ARC2946 Computational DesignBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MİMARLIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MİMARLIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ARC2946 Hesaplamalı Tasarım Güz 1 2 2 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi BELİNDA TORUS
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders üç boyutlu geometrik modelleme teknikleriyle mimari yapı ve formların oluşturulmasını hedeflemektedir. Daha önceki derslerde öğrenilen temel iki boyutlu modelleme yöntemleri üzerine Spline, Nurbs ve Polygon modelleme yöntemleri ve görselleştirme bilgisi eklenecektir. Derste öğrencilerin üç boyutlu ortamda tasarım amaçlı çalışmaları ve serbest formlarla etkileşimleri teşvik edilecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
- 2B ve 3B geometrik modellemeye ait önemli bileşenler ve çalışma prensiplerini anlamak
- Spline, Nurbs ve Polygon modelleme biçimlerini öğrenmek ve mimari işlemlerde uygulamak
- 2B ve 3B modelleme ortamları arasında dosya alışverişi gerçekleştirmek
- 2B mimari temsillerden 3B modeller meydana getirmek
- 3D ortamda tasarım alternatifler araştırmak ve serbest biçimler oluşturmak
- 3B gerçekçi görselleştirmeye ait bileşenleri anlamak

Dersin İçeriği

Geometrik modelleme, 2B geometrik modellerin 3B geometrik modelleme ortamlarına aktarımı, 3B transformasyon ve Boolean işlemleri, Primitive, Spline ve Nurbs tabanlı modelleme, Mimari poligon modelleme, 3B modelleme ortamlarında mimari tasarım, 3B gerçekçi görselleştirmeye giriş

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Geometrik modelleme kavramı / 2B ve 3B modelleme / 3B modelleme arayüz ve elemanları
2) Daha önceki derslerde öğrencilen 2B çizim ve düzenleme komutlarının gözden geçirilmesi
3) Mimari plan, kesit ve cephelerin oluşturulması
4) 3D primitif geometrileri ile çalışma, transformasyon ve Boolean işlemleri #1 . hafta / 1. Ödevin duyusu
5) 3D primitif geometrileri ile çalışma / Transformasyon ve Boolean işlemleri #2
6) Spline ve Nurbs Modelleme #1
7) Spline ve Nurbs Modelleme #2
8) Poligon Modelleme #1 / 2. Ödevin duyurulması
9) Poligon Modelleme #2
10) Ara Sınav
11) Üç boyutlu ortama dışarıdan 2B çizim alımı / İki boyutlu çizimlerden üç boyutlu modeller oluşturulması #1 / Final ödevinin duyurulması
12) İki boyutlu çizimlerden üç boyutlu modeller oluşturulması #2 / 3B mimari kütüphane elemanlarının kullanılması
13) Vray ile Görselleştirme #1
14) Vray ile Görselleştirme #2

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: - The "www.sayisalmimar.com" web site for course announcement and some course materails and links

- The "students.autodesk.com" web site for downloading and obtaining software and related tutorials
Diğer Kaynaklar: - Markus Kulho, Architectural Rendering with 3ds Max and V-Ray: Photorealistic Visualization, Focal Press, 2010.

- 3D Modeling & Surfacing, Bill Fleming, Morgan Kaufman, 1999

-Digital Design Media, William J. Mitchell, Malcolm McCullough, Van Nostrand Reinhold, 1991.

-Digital 3D Design, Simon Danaher, Watson-Guphill Publications, 2004.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 5
Laboratuar 3 % 15
Ödev 3 % 15
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 2 26
Uygulama 3 1 3
Ödevler 3 9 27
Ara Sınavlar 1 12 12
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 88

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mimari tasarım, tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için edindiği kuramsal /kavramsal ve kılgısal bilgiyi kullanır. 4
2) Eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak tasarım problemlerinin çözümü için estetik, işlevsel ve yapısal gereklilikleri belirler, tanımlar ve etkin biçimde tartışır. 4
3) Yapılaşmış çevrenin oluşumunda önemli girdiler olan toplumsal örüntüler ile kullanıcı gereksinmelerinin, değerlerinin ve davranışsal normların yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası ölçeklerdeki çeşitliliğinin farkında olur.
4) Mimarlık alanında insan ve toplum odaklı, doğal ve yapılı çevreye duyarlı mimari tasarım yöntemleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olur.
5) Mimarlık ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi anlama, işbirliği yapabilme, geniş kapsamlı proje geliştirebilme; bağımsız çalışmalarda ve grup çalışmalarında sorumluluk alma becerisine sahip olur. 2
6) İnsan hakları ve toplumsal çıkarlar açısından sorumluluğunun bilincinde olarak, yapılaşmış çevrenin tasarımında, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına önem verir.
7) Mimarinin toplumsal, kültürel, çevresel konularını göz önünde tutarak, tasarım problemlerinin çözümünde, doğal ve yapay kaynakların kullanımında sürdürülebilirliğe önem verir.
8) Mimarlık alanına ilişkin her türlü kavramsal ve kılgısal düşüncesini yazılı, sözlü ve görsel medyayı ve bilişim teknolojilerini kullanarak aktarabilir ve iletişim kurabilir 5
9) Taşıyıcı sistem, yapı malzemeleri, bina servis sistemleri, yapım sistemleri, yaşam güvenliği gibi yapı teknolojisine yönelik teknik bilgileri anlama ve kullanabilme becerisi kazanır.
10) Tasarım ve uygulama süreçlerinde yasal ve etik sorumluluklarının bilincinde olur. 2