PSİKOLOJİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ESE4101 | Sürdürülebilir Enerji | Güz | 2 | 0 | 2 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ÖZCAN HÜSEYİN GÜNHAN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi CANAN ACAR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Geçerli değildir. |
Dersin Amacı: | Dersin amacı öğrencilere sürdürülebilirlik tanımının içinde barındırdığı farklı kavramları ve bunların arasındaki çelişen hedefleri göstermek, teknoloji ve teknolojiye bağımlı enerji politika seçeneklerini anlatmak ve değişik çözümler üretebilmek için bir değerlendirme çerçevesi sunmaktır. Bu amaca yönelik olarak ders içinde konvansiyonel ve yeni ve yenilenebilir enerji kaynakaları ile bugün'ün ve yarının teknolojileri üstün ve zayıf yönleriyle ele alınır, ekonomik yönden incelenir ve giderek artan regulasyonlar bazında ne derece uyumlu oldukları anlatılır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I.Sürdürülebilirlik kavramının hangi ayaklar üzerinde durduğunu ve bunlardan biri olan enerji'nin önemini kavrar. II. Değişik enerji kaynakları arasındaki farkları sürdürülebilirlik açısından ayırd eder. III. Enerji üretimi ve tüketiminin yerel, bölgesel ve küresel etkilerini kavrar. IV. Enerji ile ekonominin diğer sektörleri arasındaki ilişkileri bilir. V. Çeşitli "sürdürülebilirlik indeksleri ve göstergeleri'ni anlar. VI. Değişik fosil yakıtların insan yaşamındaki yerini bilir. VII. Fosil yakıtların arama/sondaj/çıkarma aşamasından son tüketiciye gelene kadar geçtiği tüm evrelerde ortaya çıkan sorun ve sorunsalları bilir. VIII. Fosil yakıtların çevre etkilerini anlar ve analiz eder. IX. Yeni ve yenilenebilir enerji kaynaklarının her birinin özelliklerini ayırd edip insan yaşamı üzerindeki rolünü bilir. |
Enerji tüketiminin sürdürülebilirlik, doğal kaynak kısıtları, teknolojik performance, çevre etkileri ve ekonomi bakış açılarından ele alınması. Nükleer, solar, rüzgar, jotermal ve hidrolik enerji türlerinin ekonomik, teknik ve çevresel özelliklerinin incelenmesi,Ekonomik gelişme ile enerji tüketimi, mevcut ve geleceğin teknolojileri arasındaki ilişkiler |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sürdürülebilir Enerji | |
2) | Enerji Kaynakları | |
3) | Ödev 1, Sınıfta sunumlar | |
4) | Enerji Üretim ve Tüketiminin Çevre Üzerinde Yerel, Bölgesel ve Küresel Etkileri | |
5) | Ekonomik Değerlendirme | |
6) | Enerji Sistemleri ve Sürdürülebilirlik Ölçütleri | |
7) | Ödev 2, Sınıfta sunumlar | |
8) | Fosil Yakıtlar ve Fosil Enerji | |
9) | Ara-sınav | |
10) | Fosil Yakıtlar ve Fosil Yakıtlardan Elde Edilen Enerjinin Çevresel Etkileri | |
11) | Nükleer Enerji | |
12) | Ödev 3, Sınıfta Sunumlar | |
13) | Yeni ve Yenilenebilir Enerji Kaynaklarının Rolü | |
14) | Enerji Sistemlerinin Karmaşıklık Düzeyi | |
15) | Final Sınavına Hazırlık | |
16) | Final Sınavına Hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları/pp sunumları Referans kitap: J. W. Tester, E. M. Drake, M. W. Golay, M. J. Driscoll, and W. A. Peters ,“Sustainable Energy- Choosing Among Options”,1995 Lecture Notes and pp presentations Reference(s): J. W. Tester, E. M. Drake, M. W. Golay, M. J. Driscoll, and W. A. Peters ,“Sustainable Energy- Choosing Among Options”,1995 |
Diğer Kaynaklar: | Makaleler ders sırasında bildirilecektir. Papers to be announced later. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | 48 |
Sunum / Seminer | 2 | 2 | 4 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 104 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsan zihnine ve davranışlarına yönelik ilgi geliştirmek, kuramları görgül bulguları kullanarak değerlendirebilmek, eleştirel düşünce becerisi elde ederek psikolojinin kanıta dayalı bir bilim olduğunu anlamak. | |
2) | İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. | |
3) | Psikolojideki temel kavramlar ve bunları incelemede kullanılan kuramsal ve uygulamalı yaklaşımları öğrenmek (örneğin temel gözlem ve görüşme tekniklerini bilmek). | |
4) | Psikoloji alan yazınında baskın dil olan İngilizceyi kullanarak bilgiye erişim ve bilgiyi yazma yöntem ve becerileri edinmek, bilimsel araştırma ve veri değerlendirme tekniklerini (örneğin korelasyonel, deneysel, kesitsel ve boylamsal çalışmalar, vaka çalışmaları) tanımak ve uygulamak. | |
5) | Ayrımcılığa ve önyargıya karşı bir tutum benimsemek; araştırma ve uygulama alanlarında çalışırken etik duyarlılık göstermek. | |
6) | Psikolojinin temel alt alanlarını (deneysel, gelişim, klinik, bilişsel, sosyal ve endüstri/örgütsel psikoloji) ve bunlarla ilgili çalışma ve uzmanlık alanlarını tanımak. | |
7) | Bilimsel çalışmanın temel unsurları olan problem oluşturma, hipotez kurma ve veri toplamanın yanında bulguları analiz etme, yorumlama ve sunma için gerekli becerileri edinmek. | |
8) | Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgi ve becerileri kazanmak. | |
9) | Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (tıp, genetik, biyoloji, ekonomi, sosyoloji, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgileri edinmek ve bu bilgileri psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. | |
10) | Toplumsal sorunlara karşı duyarlılık geliştirmek; psikoloji alanının ve toplumun yararına olan etkinliklerde sorumluluk almak. | |
11) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek. | |
12) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek. |