Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Temel mühendislik kavramları: Genel mühendislik etiği dahilinde mühendislerin görev ve sorumlulukları |
- |
2) |
Sistem Tanımı: Sistem, çevre, girdi ve çıktı kavramlarının tanımlanması |
- |
3) |
Temel Bilimsel Birimler: SI ve İngiliz birim sistemleri, birim çevrimleri |
- |
4) |
Blok Şeması Yaklaşımıyla Enerji Dönüşümü: Alt sistemlerin birbiriyle etkileşimi, temel enerji dönüşüm süreçleri |
- |
5) |
Blok Şeması Yaklaşımıyla Enerji Dönüşümü: Temel enerji dönüşüm süreçleri |
- |
6) |
Geleneksel Enerji Kaynakları: Petrol, doğal gaz, kömür |
- |
7) |
Alternatif Enerji Kaynakları: Hidrojen enerjisi, yakıt pilleri, nükleer enerji |
- |
8) |
Yenilenebilir Enerji: Güneş enerjisi, rüzgar enerjisi, biyoenerji |
- |
9) |
Enerji Sistemleri Mühendislerinin Günümüz Dünyasındaki ve Gelecekteki Rolü: Enerji sistemleri mühendisliğinin çalışma alanları, enerji sistemleri mühendisliğinde güncel ve gelecekteki eğilimler |
- |
10) |
Dönem Projesi Sunumları |
Öğrencilerin, o günkü sunumun konusuyla ilgili ders notlarını gözden geçirmiş olmaları faydalı olacaktır.
|
11) |
Dönem Projesi Sunumları |
Öğrencilerin, o günkü sunumun konusuyla ilgili ders notlarını gözden geçirmiş olmaları faydalı olacaktır.
|
12) |
Dönem Projesi Sunumları |
Öğrencilerin, o günkü sunumun konusuyla ilgili ders notlarını gözden geçirmiş olmaları faydalı olacaktır.
|
13) |
Dönem Projesi Sunumları |
Öğrencilerin, o günkü sunumun konusuyla ilgili ders notlarını gözden geçirmiş olmaları faydalı olacaktır.
|
14) |
Dönem Projesi Sunumları |
Öğrencilerin, o günkü sunumun konusuyla ilgili ders notlarını gözden geçirmiş olmaları faydalı olacaktır.
|
15) |
Final sınavına hazırlık |
- |
16) |
Final sınavına hazırlık |
- |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
|
2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
|
3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
|
4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
|
5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
|
6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
|
7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
|
10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
|
11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
|
12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
|