Öğretim Dili: |
İngilizce |
Dersin Türü: |
Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: |
LİSANS
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
Dersin Koordinatörü: |
Prof. Dr. AYŞE İREM KIRIŞ |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. AYŞE İREM KIRIŞ
|
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
. |
Dersin Amacı: |
Ders, mimarlık ve sinemanın ortak öğeleri -mekan, ortam, görsel dil- üzerinden ve gerçek/ yapay çevre, kültür, sanat bağlamlarında öğrencilerin mimarlık ve kentsel mekan algısını, kavrayışını, ilgili konularda tartışma ve yorumlama yetilerini geliştirmeyi amaçlar. |
Ders kapsamında, seçilen filmler üzerinden eleştirel mimari/mekansal okumalar ve tartışmalar yapılır. Bu bağlamda ele alınan temalar arasında, mekan-zaman / hafıza, modernitenin eleştirisi, kent ve periferi, ütopya-distopya mekan ve öğeleri bulunmaktadır.
Derste Kullanılan Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Anlatım, Bireysel Çalışma, Deney, Drama, Eğitsel Oyun, Gözlem, Grup Çalışması, Okuma, İş Birliğine Dayalı Öğrenme, Örnek Olay İnceleme, Tartışma, Proje Hazırlama |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Erken Filmler ve Mimarlığın Sahne Olarak Kullanımı |
The Cabinet of Dr. Caligari (1920, Robert Wiene
Metropolis (1927, Fritz Lang |
2) |
Mekan ve Zaman |
Battleship Potemkin (1925), Sergei Eisenstein
Dogville (2003, Lars von Trier |
3) |
Modernite ve Sosyal Eleştiri |
Modern Zamanlar (1936), Charlie Chaplin
Playtime (1967) Jacques Tati
|
4) |
Banliyö Hayatının Eleştirisi |
The Truman Show (1999) Peter Weir
La Haine (1995) Mathieu Kossovitz |
5) |
Kapitalist Mekanın Eleştirisi |
Fight Club (1999), David Fincher
Empty House (2004), Kim Ki Duk
|
6) |
Mimarlığın Geleceğine Bakış -Ütopya/Distopya |
Alphaville (1965) Jean-Luc Godard
Blade Runner (multiple versions) [1982] Ridley Scott
|
7) |
Mimarlığın Geleceğine Bakış- Ütopya/Distopya |
Minority Report (2002) Steven Spielberg
Matrix (1999) Larry ve Andy Wachowski
|
8) |
Arasınav |
|
9) |
Uzayın Mimarisi |
Aelita: Queen of Mars (1924, Yakov Protazanov
2001: A Space Oddysey (1968, Stanley Kubrick
Solaris (1979), Andre Tarkovsky
|
10) |
Sinemada Mimar Figürü |
The Fountainhead (1949), King Vidor
My Architect (2003), Nathaniel Kahn
|
11) |
Kent ve Mimarlık |
Pier Paolo Pasolini Mamma Roma (1962) medea (1969)
Amarcord (1973), Federico Fellini
Tiffany’de Kahvaltı, 1961, Blake Edwards
|
12) |
Kent ve Mimarlık |
(limited city) Berlin Üzerinde Gökyüzü (1987), Wim Wenders
(post-modern city Falling Down (1992), Joel Shumacher
Night on Earth (1992) Jim Jarmush
|
13) |
Sinemada İstanbul |
Ağır Roman (1996), Mustafa Altıoklar
Uzak (2002), Nuri Bilge Ceylan
|
14) |
Sunumlar |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve elektrik-elektronik mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. |
|
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
|
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. |
|
4) |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
5) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya elektrik-elektronik mühendisliğine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
İngilizce ve (eğer Türk vatandaşı ise) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
3 |
9) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; elektrik-elektronik mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. |
|
10) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
4 |
11) |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|