DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ARC1023 | Mimarlık Kültürüne Giriş | Güz Bahar |
2 | 0 | 2 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. NİLAY ÜNSAL GÜLMEZ |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. NİLAY ÜNSAL GÜLMEZ Prof. Dr. SEMA ESEN SOYGENİŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Dersin amacı mimari tasarımın prensipleri, yapım, malzeme ve bağlamı içeren mimarlık kültürü hakkında bilinçlenme yaratmaktır. Kültür içinde yeşeren düşüncelerle şekillenen mekan, biçim, teknoloji ve yapı malzemeleri vurgulanacak noktalardır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi tamamlayan öğrenciler şunları yapabilecektir: 1.Mimari tasarımın temel kavramlarını anlamak 2.Mimarlık terminolojisini mimarlık dersine uygun şekilde toparlayabilme becerisini kazanmak. 3. Bir meslek olarak mimarlığın sosyal ve disiplinler arası bağlamını anlamak. 4.Bir proje tasarımında toprak, topoğrafya, bitki örtüsü ve su havzası gibi arazi özelliklerini ve bağlamı anlamak. 5.Mimari tasarımın temel kavramlarını kullanarak bir mimari eseri analiz edebilmek |
Ders, mimarlık prensiplerini bağlamında mimarlık, mimarlık kültürü nedir sorularını tartışır. Bu derste uygulanan öğrenme yöntemleri ve teknikleri şunlardır: Örnek olay inceleme İşbirliğine dayalı öğrenme Bireysel çalışma Ders anlatımı Gözlem Tartışma Gezi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Başlangıç/Scope of the course | |
2) | Tartışma: Mimarlık Nedir? | |
3) | Mimarlık Tarih ve Kuramı/Meslek olarak Mimarlık/İletişim araçları | |
4) | Mimarlık/Mekan/Strüktür/Zarf | |
5) | Mimarlık/Geometri | |
6) | Biçim ve Düzen | |
7) | Estetik/Mimarlıkta Oran ve Ölçek | |
8) | Arasınav | |
9) | Mekan ve Işık | |
10) | Mimarlık ve İşlev | |
11) | Mimarlık ve Hareket/Sirkülasyon/Promönat | |
12) | Mimarlık/Strüktür/Yapı malzemesi | |
13) | Mimarlık/ Bağlam | |
14) | Tartışma |
Ders Notları / Kitaplar: | NA |
Diğer Kaynaklar: | -Arnhime R., Dynamics of Architectural Form, Berkeley, 1977 -Baker G.H., Design Strategies in Architecture.An Analysis of Form,VNR, New York, 1996 -Burden E., Elements of Architectural Design: A Visual Resource, VNR, New York, 1995 -Ching F., Architecture: Form Space and Order, VNR, New York, 1996 -Ching F., Interior Design, VNR, NY, 1987. -Clark R., Presidents in Architecture, VNR,NY, 1985. -Conway H., Understanding Architecture, Routledge, London, 1994. -Giedion S., Space, Time and Architecture, Harvard U Press, 1982. -Farrelly, L., The Fundamentals of Architecture, Academia, Singapore, 2007 -Farrelly, L. (Construction +Materiality/AVA Publishing) Yapım + Malzeme, Literatür, İstanbul,2012 -Kuban D., Mimarlık Kavramları, Yem Yayın, 4. Baskı, İstanbul, 1992. -Palmer J., Dodson M., Design and Aesthetics, Routledge, NY, 1996 -Rasmussen, S.E., Experiencing Architecture, The MIT Press,Cambridge, 1982. -Rapoport, A., House Form and Culture,Prentice Hall NJ, 1969 -Rudofsky, B., The Prodigious Builders, HBJ,USA, 1977 -Smithies K.W., Principles of Design in Architecture, VNR, New York, 1981 -Soygeniş, S., Mimarlık- Düşünmek, Düşlemek, Yapı Yayın, İstanbul, 2006 -Soygeniş,S.,M., İstanbul-An Urban Commentary, Birsen Yayın, Istanbul, 2006 -Unwin S., Analysing Architecture, Routledge, New York, 1997 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Uygulama | 5 | % 10 |
Ödev | 5 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 25 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 42 |
Sunum / Seminer | 2 | 16 |
Proje | 3 | 13 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. | 2 |
2) | Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. | 2 |
3) | Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık teknolojilerini kullanmak. | 1 |
4) | Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. | 1 |
5) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 1 |
6) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 2 |
7) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | 3 |
8) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 3 |
9) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 3 |
10) | Diğer terapistlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. | 3 |
11) | Terapi uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. | 3 |