ESE1001 Introduction to Energy Systems EngineeringBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İLETİŞİM VE TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İLETİŞİM VE TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ESE1001 Enerji Sistemleri Mühendisliğine Giriş Güz 2 0 2 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi NEZİHE YILDIRAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Geçerli değildir.
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, 1. sınıftaki Enerji Sistemleri Mühendisliği Bölümü öğrencilerini temel enerji dönüşüm teknolojileri hakkında eğitmek ve de gelecekteki görev ve sorumlulukları hakkında bilgilendirmektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Mühendislerin mesleki görev ve sorumluluklarının temellerini tanımak
II. Sistem, çevre, girdi ve çıktı gibi temel mühendislik kavramlarını tanımlamak
III. Evrensel olarak kabul görmüş temel mühendislik birimlerini özet olarak aktarmak
IV. Enerji dönüşüm süreçlerinin temellerini açıklamak.
V. Enerji kaynaklarını geleneksel ve yenilenebilir olarak sınıflandırmak
VI. Enerji sistemleri mühendislerinin günümüzdeki ve gelecekteki rolünü tartışmak

Dersin İçeriği

Temel mühendislik kavramları, sistem tanımı, temel bilimsel birimler, enerji kavramı, enerji dönüşümlerinin blok şeması yaklaşımı ile gösterimi, geleneksel enerji kaynakları, alternatif enerji kaynakları, yenilenebilir enerji, enerji sistemleri mühendislerinin bugünün dünyasında ve gelecekteki rolü

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Temel mühendislik kavramları: Genel mühendislik etiği dahilinde mühendislerin görev ve sorumlulukları -
2) Sistem Tanımı: Sistem, çevre, girdi ve çıktı kavramlarının tanımlanması -
3) Temel Bilimsel Birimler: SI ve İngiliz birim sistemleri, birim çevrimleri -
4) Blok Şeması Yaklaşımıyla Enerji Dönüşümü: Alt sistemlerin birbiriyle etkileşimi, temel enerji dönüşüm süreçleri -
5) Blok Şeması Yaklaşımıyla Enerji Dönüşümü: Temel enerji dönüşüm süreçleri -
6) Geleneksel Enerji Kaynakları: Petrol, doğal gaz, kömür -
7) Alternatif Enerji Kaynakları: Hidrojen enerjisi, yakıt pilleri, nükleer enerji -
8) Yenilenebilir Enerji: Güneş enerjisi, rüzgar enerjisi, biyoenerji -
9) Enerji Sistemleri Mühendislerinin Günümüz Dünyasındaki ve Gelecekteki Rolü: Enerji sistemleri mühendisliğinin çalışma alanları, enerji sistemleri mühendisliğinde güncel ve gelecekteki eğilimler -
10) Dönem Projesi Sunumları Öğrencilerin, o günkü sunumun konusuyla ilgili ders notlarını gözden geçirmiş olmaları faydalı olacaktır.
11) Dönem Projesi Sunumları Öğrencilerin, o günkü sunumun konusuyla ilgili ders notlarını gözden geçirmiş olmaları faydalı olacaktır.
12) Dönem Projesi Sunumları Öğrencilerin, o günkü sunumun konusuyla ilgili ders notlarını gözden geçirmiş olmaları faydalı olacaktır.
13) Dönem Projesi Sunumları Öğrencilerin, o günkü sunumun konusuyla ilgili ders notlarını gözden geçirmiş olmaları faydalı olacaktır.
14) Dönem Projesi Sunumları Öğrencilerin, o günkü sunumun konusuyla ilgili ders notlarını gözden geçirmiş olmaları faydalı olacaktır.
15) Final sınavına hazırlık -
16) Final sınavına hazırlık -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları dersi veren öğretim elemanı tarafından sağlanacaktır.

Lecture notes will be provided by the lecturer.
Diğer Kaynaklar: “Energy Systems Engineering – Evaluation and Implementation”, Francis M.Vanek & Louis D. Albright (2008)
ISBN-10: 0071495932

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 20
Sunum 1 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 80
Sunum / Seminer 5 10
Final 1 2
Toplam İş Yükü 120

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak.
2) Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek.
3) Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak.
4) Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak.
5) Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak.
6) İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak.
7) Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek.
8) Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak.
9) Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek.
10) Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak.
11) Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak.
12) Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek.
13) Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak.
14) Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. 3