Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Temel mühendislik kavramları: Genel mühendislik etiği dahilinde mühendislerin görev ve sorumlulukları |
- |
2) |
Sistem Tanımı: Sistem, çevre, girdi ve çıktı kavramlarının tanımlanması |
- |
3) |
Temel Bilimsel Birimler: SI ve İngiliz birim sistemleri, birim çevrimleri |
- |
4) |
Blok Şeması Yaklaşımıyla Enerji Dönüşümü: Alt sistemlerin birbiriyle etkileşimi, temel enerji dönüşüm süreçleri |
- |
5) |
Blok Şeması Yaklaşımıyla Enerji Dönüşümü: Temel enerji dönüşüm süreçleri |
- |
6) |
Geleneksel Enerji Kaynakları: Petrol, doğal gaz, kömür |
- |
7) |
Alternatif Enerji Kaynakları: Hidrojen enerjisi, yakıt pilleri, nükleer enerji |
- |
8) |
Yenilenebilir Enerji: Güneş enerjisi, rüzgar enerjisi, biyoenerji |
- |
9) |
Enerji Sistemleri Mühendislerinin Günümüz Dünyasındaki ve Gelecekteki Rolü: Enerji sistemleri mühendisliğinin çalışma alanları, enerji sistemleri mühendisliğinde güncel ve gelecekteki eğilimler |
- |
10) |
Dönem Projesi Sunumları |
Öğrencilerin, o günkü sunumun konusuyla ilgili ders notlarını gözden geçirmiş olmaları faydalı olacaktır.
|
11) |
Dönem Projesi Sunumları |
Öğrencilerin, o günkü sunumun konusuyla ilgili ders notlarını gözden geçirmiş olmaları faydalı olacaktır.
|
12) |
Dönem Projesi Sunumları |
Öğrencilerin, o günkü sunumun konusuyla ilgili ders notlarını gözden geçirmiş olmaları faydalı olacaktır.
|
13) |
Dönem Projesi Sunumları |
Öğrencilerin, o günkü sunumun konusuyla ilgili ders notlarını gözden geçirmiş olmaları faydalı olacaktır.
|
14) |
Dönem Projesi Sunumları |
Öğrencilerin, o günkü sunumun konusuyla ilgili ders notlarını gözden geçirmiş olmaları faydalı olacaktır.
|
15) |
Final sınavına hazırlık |
- |
16) |
Final sınavına hazırlık |
- |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Pazarlama alanındaki teorik bilgileri çalışma hayatında kullanır. |
|
2) |
İşletmenin hukuki sorumluluklarını yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edip uygulayabilecek bilgi ve donanıma sahip olur. |
|
3) |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır, teknolojik değişiklikleri takip ederek yeni teknolojileri işletme sistemlerine uyarlar. |
|
4) |
Pazarlamada karşılaşılan sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri getirir. |
|
5) |
Değişen pazarlara yönelik geliştirilen yeni pazarlama yaklaşımlarını benimser ve uygulamaya geçirir.
|
|
6) |
Mesleği ile ilgili ulusal ve uluslar arası çerçevede güncel ve ekonomik gelişmeleri takip eder ve uygular. |
|
7) |
Piyasanın ihtiyaç duyduğu nitelikli elemanlarda aranan mesleki etik değerlere sahip olur, yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanır; alanıyla ilgili uluslararası yazışmaları yapabilecek mesleki yabancı dil bilgisine sahiptir. |
|
8) |
Pazarlama yönetiminde, reklam hazırlamada, uluslararası pazar analizlerinde teknoloji ve yöntemler aracılığıyla mevcut durumu yorumlar. |
|