MİMARLIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ARC3916 | Japonya'da Mimari Tasarım Stüdyosu | Güz | 2 | 0 | 2 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Arş.Gör. SİNEM KÜLTÜR |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. MURAT DÜNDAR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, ikinci bölümü ICSA yaz okulu programı kapsamında Japonya'da Mukogawa Kadın Üniversitesi'nde gerçekleştirilen iki bölümden oluşan mimari stüdyo çalışmasının ilkini oluşturmaktadır. Haftalık programda da görüleceği üzere ders, Japon kültürü ve mimarisi ile Japonya'da mimarlık eğitimi ile tanışma ile başlamaktadır. Dersin ilerleyen haftalarında, Japonya'daki projenin ikinci aşamasına hazırlık olarak tasarım konuları için literatür taranır. Japonya'daki tasarım süreci, bazı ön tasarım geliştirme çalışmalarıyla simüle edilir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; - Öğrenciler Japon kültürü ve mimarisini tanıyacaklardır. - Öğrenciler Japon kültürünü geleneksel ve modern mimarisiyle ilişkilendireceklerdir. - Öğrenciler, bir mimarlık bölümü bağlamında Japonya'daki mimarlık eğitim sistemini tanıyacaklardır. - Öğrenciler verilen tasarım konusu ile ilgili literatürü analiz edeceklerdir. - Öğrenciler verilen konu ile ilgili bir tasarım önerisi geliştireceklerdir. |
JAPON KÜLTÜRÜNE GİRİŞ Japonlar | Yaşam | Gelenekler JAPONYA'DA MİMARLIK EĞİTİMİ MWU Mimarlık Bölümü JAPONYA'DA ICSA PROGRAMI Hedefler | İçerik | Program Akışı JAPON MİMARİSİ Geleneksel ve Modern Mimari JAPONYA'DA STÜDYO DERSİ Proje Konuları LİTERATÜR Kıyı Mimarisi | Membran Strüktürler | Küçük Ölçekli Mimari Mekan MİMARİ STÜDYO |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse GİRİŞ Oryantasyon | |
2) | JAPON KÜLTÜRÜNE GİRİŞ Japonlar | Yaşam | Gelenekler | |
3) | JAPON MİMARLIĞINA Giriş Japon Geleneksel | Modern Mimarisi | |
4) | JAPONYA'DA MİMARLIK EĞİTİMİ MWU Mimarlık Bölümü | |
5) | JAPONYA'DA ICSA PROGRAMI Hedefler | İçerik | Program Akışı | |
6) | JAPON MİMARİSİ Geleneksel Mimari | |
7) | JAPON MİMARİSİ Geleneksel ve Modern Mimari | |
8) | JAPON MİMARİSİ Modern Mimari | |
9) | ARA SINAV | |
10) | JAPONYA'DA STÜDYO DERSİ Proje Konuları | |
11) | LİTERATÜR Kıyı Mimarisi | Membran Strüktürler | Küçük Ölçekli Mimari Mekan | |
12) | MİMARİ STÜDYO Dönem Projesi | |
13) | MİMARİ STÜDYO Dönem Projesi | |
14) | MİMARİ STÜDYO Dönem Projesi |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | - Dündar, Murat, 2011. Japonya’da Mimarlık Kültür Şehir. Uğur Yayınları, İstanbul. - Fletcher, Mark, 2009. Islands: Contemporary Architecture on Water. Königswinter, Germany. - Kishida, Hideto, 2008. Japanese Architecture. Roche Press. - Edagawa, Yuichiro, 2008. Japanese Identities: Architecture Between Aesthetics and Nature. Jovis. - Young, David E., 2007. The Art of Japanese Architecture. Tuttle Publishing, Tokyo. - Joya, 2006. Japan and Things Japanese. Taylor and Francis, 1 edition. - Cambert, Mary, 2006. Top Japanese Architects. Atrium Publishers Group, Slipcase edition. - Young, Michiko Kimura, et.al., 2003. Introduction to Japanese Architecture. Periplus Editions. - Güvenç, Bozkurt, 2002. Japon Kültürü. Türkiye İş Bankası Yayınları, İstanbul. - Hibi, Sadao, 2002. Japanese Detail: Architecture. Chronicle Books. - Nissan Institute Routledge Japanese Studies Series, 2002. The Making of Urban Japan: Cities and Planning from Edo to the Twenty-First Century. Routledge. - Jones, Anna Ray, 2000. Sustainable Architecture: The Green Buildings of Nikken Sekkei. Academy Press, Japan. - Nishi, Kazuo, 1996. What is Japanese Architecture? A Survey of Traditional Japanese Architecture. Kodansha International. - Meyhöfer, Dirk, 1994. Contemporary Japanese Architects. Benedikt Taschen, Köln. - Hirota, Harua, 1994. Aquascapes II: Water in Japanese Landscape Architecture. Books Nippan. - Webb, Herschel, 1955. An introduction to Japan. Charles E. Tuttle, Tokyo. Related Articles: - Gordon, David, 2010. Planning, Design, and Managing Change in Urban Waterfront Redevelopment. Town Planning Review, 61. Liverpool University Press. - Zonhuang, Tong, 2001. Approach on Issues of Urban Waterfront Planning and Design. Modern Urban Research. China. - Shen, S.Z. and Lan, T.T., 2001. A Review of the Development of Spatial Structures in China. International Journal of Space Structures, 16(157-172). Multiscience Publishing. - Berger, Horst, 1999. Form and Function of Tensile Structures for Permanent Buildings. Engineering Structures, 21 (669-679). Related Links: - http://www.tr.emb-japan.go.jp/ - http://nihongo.org/english/culture/ - http://www.mukogawa-u.ac.jp/~arch/index_EN.html - http://www.arkitera.com/k271-japonya-ve-dusundurdukleri-i.html |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Sunum | 4 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 2 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 6 | 3 | 18 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | 39 |
Sunum / Seminer | 4 | 3 | 12 |
Proje | 3 | 3 | 9 |
Ödevler | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 92 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mimari tasarım, tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için edindiği kuramsal /kavramsal ve kılgısal bilgiyi kullanır. | 5 |
2) | Eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak tasarım problemlerinin çözümü için estetik, işlevsel ve yapısal gereklilikleri belirler, tanımlar ve etkin biçimde tartışır. | 5 |
3) | Yapılaşmış çevrenin oluşumunda önemli girdiler olan toplumsal örüntüler ile kullanıcı gereksinmelerinin, değerlerinin ve davranışsal normların yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası ölçeklerdeki çeşitliliğinin farkında olur. | 5 |
4) | Mimarlık alanında insan ve toplum odaklı, doğal ve yapılı çevreye duyarlı mimari tasarım yöntemleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olur. | 3 |
5) | Mimarlık ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi anlama, işbirliği yapabilme, geniş kapsamlı proje geliştirebilme; bağımsız çalışmalarda ve grup çalışmalarında sorumluluk alma becerisine sahip olur. | 1 |
6) | İnsan hakları ve toplumsal çıkarlar açısından sorumluluğunun bilincinde olarak, yapılaşmış çevrenin tasarımında, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına önem verir. | 3 |
7) | Mimarinin toplumsal, kültürel, çevresel konularını göz önünde tutarak, tasarım problemlerinin çözümünde, doğal ve yapay kaynakların kullanımında sürdürülebilirliğe önem verir. | 1 |
8) | Mimarlık alanına ilişkin her türlü kavramsal ve kılgısal düşüncesini yazılı, sözlü ve görsel medyayı ve bilişim teknolojilerini kullanarak aktarabilir ve iletişim kurabilir | 3 |
9) | Taşıyıcı sistem, yapı malzemeleri, bina servis sistemleri, yapım sistemleri, yaşam güvenliği gibi yapı teknolojisine yönelik teknik bilgileri anlama ve kullanabilme becerisi kazanır. | 3 |
10) | Tasarım ve uygulama süreçlerinde yasal ve etik sorumluluklarının bilincinde olur. | 2 |