MİMARLIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ARC4001 | Mimari Tasarım V | Güz | 2 | 6 | 5 | 10 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Arş.Gör. SİNEM KÜLTÜR |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi MELEK ELİF SOMER Öğ.Gör. MAAN CHIBILI Dr. Öğr. Üyesi MEHMET TANSU ACIMERT Öğ.Gör. SITKI AHMET ERGELEN Arş.Gör. SİNEM KÜLTÜR Doç. Dr. BÜLENT ONUR TURAN Doç. Dr. MURAT DÜNDAR Prof. Dr. SEMA ESEN SOYGENİŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, gerçek dünyada faaliyet göstermek için kişisel görüş ve etik kurallar oluşturabilecekleri güvenli bir ortamı teşvik etmek için öğrencilerin teknoloji, etik, sürdürülebilirlik gibi karmaşık konularla mimari tasarımdaki yetkinliklerini geliştirmektir. Ders aynı zamanda çağdaş binaların genellikle birçok disiplinden profesyoneller arasındaki işbirliğinin sonucu olduğunu ve mimarideki yetkinliğin mimarının bu profesyonellerle ne kadar iyi işbirliği yapabileceği ile belirlenebileceğini açıklamaya çalışır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; - Karmaşık bir mimari problemi tartışmak - Çağdaş teknoloji ve modern yapı malzemelerinin yapılı çevreyi oluşturmadaki anlamını göstermek - Tasarım ve bağlam arasındaki ilişkiyi formüle edebilmek - Değişen koşulları yorumlama becerisini kazanmak ve bunları mimari proje olarak sentezleyebilmek - Mimarlığa çok disiplinli bir bakış açısıyla statik, mekanik, akustik, yangın güvenliği ve diğer teknik konuları entegre edebilmek - Mimari çözümleri uygun sunum teknikleri ile ifade edebilmek |
Ana fikrin kavramsal düzeyde sunumundan dijital araçlar ve diğer çağdaş tasarım medyalarını kullanarak tasarımın geliştirilmesine kadar, kentsel bağlamda karmaşık işlevsel ve yapısal sorunları olan bir projenin tasarımı, geliştirilmesi ve sunumu. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | - Giriş - Tasarım Probleminin Açıklaması - Arazinin Mevcut Analitik Çalışmalarının Tartışılması - Arazi Gezisi | |
2) | - Arazi Analiz Çalışmaları - Senaryo ve Tasarım Konseptinin Geliştirilmesi | |
3) | - Senaryo ve Tasarım Konseptinin Geliştirilmesi | |
4) | - Projenin Geliştirilmesi | |
5) | ÖN JÜRİ | |
6) | - Projenin Geliştirilmesi | |
7) | - Projenin Geliştirilmesi | |
8) | - Projenin Geliştirilmesi | |
9) | ARA JÜRİ | |
10) | - Projenin Geliştirilmesi | |
11) | - Projenin Geliştirilmesi | |
12) | - Projenin Geliştirilmesi | |
13) | - Final Öncesi Teslimi - Projenin Geliştirilmesi (Temsil Tekniklerine Odaklanma) | |
14) | - Projenin Geliştirilmesi (Temsil Tekniklerine Odaklanma) |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Architecture Ebook Metric Handbook Plan, 2006 Oxford; Boston: Architectural Press. Chiara J., Crosbie, M., 2001, Time-Saver Standards for Building Types, McGraw Hill. Neufert, E., 2000, Architects’ Data, Blackwell Science. Neufert, E., 1974, Yapı Tasarım Bilgisi, ARP Yayınları, Ankara. Bell, V. B. and Rand, P. (2006). Materials for Architectural Design. Laurence King Publishing. Buchwald, E. (Eds.) (2003). Toward the Livable City. Milkweed Editions. De Chiara, J. (1929). Time-saver standards for building types. New York: McGraw-Hill. Jodidio, P. (2010). Public Architecture Now!. Taschen. Jeong, J. (Eds.) IAC International architecture competition. Seoul: CA Press. https://www.archdaily.com/ https://www.dezeen.com/ |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 5 |
Ödev | 10 | % 35 |
Ara Juri | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 12 | 8 | 96 |
Arazi Çalışması | 1 | 4 | 4 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 28 | 4 | 112 |
Ödevler | 10 | 1 | 10 |
Ara Juri | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 250 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mimari tasarım, tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için edindiği kuramsal /kavramsal ve kılgısal bilgiyi kullanır. | 5 |
2) | Eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak tasarım problemlerinin çözümü için estetik, işlevsel ve yapısal gereklilikleri belirler, tanımlar ve etkin biçimde tartışır. | 5 |
3) | Yapılaşmış çevrenin oluşumunda önemli girdiler olan toplumsal örüntüler ile kullanıcı gereksinmelerinin, değerlerinin ve davranışsal normların yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası ölçeklerdeki çeşitliliğinin farkında olur. | 3 |
4) | Mimarlık alanında insan ve toplum odaklı, doğal ve yapılı çevreye duyarlı mimari tasarım yöntemleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olur. | 3 |
5) | Mimarlık ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi anlama, işbirliği yapabilme, geniş kapsamlı proje geliştirebilme; bağımsız çalışmalarda ve grup çalışmalarında sorumluluk alma becerisine sahip olur. | 5 |
6) | İnsan hakları ve toplumsal çıkarlar açısından sorumluluğunun bilincinde olarak, yapılaşmış çevrenin tasarımında, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına önem verir. | 3 |
7) | Mimarinin toplumsal, kültürel, çevresel konularını göz önünde tutarak, tasarım problemlerinin çözümünde, doğal ve yapay kaynakların kullanımında sürdürülebilirliğe önem verir. | 3 |
8) | Mimarlık alanına ilişkin her türlü kavramsal ve kılgısal düşüncesini yazılı, sözlü ve görsel medyayı ve bilişim teknolojilerini kullanarak aktarabilir ve iletişim kurabilir | 3 |
9) | Taşıyıcı sistem, yapı malzemeleri, bina servis sistemleri, yapım sistemleri, yaşam güvenliği gibi yapı teknolojisine yönelik teknik bilgileri anlama ve kullanabilme becerisi kazanır. | 5 |
10) | Tasarım ve uygulama süreçlerinde yasal ve etik sorumluluklarının bilincinde olur. | 5 |