). House Form and Culture. New Jersey: Englewood Cliffs, Prentice Hall
- Teige, K. (2002). Minimum Dwelling, MIT Press
- Rowe, P. (1995) Modernity And Housing, Mıt Press
- Sherwood,R.(2001) Modern Housing Prototypes,Harward Univrsity Press
- Towers,G. (2005) An Introduction To Urban Housing Design At Home In The Cıty, Architectural Pres, Elsevier, Oxford
- Zhou, J.(2005) Urban Housing Forms, Architectural Press
-Bozdoğan,S.(2002) Modernizm Ve Ulusun İnşaası; Erken Cumhuriyet Türkiye’sinde Mimari Kültür, Metis Yayınları, İstanbu

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 2 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 14
Laboratuvar 11 22
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 54
Sunum / Seminer 5 5
Ara Sınavlar 1 3
Juri 3 6
Final 1 3
Toplam İş Yükü 107

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilir,
2) 21. yüzyılın bireysel ve profesyonel becerileriyle donanımlı, gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlarla birlikte kullanıcı ihtiyaçlarına odaklanarak toplanan verileri analiz edebilir, çeşitli bilgi ve düşünceleri sentezleyerek bu süreçleri yaratıcı mekânsal çözümler geliştirmek için kullanabilir,
3) Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilir,
4) İç mimarlık alanının gerektirdiği çağdaş bilgi üretimi, ifade, temsil ve teknolojilerini kullanabilir,
5) İç mimarlık alanındaki tasarım ve uygulama çalışmalarında çağdaş mekan donatıları ve yapı teknikleri hakkında bilgi sahibi olur; sektörü ve güncel gelişmeleri takip eder,
6) İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini, evrensel tasarım ilkelerini ve sürdürülebilir tasarım yaklaşımlarını benimseyip ön planda tutar,
7) Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olur,
8) İç mimarlık, mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslararası değerleri ve gelişmeleri takip eder; ekip çalışmalarında, disiplinler arası ve çok disiplinli çalışmalarda yer alır, ve etik konularda bilgi sahibi olur.
9) İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemeler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olur, mesleki etik ve sorumluluklarının farkında olur,