ARC2027 History and Theory of Art and Architecture IIBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYONÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ARC2027 Mimarlık Tarihi ve Kuramı II Bahar 2 0 2 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi SUNA ÇAĞAPTAY
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi BERNA YAYLALI
Öğ.Gör. ASLI VARON
Dr. Öğr. Üyesi SUNA ÇAĞAPTAY
Dersin Amacı: Bu dersin amacı mimarlığın tarihsel, toplumsal ve kültürel bir üretim alanı olarak, Orta Çağdan modern döneme uzanan süreçte sahip olduğu biçimsel, işlevsel, mekansal, teknolojik ve sembolik çeşitliliği tanımaktır. Bu doğrultuda, mimarlığın tekil yapıdan, kentsel ölçeğe uzanan geniş yelpazesi içerisinde farklı kültürel ve tarihsel bağlamlarda ortaya çıkan ürünlerini karşılaştırmalı bir bakış açısıyla farklılık ve benzerlikleriyle birlikte değerlendirmek istenmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1.Orta Çağ ve modern dönem arasında belirlenen mimari eserler ve kentsel dokuların tarihine dair kavrayış geliştirebilirler.
2.Batı Avrupa ve Türkiye'yi kapsayan belirli bir coğrafyaya ait mimari ürünleri tanıyabilirler.
3.Mimarlığın tarihsel bağlamdaki yerini, tarihsel, sanatsal, kültürel ve sosyal etmenlerle ilişkisini inceleme yetisine sahip olurlar.
4.Yapıları bağlı bulunduğu kentsel çevre, iç mekan tasarımı ve peyzajı bütününde yorumlama yetisi kazanırlar.
5.Tarihsel düzlemde farklı mimarlık kültürlerinin ve "üslup"larının gelişimini ayırt edebilirler.
6.Farklı tarihsel ve kültürel bağlamlarda üretilen mimarlıkları üretim teknolojisi, yaşam biçimleri ve kültürel ifade açılarından değerlendirip karşılaştırabilirler.

Dersin İçeriği

Bu ders Orta Çağdan modern döneme uzanan aralığa ait yapılı çevrenin ve önemli mimari eserlerin özelliklerini ve bağlamlarını incelemek ve mimari üretimin özgül fiziksel ve sosyal bağlamlarıyla nasıl bütünleşik olduğunu göstermeyi amaçlar. Bu kapsamda bu ders, kentsel çevrenin tarihini aktarmayı ve bunu yaparken de kültürel, ekonomik, doğal etkiler, yerleşim örüntüleri, strüktür, tasarım, planlama ve kentleşme kuramları ile ilişkiler kurmayı içerir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Romanesk Mimarlık
3) Gotik Mimarlık
4) Rönesans
5) Osmanlıların doğuşu I: Bursa ve Edirne
6) Osmanlıların doğuşu II: Istanbul
7)
8) Klasik dönem Osmanlı mimarlığı: Mimar Sinan
9) Doğu ve Batı arasında: Italyan Rönesansını besleyen Osmanlı, Safevi ve Moğol Etkileri
10) Plancı papalar: 1450-1650 arasında Roma
11) Şehrin banileri vezirler ve valide sultanlar: 1550'den 1750'ye kadar Istanbul
12) Monarşi ve Burjuvazi: Avrupa ve Osmanlı mimarlığında 18. yüzyıl
13) Modernliğin başlangıcı: On dokuzuncu yüzyıl mimarlığı ve kentsel gelişmeler
14) Mimarlıkta Modernite ve Modernizm Tartışması: Erken 20. yüzyıl

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Michael Fazio, Marian Moffett, Lawrence Wodehouse, A World of History of Architecture (Lawrence King Publishing, 2009).
Spiro Kostof, A History of Architecture: Settings and Rituals (New York: Oxford University Press, 1995). 2nd. Edition (NA 200/. K65 1995).
Marvin Trachtenberg and Isabelle Hyman, Architecture from Prehistory to Post-Modernism. 2nd edition. (New York: Harry N. Abrams, 2002).
Ian Sutton, Western Architecture (Thames & Hudson world of art, 2001).
Francis D.K. Ching, Mark M. Jarzombek, Vikramaditya Prakash, A Global History of Architecture (John Wiley & Sons, Inc. 2007).
Francesca Prina, The Story of Gothic Architecture (Prestel, 2009).
Alexander Markschies, Icons of Renaissance (Prestel, 2003).

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 5
Ara Sınavlar 1 % 35
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 2 26
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak.
2) Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek.
3) Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak.
4) Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak.
5) Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek.
6) Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek.
7) Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek.
8) Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek.
9) Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
10) Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek.
11) Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek.
12) Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak.