Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tanışma, dersin işlenişi, gerekli aletler ve malzemeler, maket çalışmasının tehlikeleri ve alınacak önlemler. |
|
2) |
Değişik kağıt ve kartonların kesilmesi, katlanması, yapıştırılması. |
|
3) |
Değişik arazi maketi yapılması |
|
4) |
Tek hacimli, tek katlı bir binanın maketinin yapılması. |
|
5) |
Çok hacimli, iki katlı bir binanın maketinin yapılması. |
|
6) |
Çok hacimli, iki katlı ve cumbalı bir yapının maketinin yapılması. |
|
7) |
Teras çatı maketi yapılması, 2 meyilli kırma çatı yapılması |
|
8) |
4 meyilli beşik çatı maketi yapılması |
|
9) |
Ara sınav yapılması |
|
10) |
Çeşitli merdiven maketlerinin yapılması |
|
11) |
Çeşitli kemer ve tonoz maketi yapılması |
|
12) |
Kubbe maketi yapılması |
|
13) |
Bina maketinin arazi maketi üzerine yerleştirilmesi, ağaç ve yolların ifadesi. |
|
14) |
Yapılmış maket örnekleri üzerinde inceleme. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mimari tasarım, tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için edindiği kuramsal /kavramsal ve kılgısal bilgiyi kullanır. |
5 |
2) |
Eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak tasarım problemlerinin çözümü için estetik, işlevsel ve yapısal gereklilikleri belirler, tanımlar ve etkin biçimde tartışır. |
4 |
3) |
Yapılaşmış çevrenin oluşumunda önemli girdiler olan toplumsal örüntüler ile kullanıcı gereksinmelerinin, değerlerinin ve davranışsal normların yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası ölçeklerdeki çeşitliliğinin farkında olur. |
1 |
4) |
Mimarlık alanında insan ve toplum odaklı, doğal ve yapılı çevreye duyarlı mimari tasarım yöntemleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olur. |
3 |
5) |
Mimarlık ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi anlama, işbirliği yapabilme, geniş kapsamlı proje geliştirebilme; bağımsız çalışmalarda ve grup çalışmalarında sorumluluk alma becerisine sahip olur. |
4 |
6) |
İnsan hakları ve toplumsal çıkarlar açısından sorumluluğunun bilincinde olarak, yapılaşmış çevrenin tasarımında, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına önem verir. |
5 |
7) |
Mimarinin toplumsal, kültürel, çevresel konularını göz önünde tutarak, tasarım problemlerinin çözümünde, doğal ve yapay kaynakların kullanımında sürdürülebilirliğe önem verir. |
|
8) |
Mimarlık alanına ilişkin her türlü kavramsal ve kılgısal düşüncesini yazılı, sözlü ve görsel medyayı ve bilişim teknolojilerini kullanarak aktarabilir ve iletişim kurabilir |
|
9) |
Taşıyıcı sistem, yapı malzemeleri, bina servis sistemleri, yapım sistemleri, yaşam güvenliği gibi yapı teknolojisine yönelik teknik bilgileri anlama ve kullanabilme becerisi kazanır. |
|
10) |
Tasarım ve uygulama süreçlerinde yasal ve etik sorumluluklarının bilincinde olur. |
3 |