REKLAMCILIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ARC3906 | Peyzaj Tasarımı | Güz | 2 | 0 | 2 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. DENİZ ARSLAN HİNDİOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. DENİZ ARSLAN HİNDİOĞLU |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | |
Dersin Amacı: | Bu dersin iki temel amaç doğrultusunda tasarımlanmıştır. İlki,mimarlık öğrencilerine, yapılaşmış çevrenin ayrılmaz bir parçası olan insan yapısı doğal çevrenin çağdaş tasarımı için gerekli kuramsal /kavramsal ve kılgısal bilgileri kazandırmaktır. İkincisi ise, doğal çevre-yapay çevre ilişkisinde farkındalık yaratmak üzere,farklı kültürlerin doğaya ve özellikle insan yapısı doğal çevreye farklı düşünsel yaklaşımlarının aktarılmasıdır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.Kentsel ve mimari ölçekte,insan yapısı doğal çevrenin insan yaşamı için öneminin farkında olur, 2.İnsan yapısı doğal çevrelerin tasarımını yapabilmek için gerekli peyzaj mimarlığı dilini, elemanlarını ve tekniklerini kullanır, 3.İnsan yapısı doğal çevredeki tasarım farklılıklarının, insan –doğa ilişkisine ve dünya görüşüne bağlı olarak nasıl değiştiğini yorumlayabilir, 4.Mimari tasarımın ayrılmaz bir parçası olduğunun farkında olarak, mimari tasarım süreçlerinde peyzaj tasarımını sürecin bir parçası olarak geliştirir. |
Mimari Tasarım'da peyzaj,peyzaj tasarımı kuram ve kavramları; Peyzaj elemanları; Mimarlık tarihinde Peyzaj tasarımına farklı yaklaşımlar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Mimarlık ve peyzaj İlişkisi; İnsan ve doğa bütünlüğünün önemi ve Doğanın yeniden yaratılması: insan yapısı çevre | |
2) | Mimarlık tarihinde insan yapısı doğal çevreye farklı yaklaşımlar: Tarihsel bir perspektif | |
3) | Ortaçağ’da doğa anlayışı | |
4) | Rönesans rasyonalizm ve labirent ; Barok dönemi ve İslamiyetin geometrik düzenli peyzaj anlayışı, | |
5) | Uzakdoğu insan doğa ilişkisi düşüncesi; Çin,Japon ve 18. yüzyıl İngiliz peyzaj geleneğinde Romantisizm. | |
6) | Endüstri Devrimi ve kentsel ölçekte peyzaj planlama anlayışının gelişmesi : Garden City hareketi,Central Park, City in the park ...vb. | |
7) | ARA SINAV | |
8) | Peyzaj Elemanları 1 : Yumuşak Dokular: Ağaçlar,bitki ve çiçekler ; | |
9) | Peyzaj Elemanları 2 : Sert dokular: Kaplama yüzeyler,üst örtü ve gölgelikler; Sınırlama elemanları: Duvar, korkuluk ve çitler, vb elemanlar | |
10) | Peyzaj Elemanları 3: Dış Mekan kullanım elemanları ve mobilyalar:Oturma elemanları, aydınlatma elemanları,işaret levhaları,ilan ve duyuru panoları,ağaç ve saksıları, çöp toplama elemanları, | |
11) | Peyzaj Elemanları 4: Su Elemanı | |
12) | ÇağdaşTasarım yaklaşımları ve tasarım elemanlarının biçimlenme özellikleri | |
13) | Çağdaş Tasarım yaklaşımları ve tasarım elemanları biçimlenme özellikleri | |
14) | Kentli için doğa parçasına sahip olmak: çatı bahçeleri,eco-architecture ve allotment gardens. |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | 1) Berrizbeitia,A. and Pollak,L.(1999) Inside Outside Between Architecture and Landscape, Massachusetts: Rockport Publishers, Inc.. 2) Conan,M. ed.,(2007)Contemporary Garden Aesthetics, Creations and Interpretations. Washington, DC: Dumbarton Oaks. 3) Duran.S.C. (2008) Contemporary landscape architecture, Cologne: Daab.. 4) Kiley,D. and Amidon,J. (1999) Dan Kiley in His Own Words, America’s Master Landscape Architect, London: Thames & Hudson Ltd.. 5) Krauel,J (2007). New Urban Elements, Barcelona: Links. 6) Mosser,M and Teyssot,G. (1991) The History of Garden Design,Thames and Hudson,London. 7) Rogers,E.B (2001). Landscape Design: A Cultural and Architectural History, NY: Harry N. Abrams Inc.. 8) Swaffield S.(2002) Theory in Landscape Architecture: A Reader (Penn Studies in Landscape Architecture), University of Pensylvania Press. 9) Turner,T.,(2011) European Gardens: History, Philosophy and Design, Routledge. 10) Turner,T.,(2010) Asian Gardens: History, Beliefs and Design,Routledge 11) Van Uffelen,C. (2009) 1000 X Landscape Architecture, Braun. 12) Mcleod, V., (2008) Detail in Contemporary Landscape Architecture, Laurence King. 13) Waterman,T (2009)The Fundementals of Landscape Architecture,AVA Publishing. 14) Weddle,A.E.(1979) Landscape Techniques, Heinemann, London. 15) Zevon,S.,(1999) Outside architecture: outdoor rooms designed by architects, Gloucester, Mass.: Rockport Publishers. 16) Zimmermann,A. (2011) Constructing Landscape [SC]: Materials, Techniques, Structural Components. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 6 | 72 |
Sunum / Seminer | 1 | 1 | 1 |
Proje | 1 | 2 | 2 |
Ödevler | 3 | 1 | 3 |
Ara Sınavlar | 2 | 1 | 2 |
Juri | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 110 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek | 2 |
2) | Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek | 2 |
3) | Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek | 2 |
4) | Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek | 2 |
5) | Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek | 2 |
6) | Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | 2 |
7) | Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek | 3 |
8) | Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak | 2 |
9) | Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek | 2 |
10) | Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek | 2 |
11) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) | 2 |
12) | Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek | 2 |
13) | Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek | 2 |