ARC3912 Architectural Narratives IBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MİMARLIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
MİMARLIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ARC3912 Mimari Anlatılar I Bahar 2 0 2 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. SEMA ESEN SOYGENİŞ
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. SEMA ESEN SOYGENİŞ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Dersin amacı mimarlık kuramını mimarlık tarihi içinde kronolojik bir sıralama içinde izlemek ve anlamaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1.Kuram ve mimarlık kuramını tanımlamak
2.Uygulama içinde kuramın yerini tartışmak
3.Bilinen ilk mimarlık kuramı kitabını tartışmak
4.Klasik dönem mimarlık kuramlarını tartışmak
5.Erken modern dönem mimarlık kuramlarını tartışmak
6.Klasik ve modern dönem mimarlık kuramlarını karşılaştırmak
7.Modern ve modern sonrası mimarlık kuramlarını karşılaştırmak
8.Çağdaş uygulamalarla kuram ilişkisini değerlendirmek

Dersin İçeriği

Ders mimarlık kuramını ilk örneklerden günümüze seçilmiş örnekler üzerinden inceler. Derste kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri anlatım, bireysel çalışma, okuma, tartışma ve uygulamadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı
2) Mimarlık/Kuram/Uygulama
3) Mimarlık kuramı nedir? okuma1
4) 1800 ler öncesi mimarlık kuramı Vitruvius okuma2
5) 1800 ler öncesi mimarlık kuramı Alberti/Palladio okuma3
6) 1800 ler sonrası mimarlık kuramı Violette le Duc okuma4
7) Modern dönem/Adolph Loos okuma5 sınav hazırlığı
8) Modern dönem/Le Corbusier /Frank Lloyd Wright okuma6 sınav hazırlığı
9) arasınav sınav hazırlığı
10) Modern dönem/ Mies van der Rohe/Louis Kahn okuma7
11) Modern Mekanı anlamak/ Modernizmin Sonu? okuma8
12) Post Modern Dönem/Robert Venturi okuma9
13) Phenomenoloji/Bölgeselcilik/Tektonik Ando/Holl/Botta okuma10
14) Dijital Tektonik

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Seçilmiş okuma parçalarından oluşan kitapçık yarıyıl başında verilir. A booklet of selected readings are distributed at the beginning of the semester
Diğer Kaynaklar: Nesbitt,Kate.(ed)Theorizing a New Agenda for Architecture 1965-1995, Princeton Architectural press, NY, 1996.
Leach, Neil(ed),Rethinking Architecture-a reader in Cultural Theory,Routledge,London,1997.
Hearn,Fil, Ideas That Shaped Buildings,USA,2003.
Architectural Theory from Renaissance to the Present, Taschen,Köln,2003.
Kruft,Hanno-Walter, A History of Architectural Theory From Virivius to Present, Princeton Architectural Press, 1994.
Tafuri, Manfredo, Dal Co Francesco, History of World Architecture:Modern Architecture,Vol.1,2, Electra Editrice,Milan 1976.
Benevolo Leonardo, History of Modern Architecture,The MIT Press,1977.
Pearman Hugh,Contemporary World Architecture, Phaidon, 1998.
Zevi B.,The Modern Language of Architecture, Da Capo Press,New York, 1994
Le Corbusier, Towards a New Architecture, Arch Press, 1927.
Trachtenberg, Hyman, Architecture from Prehistory to Post Modernism,Abrams Inc.,1986.
Frampton Kenneth, Modern Architecture,A Critical History,Thames&Hudson, 1994.
Jenks,Charles, The Language of Modern Architecture, Academy Ed.,1991
Roth,Leland, Mimarlığın Öyküsü,Kabalcı Yay.,2000.
Pevsner,Nicholas,Pioneers of Modern Design,Penguin, 1964.
Pallasmaa, J. The Eyes of the Skin, Architecture and the Senses, John Wiley and Sons, 2005.
Theories and Manifestoes of Contemporary Architecture, Charles Jencks and Karl Kropf(eds),Wiley-Academy, 1997.
Jencks Charles, Critical Modernism: Where is Post-Modernism Going What is Post-Modernism, 2007.
The Architecture Reader-Essential Writings from Vitruvius to the Present, Krista Sykes (Ed.)George Braziller Publishers, 2007.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 5
Ödev 1 % 20
Sunum 1 % 5
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 46
Sunum / Seminer 2 4
Ödevler 1 8
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 90

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mimari tasarım, tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için edindiği kuramsal /kavramsal ve kılgısal bilgiyi kullanır. 4
2) Eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak tasarım problemlerinin çözümü için estetik, işlevsel ve yapısal gereklilikleri belirler, tanımlar ve etkin biçimde tartışır. 4
3) Yapılaşmış çevrenin oluşumunda önemli girdiler olan toplumsal örüntüler ile kullanıcı gereksinmelerinin, değerlerinin ve davranışsal normların yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası ölçeklerdeki çeşitliliğinin farkında olur. 4
4) Mimarlık alanında insan ve toplum odaklı, doğal ve yapılı çevreye duyarlı mimari tasarım yöntemleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olur. 3
5) Mimarlık ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi anlama, işbirliği yapabilme, geniş kapsamlı proje geliştirebilme; bağımsız çalışmalarda ve grup çalışmalarında sorumluluk alma becerisine sahip olur. 3
6) İnsan hakları ve toplumsal çıkarlar açısından sorumluluğunun bilincinde olarak, yapılaşmış çevrenin tasarımında, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına önem verir. 4
7) Mimarinin toplumsal, kültürel, çevresel konularını göz önünde tutarak, tasarım problemlerinin çözümünde, doğal ve yapay kaynakların kullanımında sürdürülebilirliğe önem verir. 3
8) Mimarlık alanına ilişkin her türlü kavramsal ve kılgısal düşüncesini yazılı, sözlü ve görsel medyayı ve bilişim teknolojilerini kullanarak aktarabilir ve iletişim kurabilir 5
9) Taşıyıcı sistem, yapı malzemeleri, bina servis sistemleri, yapım sistemleri, yaşam güvenliği gibi yapı teknolojisine yönelik teknik bilgileri anlama ve kullanabilme becerisi kazanır. 1
10) Tasarım ve uygulama süreçlerinde yasal ve etik sorumluluklarının bilincinde olur. 3