İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ARC3983 | Bütünleşik Bina Sistemleri | Bahar | 2 | 0 | 2 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Arş.Gör. SİNEM KÜLTÜR |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi MİNE DİNÇER |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Ders, mimari tasarımda yapı alt sistemlerinin bütünleştirilmesi hakkında bilgi vermeyi amaçlamaktadır. Çeşitli sistemler arasındaki etkileşimlere ve arayüzlere ve bir bütün olarak daha yüksek bir performans düzeyine ulaşmak için alt sistemlerin entegrasyonuna vurgu yapılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; - Öğrenciler, bina servis sistemlerinin temel ilkelerini ve diğer bina sistemleriyle olan ilişkilerini anlayacaklardır. - Öğrenciler diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışma becerisi kazanacaklardır. - Öğrenciler, mimari tasarımı kapsamlı/bütünsel olarak ele alma becerisi kazanacaklardır. - Öğrenciler, potansiyel performans artışları için farklı sistemler arasındaki entegrasyon olanaklarını anlayacaklardır. - Öğrenciler, bütünleşik yapı sistemleri ile ilgili en son teknolojiler hakkında fikir sahibi olacaklardır. |
BİNA TASARIM SÜRECİ | Paydaşlar | Etmenler (Kullanıcı Gereksinimleri, Çevre Koşulları, Bina İşlevleri, Proje Koşulları, Standartlar/Yönetmelikler, Tasarım Amacı vb.) BİNA SİSTEMLERİ Strüktür | Kabuk | Servis | İç mekan SİSTEM ENTEGRASYONU Sistem Düşüncesi | Entegrasyonun Amaçları | Entegrasyon Modelleri | Tasarımda Optimizasyon ALT SİSTEM ENTEGRASYONU İklimlendirme Sistemleri (Pasif ve Aktif) Aydınlatma Sistemleri (Doğal ve Yapay) Akustik Sistemler Su ve Atık Sistemleri Yangın Güvenlik Sistemleri (Pasif ve Aktif) Düşey Sirkülasyon Sistemleri Elektrik, Güvenlik, Haberleşme Sistemleri Servis Çekirdekleri | Mekanik Katlar Bütünleşik Yapı Sistemlerinde GELECEK PERSPEKTİFLERİ | Bina Bilgisi Modelleme | Üretim Teknolojisi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | GİRİŞ | Oryantasyon Dersin Açıklaması | Ders Programı | Beklentiler | |
2) | BİNA TASARIM SÜRECİ | Paydaşlar | Etmenler (Kullanıcı Gereksinimleri, Çevre Koşulları, Bina İşlevleri, Proje Koşulları, Standartlar/Yönetmelikler, Tasarım Amacı vb.) | |
3) | BİNA SİSTEMLERİ Strüktür | Kabuk | Servis | İç mekan | |
4) | SİSTEM ENTEGRASYONU Sistem Düşüncesi | Entegrasyonun Amaçları | Entegrasyon Modelleri | Tasarımda Optimizasyon | |
5) | ALT SİSTEMLERİN ENTEGRASYONU İklimlendirme Sistemleri (Pasif ve Aktif) | |
6) | ALT SİSTEMLERİN ENTEGRASYONU İklimlendirme Sistemleri (Pasif ve Aktif) | |
7) | ALT SİSTEM ENTEGRASYONU Aydınlatma Sistemleri (Doğal ve Yapay) Akustik Sistemler (kısaca) | |
8) | ARA SINAV | |
9) | ALT SİSTEM ENTEGRASYONU Su ve Atık Sistemleri | |
10) | ALT SİSTEM ENTEGRASYONU Yangın Güvenlik Sistemleri (Pasif ve Aktif) | |
11) | ALT SİSTEM ENTEGRASYONU Düşey Sirkülasyon Sistemleri | |
12) | ALT SİSTEM ENTEGRASYONU Elektrik, Güvenlik, Haberleşme Sistemleri | |
13) | ALT SİSTEM ENTEGRASYONU Servis Çekirdekleri | Mekanik Katlar | |
14) | Bütünleşik Yapı Sistemlerinde GELECEK PERSPEKTİFLERİ | Bina Bilgisi Modelleme | Üretim Teknolojisi |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | - Bachman, Leonard R., 2003. Integrated Buildings. The Systems Basis of Architecture. Wiley & Sons. - Grondzik, W. T., Kwok, A. G., Stein, B., Reynolds, J. S., 2010. Mechanical and Electrical Equipment for Buildings. Wiley. - Binggeli, C., 2016. Building Systems for Interior Designers. Wiley. - Lovell, J., 2010. Building Envelopes: An Integrated Approach. Princeton Architectural Press. - So, A. T. And Chan, W. L. 1999. Intelligent Building Systems. Springer Science+Business Media, LLC. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 6 | % 30 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilecek, | |
2) | Gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde toplanan veriyi analiz edebilecek, farklı bilgi ve düşüncelerle sentezleyebilecek ve bunları yaratıcı mekânsal çözümler üretmek üzere kullanabilecek, | |
3) | Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilecek, | |
4) | İç mimarlık alanının gerektirdiği çizim ve sunum teknolojilerinden en az bir tanesi yetkin olarak kullanabilecek, | |
5) | İç mimarlık alanında yürüttüğü tasarım, uygulama ve araştırma calışmalarını raporlama, sunma ve bunları uzman yada uzman olmayan kişilere görsel, yazılı yada sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru biçimde aktarma yetkinliğini kazanabilecek, | |
6) | İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini ve evrensel tasarım ilkelerini benimseyip ön planda tutacak, | |
7) | Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olabilecek, | |
8) | İç mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslar arası değerlerin farkında, gelişmeleri takip eden ve bu alanlardaki etik ve estetik konularda bilgi sahibi olacak, | |
9) | İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemelere, standartlara ve ilkelere hâkim; ve mesleki etik, görev ve sorumluluklarının farkında olabilecek, |