İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ARC3916 | Japonya'da Mimari Tasarım Stüdyosu | Bahar | 2 | 0 | 2 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Arş.Gör. SİNEM KÜLTÜR |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. MURAT DÜNDAR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, ikinci bölümü ICSA yaz okulu programı kapsamında Japonya'da Mukogawa Kadın Üniversitesi'nde gerçekleştirilen iki bölümden oluşan mimari stüdyo çalışmasının ilkini oluşturmaktadır. Haftalık programda da görüleceği üzere ders, Japon kültürü ve mimarisi ile Japonya'da mimarlık eğitimi ile tanışma ile başlamaktadır. Dersin ilerleyen haftalarında, Japonya'daki projenin ikinci aşamasına hazırlık olarak tasarım konuları için literatür taranır. Japonya'daki tasarım süreci, bazı ön tasarım geliştirme çalışmalarıyla simüle edilir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; - Öğrenciler Japon kültürü ve mimarisini tanıyacaklardır. - Öğrenciler Japon kültürünü geleneksel ve modern mimarisiyle ilişkilendireceklerdir. - Öğrenciler, bir mimarlık bölümü bağlamında Japonya'daki mimarlık eğitim sistemini tanıyacaklardır. - Öğrenciler verilen tasarım konusu ile ilgili literatürü analiz edeceklerdir. - Öğrenciler verilen konu ile ilgili bir tasarım önerisi geliştireceklerdir. |
JAPON KÜLTÜRÜNE GİRİŞ Japonlar | Yaşam | Gelenekler JAPONYA'DA MİMARLIK EĞİTİMİ MWU Mimarlık Bölümü JAPONYA'DA ICSA PROGRAMI Hedefler | İçerik | Program Akışı JAPON MİMARİSİ Geleneksel ve Modern Mimari JAPONYA'DA STÜDYO DERSİ Proje Konuları LİTERATÜR Kıyı Mimarisi | Membran Strüktürler | Küçük Ölçekli Mimari Mekan MİMARİ STÜDYO |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse GİRİŞ Oryantasyon | |
2) | JAPON KÜLTÜRÜNE GİRİŞ Japonlar | Yaşam | Gelenekler | |
3) | JAPON MİMARLIĞINA Giriş Japon Geleneksel | Modern Mimarisi | |
4) | JAPONYA'DA MİMARLIK EĞİTİMİ MWU Mimarlık Bölümü | |
5) | JAPONYA'DA ICSA PROGRAMI Hedefler | İçerik | Program Akışı | |
6) | JAPON MİMARİSİ Geleneksel Mimari | |
7) | JAPON MİMARİSİ Geleneksel ve Modern Mimari | |
8) | JAPON MİMARİSİ Modern Mimari | |
9) | ARA SINAV | |
10) | JAPONYA'DA STÜDYO DERSİ Proje Konuları | |
11) | LİTERATÜR Kıyı Mimarisi | Membran Strüktürler | Küçük Ölçekli Mimari Mekan | |
12) | MİMARİ STÜDYO Dönem Projesi | |
13) | MİMARİ STÜDYO Dönem Projesi | |
14) | MİMARİ STÜDYO Dönem Projesi |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | - Dündar, Murat, 2011. Japonya’da Mimarlık Kültür Şehir. Uğur Yayınları, İstanbul. - Fletcher, Mark, 2009. Islands: Contemporary Architecture on Water. Königswinter, Germany. - Kishida, Hideto, 2008. Japanese Architecture. Roche Press. - Edagawa, Yuichiro, 2008. Japanese Identities: Architecture Between Aesthetics and Nature. Jovis. - Young, David E., 2007. The Art of Japanese Architecture. Tuttle Publishing, Tokyo. - Joya, 2006. Japan and Things Japanese. Taylor and Francis, 1 edition. - Cambert, Mary, 2006. Top Japanese Architects. Atrium Publishers Group, Slipcase edition. - Young, Michiko Kimura, et.al., 2003. Introduction to Japanese Architecture. Periplus Editions. - Güvenç, Bozkurt, 2002. Japon Kültürü. Türkiye İş Bankası Yayınları, İstanbul. - Hibi, Sadao, 2002. Japanese Detail: Architecture. Chronicle Books. - Nissan Institute Routledge Japanese Studies Series, 2002. The Making of Urban Japan: Cities and Planning from Edo to the Twenty-First Century. Routledge. - Jones, Anna Ray, 2000. Sustainable Architecture: The Green Buildings of Nikken Sekkei. Academy Press, Japan. - Nishi, Kazuo, 1996. What is Japanese Architecture? A Survey of Traditional Japanese Architecture. Kodansha International. - Meyhöfer, Dirk, 1994. Contemporary Japanese Architects. Benedikt Taschen, Köln. - Hirota, Harua, 1994. Aquascapes II: Water in Japanese Landscape Architecture. Books Nippan. - Webb, Herschel, 1955. An introduction to Japan. Charles E. Tuttle, Tokyo. Related Articles: - Gordon, David, 2010. Planning, Design, and Managing Change in Urban Waterfront Redevelopment. Town Planning Review, 61. Liverpool University Press. - Zonhuang, Tong, 2001. Approach on Issues of Urban Waterfront Planning and Design. Modern Urban Research. China. - Shen, S.Z. and Lan, T.T., 2001. A Review of the Development of Spatial Structures in China. International Journal of Space Structures, 16(157-172). Multiscience Publishing. - Berger, Horst, 1999. Form and Function of Tensile Structures for Permanent Buildings. Engineering Structures, 21 (669-679). Related Links: - http://www.tr.emb-japan.go.jp/ - http://nihongo.org/english/culture/ - http://www.mukogawa-u.ac.jp/~arch/index_EN.html - http://www.arkitera.com/k271-japonya-ve-dusundurdukleri-i.html |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Sunum | 4 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 2 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 6 | 3 | 18 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | 39 |
Sunum / Seminer | 4 | 3 | 12 |
Proje | 3 | 3 | 9 |
Ödevler | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 92 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilecek, | |
2) | Gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde toplanan veriyi analiz edebilecek, farklı bilgi ve düşüncelerle sentezleyebilecek ve bunları yaratıcı mekânsal çözümler üretmek üzere kullanabilecek, | |
3) | Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilecek, | |
4) | İç mimarlık alanının gerektirdiği çizim ve sunum teknolojilerinden en az bir tanesi yetkin olarak kullanabilecek, | |
5) | İç mimarlık alanında yürüttüğü tasarım, uygulama ve araştırma calışmalarını raporlama, sunma ve bunları uzman yada uzman olmayan kişilere görsel, yazılı yada sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru biçimde aktarma yetkinliğini kazanabilecek, | |
6) | İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini ve evrensel tasarım ilkelerini benimseyip ön planda tutacak, | |
7) | Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olabilecek, | |
8) | İç mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslar arası değerlerin farkında, gelişmeleri takip eden ve bu alanlardaki etik ve estetik konularda bilgi sahibi olacak, | |
9) | İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemelere, standartlara ve ilkelere hâkim; ve mesleki etik, görev ve sorumluluklarının farkında olabilecek, |