ARC3934 Prefabrication TechnologiesBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MİMARLIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MİMARLIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ARC3934 Prefabrikasyon Teknolojileri Güz 2 0 2 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Arş.Gör. BÜŞRA ATAM
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. MELTEM VATAN
Öğ.Gör. SITKI AHMET ERGELEN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Büyük açıklıklı, olagandışı yüksek ve taşıyıcı sistemi veya yapının tümü yeni teknoloji ve farklı malzemeler ile yakın geçmişte yapılmış yapıların,mimari uygulamaların, taşıyıcı sistemlerinin irdelenmesidir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Dersi alan öğrenciler, çağdaş mimari tasarımlara yönelik çalışmalarında, taşıyıcı sistemlerce oluşabilecek kısıtları algılamakta beceri sahibi olacaklar,"mimari tasarım-taşıyıcı sistem" bütünlüğünü oluşturabileceklerdir.

Dersin İçeriği

Yüksek yapı, büyük açıklıklı yapı, özel tasarım veya modüler-birimsel-taşıyıcı sistemli tasarım gibi konuların temel inceleme ölçütlerinin belirlenmesi, adı geçen tasarımlarda kullanılan malzemelerin tanıtımı,taşıyıcı sistemlerin tasarım yöntemleri,öncelikle anlatılacaktır. Çağdaş uygulamalar arasından seçilecek bir uygulama, bütün detayları ile irdelenecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Çağdaş yapılarda kullanılan yeni yapı malzemeleri tanıtılacak
2) Yüksek yapı büyük açıklık ve modüler yapı ölçütleri tanıtılacak ve anlatılacak
3) Çağdaş yüksek yapılar irdelenecek
4) Çağdaş büyük açıklıklı yapılar ve köprüler irdelenecektir.
5) Modüler taşıma sistemli çağdaş yapılar ve mimari projeler irdelenecektir.
6) İlk 5 haftanın kazanımları ve yeni malzemelerin mimari tasarımda kullanılmaları konusunda seminer çalışması
7) Çağdaş yapıların taşıyıcı sistemlerinin tasarım yöntemlerinin değerlendirilmesi
8) Seçilmiş bir örnek mimari uygulamanın değerlendirilmesi konusunda sınıf çalışması
9) Ara sınav
10) Seçilen konu hakkında öğrenci sunumu
11) Yeni taşıyıcı sistem ve mimari tasarım malzemeleri hakkında yapılacak sınıf çalışması
12) Yeni malzemeler ile ilgili öğrenci sunumu
13) Genel değerlendirme
14) Genel değerlendirme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: - Hovestadt, V, 2005, Modulare Vorfertigung, XIA Intelligente Architektur – Ausgabe 50, Jan/March 2005, pp66-71.
-Knaack, Ulrich/Chung-Klatte, Sharon/Hasselbach, Reinhard, 2012, Prefabricated Systems, Birkäuser Basel*
- Seonwok,Kim/Miyoung, Pyo, 2012,Construction and Design Manual - Mobile architecture, DOM Publishers Berlin*
- Luther, Mark B., 2009, Towards Prefabricated Sustainable Housing – an Introduction, TEC 28, Australian Institute of Architects.
- Minguet, Josep Maria, 2013, Ecological Prefab Housing, Instituto Monsa de Ediciones.
- Detail Magazine, 2014 #1/2 Green Issue*
- Detail Magazine, 2015 #4*
www.fabprefab.com/fabfiles/fablisthome.htm
www.inhabitat.com/category/architecture
www.dwell.com/articles/101-prefab
www.design.walkerart.org/prefab

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 12 % 10
Sunum 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Toplam İş Yükü 98

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mimari tasarım, tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için edindiği kuramsal /kavramsal ve kılgısal bilgiyi kullanır. 3
2) Eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak tasarım problemlerinin çözümü için estetik, işlevsel ve yapısal gereklilikleri belirler, tanımlar ve etkin biçimde tartışır. 3
3) Yapılaşmış çevrenin oluşumunda önemli girdiler olan toplumsal örüntüler ile kullanıcı gereksinmelerinin, değerlerinin ve davranışsal normların yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası ölçeklerdeki çeşitliliğinin farkında olur.
4) Mimarlık alanında insan ve toplum odaklı, doğal ve yapılı çevreye duyarlı mimari tasarım yöntemleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olur. 3
5) Mimarlık ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi anlama, işbirliği yapabilme, geniş kapsamlı proje geliştirebilme; bağımsız çalışmalarda ve grup çalışmalarında sorumluluk alma becerisine sahip olur.
6) İnsan hakları ve toplumsal çıkarlar açısından sorumluluğunun bilincinde olarak, yapılaşmış çevrenin tasarımında, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına önem verir. 1
7) Mimarinin toplumsal, kültürel, çevresel konularını göz önünde tutarak, tasarım problemlerinin çözümünde, doğal ve yapay kaynakların kullanımında sürdürülebilirliğe önem verir. 5
8) Mimarlık alanına ilişkin her türlü kavramsal ve kılgısal düşüncesini yazılı, sözlü ve görsel medyayı ve bilişim teknolojilerini kullanarak aktarabilir ve iletişim kurabilir 2
9) Taşıyıcı sistem, yapı malzemeleri, bina servis sistemleri, yapım sistemleri, yaşam güvenliği gibi yapı teknolojisine yönelik teknik bilgileri anlama ve kullanabilme becerisi kazanır. 5
10) Tasarım ve uygulama süreçlerinde yasal ve etik sorumluluklarının bilincinde olur. 2