MİMARLIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ARC2945 | Dijital Sunum Teknikleri | Güz | 1 | 2 | 2 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SALİH CEYLAN |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. SALİH CEYLAN Doç. Dr. AYŞE İREM KIRIŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | BAU iletişim fakültesi sanal gerçeklik laboratuarına gezi |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, öğrencilerin mesleğin çağdaş ihtiyaçlarına dijital teknolojiler açısından hazırlanmalarına yardımcı olmak ve onlara gelecekteki mimarlık yaşamları için bir kavramsal çerçeve sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu derste başarılı olan öğrenciler aşağıdaki ders kazanımlarına sahip olur: - Tasarım sürecinin her aşamasında ihtiyaç duyulan grafik ve dijital teknoloji becerileri gibi uygun temsil tekniklerini seçme ve kullanma becerisi - 3 boyutlu sunum tekniklerini geliştirme becerisi - Tasarım sürecinde bilgisayar etkin olarak kullanma becerisi - 3B modelleme sistemlerini bir çizim ve sunum aracı olarak etkin bir şekilde devreye alma becerisi |
Etkili sunum, bir mimarın yetenek ve becerileri yelpazesinde önemli bir bileşendir. Araştırma ve analiz aşamalarından konsepte ve nihai üretime kadar, tasarımın her aşamasında bir mimarın çalışmasının arkasındaki fikirleri ifade etmenin anahtarı uygun iletişim tekniğidir. Bu ders, öğrencilere farklı yazılımlar kullanarak etkili ve ilgi çekici sunumlar oluşturmak için gerekli olan pratik kavramsal ve teknik becerileri tanıtır. Bu ders, belirli bir yazılıma odaklanmak yerine, dijital sunum teknikleri hakkında kapsamlı bir bakış açısı sağlamak için öğrencileri çok çeşitli 2D-3D çizim, animasyon ve sunum programları ile tanıştırır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş - Mimaride temsilin tarihi ve bilgisayar destekli tasarım | |
2) | Mimaride dijital teknolojilerin tarihi | |
3) | Poster sunumları ve 2 boyutlu görselleştirme: Illustrator | |
4) | Poster sunumları ve 2 boyutlu çizim: Illustrator | |
5) | 3 boyutlu modelleme ve render: 3ds Max | |
6) | 3 boyutlu modelleme ve görselleştirme: 3ds Max | |
7) | 3 boyutlu modelleme ve 3 boyutlu çıktı alınması: Fusion360 | |
8) | 3 boyutlu modelleme ve 3 boyutlu çıktı alınması: Fusion360 | |
9) | İleri 3 boyutlu modelleme: eğrisel çizgiler ve yüzeyler: Rhinoceros | |
10) | İleri 3 boyutlu modelleme, 3 boyutlu objeler ve transformasyonları: Rhinoceros | |
11) | İleri modelleme, ışık-malzeme ayarları ve görselleştirme: Rhinoceros | |
12) | Konuk sunumu: Allplan ve Lumion | |
13) | Animasyon oluşturma: Lumion | |
14) | BAU Galata kampüsü sanal gerçeklik laboratuarına ziyaret | |
15) |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları gerekli olması durumunda sağlanacaktır. / Lecture notes will be provided when necessary. |
Diğer Kaynaklar: | - |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Uygulama | 10 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 5 | 60 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 102 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mimari tasarım, tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için edindiği kuramsal /kavramsal ve kılgısal bilgiyi kullanır. | 3 |
2) | Eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak tasarım problemlerinin çözümü için estetik, işlevsel ve yapısal gereklilikleri belirler, tanımlar ve etkin biçimde tartışır. | |
3) | Yapılaşmış çevrenin oluşumunda önemli girdiler olan toplumsal örüntüler ile kullanıcı gereksinmelerinin, değerlerinin ve davranışsal normların yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası ölçeklerdeki çeşitliliğinin farkında olur. | |
4) | Mimarlık alanında insan ve toplum odaklı, doğal ve yapılı çevreye duyarlı mimari tasarım yöntemleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olur. | |
5) | Mimarlık ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi anlama, işbirliği yapabilme, geniş kapsamlı proje geliştirebilme; bağımsız çalışmalarda ve grup çalışmalarında sorumluluk alma becerisine sahip olur. | |
6) | İnsan hakları ve toplumsal çıkarlar açısından sorumluluğunun bilincinde olarak, yapılaşmış çevrenin tasarımında, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına önem verir. | |
7) | Mimarinin toplumsal, kültürel, çevresel konularını göz önünde tutarak, tasarım problemlerinin çözümünde, doğal ve yapay kaynakların kullanımında sürdürülebilirliğe önem verir. | |
8) | Mimarlık alanına ilişkin her türlü kavramsal ve kılgısal düşüncesini yazılı, sözlü ve görsel medyayı ve bilişim teknolojilerini kullanarak aktarabilir ve iletişim kurabilir | 5 |
9) | Taşıyıcı sistem, yapı malzemeleri, bina servis sistemleri, yapım sistemleri, yaşam güvenliği gibi yapı teknolojisine yönelik teknik bilgileri anlama ve kullanabilme becerisi kazanır. | |
10) | Tasarım ve uygulama süreçlerinde yasal ve etik sorumluluklarının bilincinde olur. |